Επανάσταση: Μπορεί να γίνει πραγματικότητα η μπαταρία των σχεδόν 5.000 χιλιομέτρων;

Μία πρωτοποριακή τεχνολογία των μπαταριών που μπορεί να αλλάξει τα πάντα στην ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας πάνω από 4.800 km αυτονομίας με κάθε πλήρη φόρτιση, βρίσκεται προ των πυλών.
Αυτή η τεχνολογία βασίζεται σε μπαταρίες με βάση το πυρίτιο και έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει πλήρως την παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων - εξαφανίζοντας την αγωνία της αυτονομίας, ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην ευρύτερη καθιέρωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Μέχρι στιγμής, σε αντίθεση με τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης που βασίζονται στα εκατοντάδες χιλιάδες πρατήρια καυσίμων, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να σχεδιάζουν προσεκτικά τις διαδρομές τους για να αποφύγουν να μείνουν από ενέργεια.
BUY NOW
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα EV, παρότι έχουν τα πλεονεκτήματά τους, έχουν φτάσει σε ένα σημείο όπου τα επιπλέον κέρδη στην αυτονομία ακυρώνονται από το επιπλέον βάρος που απαιτείται για να μεταφερθεί αυτή η αυξημένη ενεργειακή χωρητικότητα. Ως εκ τούτου, οι ερευνητές πειραματίζονται με διαφορετικές χημικές συνθέσεις μπαταριών. Μία από αυτές βασίζεται στο πυρίτιο.

Αυτή προβλέπει την αντικατάσταση της ανόδου γραφίτη, ενός κρίσιμου μέρους της μπαταρίας που αποθηκεύει ενέργεια, με μια εναλλακτική λύση από πυρίτιο. Το πυρίτιο διαθέτει ανώτερες δυνατότητες αποθήκευσης ενέργειας σε σύγκριση με τον γραφίτη, αλλά τυπικά διαστέλλεται κατά τη φόρτιση, προκαλώντας φθορά στην μπαταρία και αυξάνοντας τους κινδύνους ασφαλείας.
Ωστόσο, ερευνητές στη Νότια Κορέα εργάζονται για την αντιμετώπιση των μειονεκτημάτων των ανόδων πυριτίου. Οι καθηγητές Youn Soo Kim και Soojin Park από το Πανεπιστήμιο Επιστήμης & Τεχνολογίας της Pohang, σε συνεργασία με τον καθηγητή Jaegeon Ryu από το Πανεπιστήμιο της Sogang, ανέπτυξαν ένα συνδετικό υλικό που θα μπορούσε να αποτρέψει τη διόγκωση του πυριτίου κατά τη φόρτιση.

Οι προσπάθειες της ερευνητικής ομάδας ήταν καρποφόρες, επιτρέποντάς τους να εξελίξουν μια μπαταρία που αλλάζει τα δεδομένα και μπορεί να αποθηκεύει έως και δέκα φορές περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια σε σύγκριση με τις μπαταρίες EV με ανόδους γραφίτη.
Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν και πότε αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε να περάσει στη μαζική παραγωγή. Όμως, τέτοιες τεχνολογικές εξελίξεις θα είναι κρίσιμες για την επιτάχυνση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων, ιδιαίτερα σε περιοχές με περιορισμένη υποδομή φόρτισης.
Την ίδια στιγμή, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης έχουν επίσης δείξει μεγάλη δυναμική, ειδικά στην αυξημένη αντοχή και τα επίπεδα ασφαλείας τους - αλλά η πολυπλοκότητά τους σημαίνει ότι θα περάσει πολύς καιρός μέχρι να κυκλοφορήσουν στην αγορά, έχοντας δεχθεί κολοσσιαίες επενδύσεις από το σύνολο -σχεδόν- των παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών.