208

Το νέο κινεζικό ηλεκτρικό hatchback που έρχεται στην Ευρώπη το 2026

Aion UT

Η κινεζική GAC παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου 2025 το νέο Aion UT, το οποίο αναμένεται στην ήπειρό μας την επόμενη χρονιά απέναντι, μεταξύ άλλων, στα Volkswagen ID.3 και BYD Dolphin.

Το τρίτο παγκόσμιο μοντέλο της κινεζικής φίρμας έχει μήκος 4,27 μέτρα κι έτσι τοποθετείται κατευθείαν απέναντι στο VW ID.3, με μεταξόνιο 2,75 μέτρα που υπόσχεται άνετους χώρους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο καμπυλόμορφο και νεανικό αμάξωμά του υιοθετεί τη φρέσκια σχεδιαστική φιλοσοφία της Aion, με δυναμικό εμπρός μέρος που ξεχωρίζει χάρη στα λεπτά LED φώτα και τον προφυλακτήρα με έντονες εισαγωγές αέρα.

Διατίθεται, στην Κίνα, σε μονόχρωμες εκδόσεις ή διχρωμίες με έως έξι χρωματικούς συνδυασμούς. Οι ζάντες ξεκινούν από τις 16 ίντσες, με 17άρες διαθέσιμες στις ανώτερες εκδόσεις, ενώ στο πίσω μέρος η εικόνα παραμένει καθαρή και διακριτική, με οριζόντια φωτιστικά σώματα.

Στο εσωτερικό η αισθητική παραμένει λιτή και ψηφιακή, με οριζόντιο ταμπλό και ενσωματωμένες ορθογώνιες γρίλιες αεραγωγών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 8,8 ιντσών και πλαισιώνεται από μια μεγάλη κεντρική οθόνη 14,6 ιντσών που υποστηρίζει CarPlay, CarLink και HiCar.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο επιλογέας ταχυτήτων βρίσκεται σε στήλη πίσω από το τιμόνι, απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 440 λίτρα και επεκτείνεται στα 1.600 lt με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, προσφέροντας κορυφαία πρακτικότητα για την κατηγορία.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, ξεχωρίζει η παρουσία φωνητικού βοηθού με τεχνητή νοημοσύνη που μπορεί να χειριστεί κλιματισμό, πλοήγηση και πολυμέσα με ηχητικές εντολές. Στον τομέα της ασφάλειας, το αμάξωμα ενισχύεται με 71% ατσάλι υψηλής αντοχής, ενώ το σύστημα αυτόματης πέδησης κατά την όπισθεν είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Το μηχανικό σύνολο βασίζεται σε ηλεκτροκινητήρα 100 kW (136 ίππων) με τελική ταχύτητα 150 km/h. Η μπαταρία LFP έχει καθαρή χωρητικότητα 44,1 kWh και προσφέρει αυτονομία έως 420 km στον κύκλο CLTC, κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 370 km στον ευρωπαϊκό WLTP.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ταχεία φόρτιση φτάνει έως τα 100 kW και επιτρέπει την πλήρωση της μπαταρίας από 30% σε 80% σε 24 λεπτά, ενώ σε AC υποστηρίζει έως 11 kW, με μια πλήρη φόρτιση να ολοκληρώνεται σε περίπου 4 ώρες. Επιπλέον, διαθέτει λειτουργία V2L με ισχύ 3,3 kW, μετατρέποντάς το σε φορητή γεννήτρια που μπορεί να τροφοδοτήσει ηλεκτρικές συσκευές ή ακόμη και να φορτίσει άλλο ηλεκτρικό όχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην Κίνα η τιμή του Aion UT διαμορφώνεται κάτω από τα 100.000 γουάν, δηλαδή περίπου 12.800 ευρώ, ενώ στην Ευρώπη αναμένεται να τοποθετηθεί κοντά στις 25.000 ευρώ - κάτι που το καθιστά ιδιαίτερα ανταγωνιστικό. Για σύγκριση, το Volkswagen ID.3 ξεκινά από 35.900 ευρώ, ενώ το BYD Dolphin ξεκινά από τις 25.980 ευρώ (με την τρέχουσα προσφορά).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ