Renault Arkana E-Tech: «Εξ-ηλεκτρισμός» του πρώτου SUV Coupe των Γάλλων

Renault Arkana E-Tech

Η Renault πρόσθεσε στο 'nouvelle vague' σπορ SUV της και την τεχνολογία E-Tech Hybrid, η οποία χωρίς την ανάγκη για plug-in φόρτιση χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία για το 80 τοις εκατό της κίνησης στην πόλη.

Πριν από τρεις μήνες, τον Μάρτιο, το Arkana είχε αποκαλυφθεί στην Ευρώπη με τον κινητήρα βενζίνης TCe 140, αλλά τώρα η γαλλική εταιρεία το εμπλούτισε με δύο «εξ-ηλεκτρισμένες» εκδόσεις: την κορυφαία E-Tech Hybrid και την 1.3 TCe 160 με μικρο-υβριδικό σύστημα 12V.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη, E-Tech Hybrid, χρησιμοποιεί μπαταρία 1.2 kWh 230V που φορτίζεται από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας της πέδησης και, σύμφωνα με τη Renault προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για το 80 τοις εκατό της κίνησης στην πόλη. Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 3 χιλιόμετρα - όμως η μικρή μπαταρία φορτίζεται διαρκώς στις αστικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Η υβριδική μονάδα ισχύος αποδίδει 145 ίππους, και εξασφαλίζει μειωμένη κατά 40 τοις εκατό κατανάλωση σε σχέση με ένα συμβατικό κινητήρα βενζίνης. Συγκεκριμένα, η εργοστασιακή τιμή της κατανάλωσης είναι 4,8 lt/100km, και οι εκπομπές CO2 106 g/km.

Το υβριδικό σύστημα E-Tech είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα και δεν στερεί καθόλου χώρο από το εσωτερικό του μήκους 4,57 μέτρων αμαξώματος του Arkana σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις βενζίνης. To Arkana E-Tech θα έχει επίσης και πιο σπορτίφ έκδοση RS line, με e-shifter.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκδοση με το μικρο-υβριδικό σύστημα 12V συμβάλλει κατά 8-8,5 τοις εκατό στη βελτίωση της της οικονομίας και των ρύπων του κινητήρα 1.3 TCe. Ανεβάζοντας την ισχύ στους 160 ίππους, μειώνει την κατανάλωση στα 5,7 lt/100km και εκπέμπει 130 g CO2/km.

Όποια κι αν είναι η έκδοση του Arkana, πάντως, στη μείωση της κατανάλωσης έχει σημαντική συμβολή και η εκτενής αεροδυναμική μελέτη, που το κάνει 25 τοις εκατό πιο αεροδυναμικά αποδοτικό σε σχέση με ένα συμβατικό SUV και πετυχαίνει συντελεστή SCx 0.72.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και, τέλος, συμβάλλει και η λειτουργία Sailing Stop που ενεργοποιείται ή απενεργοποιείται από τον οδηγό και επιτρέπει το σβήσιμο του κινητήρα κατά τη φάση της επιβράδυνσης, σε ταχύτητες από 30 ως 140 km/h.

Η διάθεση του Renault Arkana στην ελληνική αγορά αναμένεται το Σεπτέμβριο του 2021.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ