5+1 λόγοι που το αυτοκίνητό μας «καίει» παραπάνω

6 λόγοι για αυξημένη κατανάλωση 2021

Αυτοί είναι οι έξι λόγοι που το αυτοκίνητο μας καταναλώνει παραπάνω από όσο θα χρειαζόταν και θα μπορούσαμε να τους αποφύγουμε.

Προσπαθούμε να κάνουμε οικονομία στο καύσιμο αλλά κάθε φορά που γεμίζουμε το ντεπόζιτο η αντλία του βενζινάδικου... εκφράζει τις αντιρρήσεις της. Τι φταίει άραγε; Στην περίπτωση που δεν γνωρίζετε ή απλά θέλετε να φρεσκάρετε τις γνώσεις σας, ακολουθούν οι έξι λόγοι που συντελούν στην αυξημένη και άσκοπη κατανάλωση καυσίμου, τους οποίους λίγο έως πολύ του κάνουμε όλοι όταν οδηγούμε και όλοι μπορούμε να αποφύγουμε.

Ξεφούσκωτα ελαστικά

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ποσότητα του αέρα που βρίσκεται στα ελαστικά μας δεν επηρεάζει μόνο τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας και τη φθορά των ελαστικών στο πέρασμα του χρόνου, αλλά και την κατανάλωση καυσίμου.

Ξεφούσκωτα ελαστικά, ελαστικά δηλαδή που δεν φέρουν τις ενδεδειγμένες από τον κατασκευαστή πιέσεις, αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου αφού με την χαμηλότερη από τον κανονικό αυξάνεται και η επιφάνεια του πέλματος με την άσφαλτο, άρα αυξάνονται και οι τριβές.

Λίγο έως πολύ, σε αυτό το ατόπημα έχουμε υποπέσει όλοι μας, πολλές φορές και άθελα μας, όταν για παράδειγμα φορτώνουμε το αυτοκίνητο μας στο όριο του, χωρίς παράλληλα να προσαρμόσουμε τις πιέσεις των ελαστικών σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή για το αυξημένο φορτίο.

Αυτό που θα πρέπει να θυμόμαστε, για να μην καίμε άσκοπα επιπλέον καύσιμο είναι να ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών μας σε τακτά χρονικά διαστήματα, περίπου κάθε δύο εβδομάδες, αλλά και όταν υπάρχουν απότομες και μεγάλες μεταβολές θερμοκρασίας, προς τα κάτω ή προς τα πάνω.

Επιπλέον βάρος

6 λόγοι για αυξημένη κατανάλωση 2021
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τα σύγχρονα αυτοκίνητα να ζυγίζουν πλέον στην πλειοψηφία τους από 1.000 περίπου κιλά και πάνω, ανεξάρτήτως κατηγορίας, είναι λογικό να σκεφτεί κανείς ότι μερικά επιπλέον κιλά με την μορφή αντικειμένων ή πραγμάτων που έχουμε «ξεχάσει» στο πορτμπαγκάζ ή την καμπίνα του, δεν παίζουν μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση. Έτσι κυκλοφορούμε με το αυτοκίνητο μας καθημερινά ελαφρώς φορτωμένο, χωρίς αυτό να μας απασχολεί.

Η αλήθεια είναι 40-50 κιλά επιπλέον φορτίου δεν θα κάνουν μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση, αλλά θα την κάνουν. Και αν το πολλαπλασιάσετε αυτό με κάθε διαδρομή που κάνετε καθημερινά, τότε αυτή η ίσως και αμελητέα αρχικά διαφορά, να αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία στο τελικό σύνολο. Γι' αυτό καλό είναι να απομακρύνουμε οποιοδήποτε σχετικά βαρύ αντικείμενο δεν χρειαζόμαστε καθημερινά από το αυτοκίνητο μας ώστε να πραγματοποιούμε τις διαδρομές μας με το μικρότερο δυνατό βάρος. Αν κινούμαστε επί το πλείστο στο αστικό τοπίο, καλό είναι επίσης να μην φουλάρουμε το ρεζερβουάρ μας για τον ίδιο λόγο.

Μπαγκαζιέρες και σχάρες μόνιμα τοποθετημένες

Εδώ και αρκετές δεκαετίες η αεροδυναμική παίζει τον δικό της τεράστι ρόλο όχι στη βελτίωση των επιδόσεων ενός αυτοκινήτου και φυσικά στην κατανάλωση του. Οτιδήποτε έρχεται να προστεθεί στο αμάξωμα, το οποίο δεν έχει προβλεφθεί από τον κατασκευαστή, αυξάνει την αεροδυναμική του αντίσταση και κατά συνέπεια, σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 60-80 χλμ./ώρα ο αντίκτυπος γίνεται αισθητός και στην αυξημένη κατανάλωση. Οι σχάρες και ακόμη περισσότερο οι μπαγκαζιέρες οροφής που τοποθετούνται επάνω τους, μπορεί να προσθέτουν έξτρα πόντους πρακτικότητας, αλλά αυξάνουν παράλληλα σημαντικά την κατανάλωση, ειδικά σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομο. Καλό είναι λοιπόν να χρησιμοποιούμε αυτά τα δύο αξεσουάρ μόνο όταν τα χρειαζόμαστε πραγματικά και να μην κυκλοφορούμε καθημερινά έχοντας τα τοποθετημένα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα

Μία ακόμη συνήθεια που συνδέεται με την μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης του αυτοκινήτου μας και την αντίστοιχη αύξηση της κατανάλωσης ειναι η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα. Σε πολύ χαμηλές ταχύτητες (έως τα 50-60 περίπου χλμ./ώρα) τα ανοιχτά παράθυρα δεν μπορούν να μας επηρεάσουν την κατανάλωση. Ωστόσο, από εκεί και πάνω η κακή αεροδυναμική απόδοση αρχίζει να επηρεάζει σημαντικά τον τομέα της κατανάλωσης. Μάλιστα δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που συστήνουν τη χρήση του κλιματισμού, για την ψύξη, ως οικονομικότερο τρόπο έναντι των ανοιχτών παραθύρων.

Κακή συντήρηση

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα κακοσυντηρημένο ή μέτρια συντηρημένο αυτοκίνητο συμβάλλει επίσης στην αύξηση της κατανάλωσης, ακόμη και αν εμείς προσπαθούμε να το οδηγήσουμε όσο πιο οικονομικά γίνεται. Βρώμικα φίλτρα αέρα και λαδιών, παραφλού που το άλλαξε τελευταία φορά ο ίδιος ο... Νώε και πολλές άλλες μικρές λεπτομέρειες που υποδεικνύουν κακή συντήρηση έρχονται να αυξήσουν την κατανάλωση σε καύσιμο.

Γι' αυτό το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε, για να μειώσουμε την κατανάλωση, είναι να κρατάμε κινητήρα και λοιπά μέρη του αυτοκινήτου μας σε φόρμα, ακολουθώντας πιστά το βιβλίο συντήρησης του κατασκευαστή. Κακή ζυγοστάθμιση και ευθυγράμμιση των τροχών συμβάλλει επίσης στην αύξηση της κατανάλωσης.

Κακές οδηγικές συνήθειες

Ακόμη και το πιο οικονομικό αυτοκίνητο του κόσμου να έχουμε στη διάθεση μας η κατανάλωση καυσίμου δεδομένα θα πάρει την ανιούσα εφόσον και εμείς δεν φροντίσουμε να διορθώσουμε μερικές κακές συνήθειες που χαρακτηρίζουν τη συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών. Πιο διαδεδομένες από τις κακές συνήθειες ο επιθετικός τρόπος που φρενάρουμε ή επιταχύνουμε μέσα στην κίνηση. Διαβάστε εδώ άλλους 17 τρόπους για να μειώσετε την κατανάλωση του αυτοκινήτου σας, που θα σας βοηθήσουν, σε συνδυασμό με τα παραπάνω, να μειώσετε τις άσκοπες επισκέψεις στο βενζινάδικο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ