Τον Ιούλιο η πρεμιέρα του Hyundai Ioniq 5 N με 600 ίππους και εκρηκτικές επιδόσεις

Hyundai Ioniq 5

Το κορεάτικο hot-hatch, η «καυτή» έκδοση Ν του ηλεκτρικού Hyundai Ioniq 5 που ξεπερνά τους 600 ίππους, βρίσκεται στην τελική του ευθεία με τις δοκιμές εξέλιξης στους πάγους της Σουηδίας και στο Nurburgring.

Πριν ταξιδέψει στη Γερμανία, στο Adenau και στην θρυλική πίστα του Nordschleife, όπου θα μπει σε ένα πρόγραμμα εξέλιξης 10.000 χιλιομέτρων στην «πράσινη κόλαση», το πρωτότυπο δοκιμών του Ioniq 5 N συμπλήρωσε το πρόγραμμα χειμερινών δοκιμών του στο Arjeplog της Σουηδίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως επιβεβαίωσε ο θρυλικός οδηγός δοκιμών Albert Biermann, σύμβουλος και μέντορας της Hyundai για το πρώτο ηλεκτρικό sportscar της οικογένειας Hyundai N, το Ioniq 5 N ρυθμίζεται με κύριο γνώμοντα την οδηγική του συμπεριφορά στην πίστα - παρότι με τη μεγάλη του μπαταρία ζυγίζει πάνω από 2 τόνους.

Κάτι τέτοιο θα επιτευχθεί με μια σειρά από μέτρα: με την προσαρμογή του συστήματος ψύξης της μπαταρίας των 77,4 kWh, με την τετρακίνηση που θα εξασφαλίζεται από τους δύο κινητήρες -απόδοσης που θα ξεπερνά του 585 hp του Kia EV6 GT- και βεβαίως με τα τη νέα (πιο σφιχτή) ρύθμιση της ανάρτησης και τα τεράστια δισκόφρενα διαμέτρου 400 mm στους εμπρός τροχούς.

Κι επίσης, θα επιτευχθεί και με την πληθώρα από τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης, τα οποία θα ρυθμίζονται από τον οδηγό μέσω της κεντρικής οθόνης 12,25 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα θα βάζει όριο στο peak της ισχύος όταν χρειάζεται, προκειμένου να εξοικονομείται ενέργεια, και φυσικά θα συνοδεύεται από σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας από το φρενάρισμα.

Έτσι, σχεδόν τρεις γύροι στα 22,5 χιλιόμετρα του Nurburgring με φουλ ισχύ δεν θα είναι κανένα πρόβλημα, λέει ο Biermann με σχετική υπερηφάνεια.

Για την περαιτέρω αγνή οδηγική αίσθηση, το σύστημα μετάδοσης του Ioniq 5 N θα προσομοιώνει τις αλλαγές ταχυτήτων του παλιού καλού μηχανικού κιβωτίου διακόπτωντας στιγμιαία την ισχύ των ηλεκτροκινητήρων - ενώ θα υπάρχει και η επιλογή ανάμεσα σε τρεις τεχνητούς ήχους: έναν φουτουριστικό, έναν αντίστοιχο του παραδοσιακού αγωνιστικού θερμικού μοτέρ, και έναν ηλεκτρονικό.

Επιπλέον, οι μηχανικοί του τμήματος Ν έχουν τοποθετήσει και ένα ηλεκτρονικό σύστημα με το οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το σπινάρισμα των τροχών κατά την εκκίνηση. Χρειάζεται απλώς να τραβήξει ταυτόχρονα και να απελευθερώσει τα paddles πίσω από το τιμόνι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό συμπληρώνεται με το οδηγικό προφίλ Drift Mode, που κάνει το ντεμπούτο του στην οικογένεια Ν -καθώς όλα τα μοντέλα της μέχρι στιγμής είναι εμπροσθοκίνητα- και προσφέρει άπλεπετες δυνατότητες για παιχνίδια πλαγιολίσθησης, σε συνδυασμό φυσικά με την τετρακίνηση. Τέλος, ένα λογισμικό που λέγεται «drift analyzer» που παρακολουθεί τον τρόπο οδήγησης και μεταδίδει δεδομενα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παγκόσμια πρεμιέρα του Ioniq 5 N είναι προγραμματισμένη για το φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood στη Βρετανία, το οποίο φέτος θα διεξαχθεί στο μέσον Ιουλίου. Και η διάθεσή του θα ξεκινήσει προς το τέλος του 2023.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ