Τέλος οι μεγάλες οθόνες στα αυτοκίνητα -Με τι θα αντικατασταθούν

Rivian R1T Screen

Ποια είναι η προηγμένη τεχνολογία ασφάλειας που δημιουργεί τρισδιάστατα ολογράμματα των εμποδίων που επίκεινται στο δρόμο, και θα κάνει τις ψηφιακές οθόνες των αυτοκινήτων ξεπερασμένες.

Στη σημερινή ψηφιακή εποχή οι οθόνες των αυτοκινήτων θεωρούνται πλέον θεμελιώδεις για κάθε νέο αυτοκίνητο, τόσο για τον πίνακα οργάνων όσο και για τα πολυμέσα, τη συνδεσιμότητα και τη πλοήγηση. Όμως, μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Cambridge πάει την ψηφιακή τεχνολογία στο επόμενο βήμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τη μελέτη αυτή προέκυψε ένα προηγμένο πρωτότυπο, το οποίο με τη χρήση της τεχνολογίας των ολογραμμάτων προβάλλει τρισδιάστατα στο οπτικό πεδίο του οδηγού τα εμπόδια που πρόκειται να συναντήσει μπροστά του.

Οι προβολές αυτές μπορεί να είναι ακόμα και σε φυσικό μέγεθος, προκειμένου να βοηθήσουν τον οδηγό να αποφύγει τα αληθινά εμπόδια, και συνεπώς να προλάβει ένα πιθανό ατύχημα ή και δυστύχημα. Με τον τρόπο αυτό, η τεχνολογία ασφάλειας των αυτοκινήτων κάνει ακόμα ένα άλμα προόδου.

Η βασικότερη παράμετρος είναι ότι η τεχνολογία των ολογραμμάτων θα περιορίσει το χρόνο αντίδρασης του οδηγού εμπρός σε ένα ατύχημα. Σήμερα, οι μεγάλες ψηφιακές οθόνες, ειδικά οι οθόνες αφής, ευθύνονται για την κατακόρυφη αύξηση -σε ποσοστό 57%- του μέσου χρόνου αντίδρασης των οδηγών εμπρός σε ένα επερχόμενο ατύχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα, οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι το λογισμικό Apple CarPlay είναι μεν ένα από τα πιο ολοκληρωμένα όσον αφορά τις επιλογές πληροφοριών και ψυχαγωγίας στο αυτοκίνητο, όμως δεν είναι όλα τόσο όμορφα όσο φαίνονται. Αποτελεί, επίσης, μια από τις κύριες αιτίες περισπασμού των οδηγών: από αλλαγή ενός τραγουδιού στο Spotify, μέχρι μια ηχητική ειδοποίηση στους Χάρτες Google ή την απάντηση σε μια εισερχόμενη κλήση, όλα είναι περισπασμοί για το έργο της οδήγησης.

Ως αποτέλεσμα, με αυξημένο κατά 57% χρόνο αντίδρασης, το αυτοκίνητο με ταχύτητα 75 km/h καλύπτει 20 παραπάνω μέτρα μέχρι να αντιδράσει ο οδηγός - και είναι ευνόητο πόσο σημαντικά είναι αυτά τα 20 μέτρα στη διάρκεια ενός οδικού ατυχήματος.

Τα τρισδιάστατα ολογράμματα που ανέπτυξε το Πανεπιστήμιο του Cambridge προκύπτουν από δεδομένα που λαμβάνουν από αισθητήρες LiDAR, που σκανάρουν τα αντικείμενα στο οπτικό πεδίο του οδηγού και έπειτα υπολογίζουν την απόσταση χρησιμοποιώντας φωτοκύτταρα. Η τεχνολογία αυτή σκανάρει 400 χιλιάδες σημεία στο περιμετρικό (360 μοιρών) περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό το πρωτότυπο αντλεί, επίσης, δεδομένα που είναι αποθηκευμένα στο cloud και θα επιτρέψουν τη δημιουργία τρισδιάστατων χαρτών, που θα συνδέονται με πληροφορίες σχετικά με εμπόδια στο δρόμο σε πραγματικό χρόνο. Για το σκοπό αυτό οι προγραμματιστές συνεργάζονται με τη Google και το σύστημα αναμένεται να περάσει τη φάση ανάπτυξης και πιλοτικών δοκιμών φέτος.

Η τεχνολογία αυτή θα εξελιχθεί περαιτέρω στο μέλλον με τις βελτιώσεις σε θέματα όπως η ανίχνευση κόπωσης κατά την οδήγηση ή η προσβασιμότητα για άτομα με προβλήματα όρασης.

Πέραν του Πανεπιστημίου του Cambridge, ανάλογες τεχνολογίες εξελίσσουν και εκείνα της Οξφόρδης και του Λονδίνου. Στα δικά τους πρωτότυπα, στο οπτικό πεδίο εμφανίζεται μια ημιδιάφανη προβολή με την οποία ο οδηγός δεν μπορεί να αλληλεπιδράσει κατά τη διάρκεια της πλοήγησης, και η οποία δεν μπλοκάρει το οπτικό του πεδίο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ