Skoda Octavia iV plug-in με έως 245 ίππους και 1,1 λτ./100 χλμ.

Skoda Octavia iV RS plug-in υβριδικό 2021

Όχι μία αλλά δύο είναι οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της Skoda Octavia iV που συνδυάζουν υψηλές επιδόσεις με οικονομία στην καθημερινή μετακίνηση.

Στην τέταρτη γενιά της η Skoda Octavia συνεχίζει στην επιτυχημένη πορεία των προκατόχων της αποτελώντας ένα ευρύχωρο οικογενειακό μοντέλο, το οποίο είναι διαθέσιμο σε πολλές value for money επιλογές από πλευράς εξοπλισμού και κινητήρων. Παράλληλα στις κορυφαίες plug-in υβριδικές εκδόσεις iV, το μεσαίο μοντέλο της τσέχικης εταιρίας καταφέρνει να συνδυάζει ακόμη πιο προηγμένη τεχνολογία, υψηλού επιπέδου επιδόσεις και εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Πάμε να τις γνωρίσουμε καλύτερα.

Skoda Octavia iV RS plug-in υβριδικό 2021
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι πολύ καλές επιδόσεις είναι εκείνες που χαρακτηρίζουν την Octavia iV από τη «στάνταρ» κιόλας έκδοση των 204 ίππων. Το υβριδικό σύστημα κίνησης της εν λόγω έκδοσης αποδίδει συνδυαστικά 350 Nm ροπής με την επιτάχυνση από στάση έως και τα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,7 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει έως τα 220 χλμ./ώρα.

Δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση και στην δυναμική συμπεριφορά η Octavia iV RS ανεβάζει τον πήχη ένα σκαλί παραπάνω με την συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος να φτάνει στους 245 ίππους και τα 400 Nm, νούμερα που μειώνουν το χρόνο για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα με την τελική να ανεβαίνει στα 225 χλμ./ώρα.

Και οι δύο εκδόσεις OCTAVIA iV τροφοδοτούνται από έναν βενζινοκινητήρα 1.4 TSI που παρέχει 150 PS (110 kW) και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 85 kW, των οποίων οι λειτουργίες ελέγχονται ηλεκτρονικά. Κινητήρας εσωτερικής καύσης, κιβώτιο ταχυτήτων DSG και ηλεκτροκινητήρας, είναι συνδεδεμένοι σε κοινό άξονα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι τριπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων με τους συμπλέκτες σε λουτρό ελαίου, ενώ η λειτουργία ελέγχεται με τεχνολογία shift by wire. Ο τρίτος συμπλέκτης χρησιμοποιείται για την απεμπλοκή του θερμικού κινητήρα από τον ηλεκτρικό κατά την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τριφασικός, μόνιμου μαγνήτη, με τυπικό βαθμό απόδοσης 94% και αποτελεί τον καλύτερο τύπο ηλεκτρικού κινητήρα αυτή τη στιγμή στην αυτοκίνηση. Το ιδιαίτερο, ξεχωριστό λογισμικό στις δύο εκδόσεις είναι αυτό που κάνει τη διαφορά στη μέγιστη συνδυαστική απόδοση των δύο συστημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και οι δύο εκδόσεις iV της Octavia φέρουν συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 37 Ah, με ονομαστική ενέργεια 13 kWh. Σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, φέρουν γεννήτρια ήχου E-noise κάτω από το δεξί μπροστινό φτερό, που παράγει ένα συγκεκριμένο ήχο ώστε η Octavia να γίνεται αντιληπτή από τους πεζούς και τους ποδηλάτες.

Συνολικά, οι εκπομπές CO2 ανέρχονται μόνο σε 30 γρ./χλμ., πράγμα που που συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης, από τα οποία ωφελημένοι βγαίνουν τόσο οι ιδιώτες όσο και οι επαγγελματίες.

Η μπαταρία μπορεί εύκολα να φορτιστεί χρησιμοποιώντας μια τυπική πρίζα οικιακού τύπου ή ένα Wallbox. Σε πρίζα 230 V, χρειάζονται 3 ώρες και 45 λεπτά για φόρτιση έως και το 80% και 5 ώρες στο 100%. Σε Wallbox 3,6 kW, χρειάζονται 2 ώρες και 33 λεπτά για το 80% ή 3 ώρες 33 λεπτά για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας. Το τυπικό κόστος φόρτισης είναι περίπου στα δύο ευρώ, συμβάλλοντας έτσι αποφασιστικά στη μείωση του κόστους χρήσης στην καθημερινότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Octavia iV RS plug-in υβριδικό 2021

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα λειτουργίας τα Eco, Normal, Sport και Individual καθώς και την επιλογή Comfort αν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με Dynamic Chassis Control (DCC). Αυτά τα προγράμματα, γνωστά και από άλλα μοντέλα των Τσέχων, αλλάζουν τα χαρακτηριστικά απόκρισης του τιμονιού και του υβριδικού συστήματος κίνησης, αλλά και τη σκληρότητα των αναρτήσεων στα μοντέλα εξοπλισμένα με DCC. Παράλληλα, είναι δυνατή η επιλογή μεταξύ αμιγώς ηλεκτρικής (E) και υβριδικής (Hybrid) λειτουργίας στην οθόνη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Αμιγώς ηλεκτρικά η Octavia iV μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως και 140 χλμ./ώρα χάρη στον ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα των 115 ίππων με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου να χαρίζουν αυτονομία έως 60 χλμ.

Στην υβριδική λειτουργία, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου αξιολογεί συνεχώς την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης και η αλληλεπίδραση μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα ρυθμίζεται αυτόματα. Είτε αλληλοσυμπληρώνονται όταν χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα, είτε τα ηλεκτρονικά ενεργοποιούν μόνο έναν από αυτούς. Η υβριδική λειτουργία προσφέρει επίσης την επιλογή φόρτισης της μπαταρίας μέσω ανάκτησης ενέργειας ή του κινητήρα. Εάν το πλαίσιο με την ένδειξη "Auto" στην κεντρική οθόνη δεν είναι επιλεγμένο, ο οδηγός μπορεί να ορίσει το επιθυμητό επίπεδο μπαταρίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εάν η τρέχουσα φόρτιση είναι χαμηλότερη από το καθορισμένο, το όχημα συμπληρώνει την μπαταρία χρησιμοποιώντας τον κινητήρα βενζίνης και ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση. Εάν το τρέχον φορτίο είναι υψηλότερο από το καθορισμένο, η ενέργεια χρησιμοποιείται έως ότου επιτευχθεί το επιθυμητό επίπεδο και στη συνέχεια διατηρείται. Εάν είναι επιλεγμένο το «Auto», το σύστημα φόρτισης λειτουργεί πλήρως αυτόνομα. Αυτό σημαίνει ότι η μονάδα ελέγχου αποφασίζει με βάση την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης πότε θα αντλήσει ενέργεια από την μπαταρία και πότε θα την επαναφορτίσει χρησιμοποιώντας ανακτημένη ενέργεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην Ελλάδα οι τιμές της plug-in υβριδικής Octavia iV ξεκινούν από τα 35.900 ευρώ για την Grand Coupe των 204 ίππων και από τα 39.900 για την RS των 245 ίππων. Για εκείνους που επιθυμούν ακόμη περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους διαθέσιμη είναι και η έκδοση Sports Wagon (station wagon) των 204 ίππων, οι τιμές της οποίας ξεκινούν από τα 37.900 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ