9 στους 10 οδηγούς δεν γνωρίζουν τι κάνει αυτός ο διακόπτης -Ποια είναι η λειτουργία του

auto hold button

Παρά το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει ένας διακόπτης στη διευκόλυνση των οδηγών, πολλοί δεν γνωρίζουν τη λειτουργία του.

Τα λοίσθια πνέει το μηχανικό χειρόφρενο με λεβιέ, μιας και τείνει να αντικατασταθεί πλήρως από το ηλεκτρικό, το οποίο προάγει περαιτέρω την ασφάλεια, δεδομένου ότι δεν λαθεύει, ενώ σε πολλά μοντέλα ενεργοποιείται αυτόματα με το που «σβήσουμε» τον κινητήρα.

Η συνεχώς αυξανόμενη δημοφιλία του ηλεκτρικού χειρόφρενου έχει φέρει στο προσκήνιο και κάποια επικουρικά συστήματα, τα οποία έχουν ως γνώμονα την ασφάλεια και τη διευκόλυνση του οδηγού και των επιβάτων.

Auto Hold
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μία από αυτές τις επικουρικές τεχνολογίες είναι και το «Auto Hold», ένα κουμπί που τις περισσότερες φορές το συναντάμε δίπλα στον διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου και έχει την εξής λειτουργία. Διατηρεί το αυτοκίνητο σε στάση, χωρίς να απαιτείται ο οδηγός να πιέσει το φρένο ή να «παίξει» με τον συμπλέκτη και να τον ταλαιπωρεί (χειροκίνητο σασμάν).

Το μόνο που καλείται να έχει κάνει, νωρίτερα, ο οδηγός είναι να έχει ακινητοποιήσει τελείως το αυτοκίνητό του, πατώντας το πενταλ του φρένου.

Σχετικά με την ενεργοποίησή του, σε κάποια μοντέλα το Auto Hold ενεργοποιείται αυτόματα μόλις εκκινήσουμε τον κινητήρα και επενεργεί στο αυτοκίνητο όταν αυτό ακινητοποιείται, ενώ σε ορισμένα άλλα για την ενεργοποίησή του απαιτείται το πάτημα του σχετικού κουμπιού, που όπως προαναφέραμε βρίσκεται δίπλα στο ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Auto Hold
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα, εφόσον το Αuto Hold είναι ενεργοποιημένο και έχουμε σταματήσει σε ένα φανάρι περιμένοντας τον πράσινο σηματοδότη, δεν χρειάζεται να πατάμε το πεντάλ του φρένου, μιας και η τεχνολογία θα αποτρέπει την κύλιση του οχήματός μας τόσο προς τα εμπρός, όσο και προς τα πίσω. Το συγκεκριμένο σύστημα βρίσκει πεδίο εφαρμογής και σε δρόμο με μεγάλη κλίση (ανηφόρα/κατηφόρα), παρέχοντας χείρα βοηθείας στον οδηγό.

Για να επιτελέσει το Auto Hold το σημαντικό έργο του, το σύστημα διατηρεί την τελευταία ασκηθείσα πίεση των φρένων, κρατώντας το αυτοκίνητο σε στάση. Το Auto Hold παύει να λειτουργεί μόλις ο οδηγός πατήσει ξανά το πεντάλ του γκαζιού.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ