citroen aposirsi

Τι πρέπει να ξέρετε για το ηλεκτρικό GT που αλλάζει όλα όσα ξέραμε για τη Jaguar

Jaguar Type 00

O προπομπός της νέας, τολμηρής εποχής της Jaguar, ένα άκρως εντυπωσιακό τετράθυρο ηλεκτρικό GT, αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα το καλοκαίρι του 2026. Διαβάστε όλες τις πληροφορίες για αυτό.

Παρότι η παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής που βασίζεται στο (εικονιζόμενο) πρωτότυπο Type 00 του δεν έγινε εντός του 2025 όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί, η μετάβαση της Jaguar στη νέα της ταυτότητα προχωρά με γοργούς ρυθμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Rawdon Glover, η μάρκα βρίσκεται πλέον «στο τέλος της αρχής», ολοκληρώνοντας την πρώτη φάση της ριζικής της ανανέωσης. Ο Glover υπερασπίστηκε με πάθος την απόφαση απομάκρυνσης της Jaguar από τη mainstream κατηγορία, παρά τις αντιδράσεις που προκάλεσε το πρωτότυπο Type 00 όταν αποκαλύφθηκε στα τέλη του 2024.

Όπως εξηγεί, η νέα τετράθυρη GT επιστρέφει τη Jaguar σε ένα πεδίο όπου κυριαρχεί το συναίσθημα και η παράμετρος του άκρατου εντυπωσιασμού, μακριά από απλώς ικανά sedan και SUV.

Στόχος είναι ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με τίποτα άλλο στον δρόμο, με χαμηλή σιλουέτα, επιβλητικές αναλογίες και έντονη παρουσία. Ένα μοντέλο που θυμίζει τις ένδοξες στιγμές της μάρκας με αυτοκίνητα όπως οι E-Type, XJ220 και XJS, τα οποία στην εποχή τους ξεχώριζαν ακριβώς επειδή δεν έμοιαζαν με κανένα άλλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ό,τι αφορά την τιμή, η Jaguar τοποθετεί το νέο GT σε σαφώς υψηλότερο επίπεδο. Η βασική τιμή αναμένεται να ξεκινά κοντά στις 120.000 λίρες (137.500 ευρώ), με τον μέσο όρο της γκάμας να κινείται γύρω στις 140.000 λίρες (160.420 ευρώ).

Σύμφωνα με τον Glover, υπάρχει χώρος ανάμεσα στις κορυφαίες premium προτάσεις και στις υπερπολυτελείς Rolls-Royce και Bentley, και εκεί ακριβώς στοχεύει η Jaguar. Ωστόσο, η επιτυχία αυτού του εγχειρήματος εξαρτάται απόλυτα από την ποιότητα εκτέλεσης, το επίπεδο υπηρεσιών και το συνολικό αποτέλεσμα.

Το τετράθυρο GT δεν θα προσφέρεται με παραδοσιακές εκδόσεις εξοπλισμού. Θα υπάρχει μία βασική διαμόρφωση, αλλά το βάρος θα πέφτει στις εξατομικευμένες λύσεις και στις ειδικές, περιορισμένης παραγωγής εκδόσεις, οι οποίες θα ανεβάζουν σημαντικά την τιμή. Η δυνατότητα να «χτίσει» ο πελάτης το αυτοκίνητο στα μέτρα του θεωρείται δεδομένη σε αυτή την κατηγορία, προσφέροντας παράλληλα υψηλότερα περιθώρια κέρδους για τη μάρκα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε τεχνικό επίπεδο, το νέο Jaguar GT θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό. Η εταιρεία ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει ούτε πρόθεση ούτε δυνατότητα για χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης. Το μοντέλο θα βασίζεται σε διάταξη με τρεις ηλεκτροκινητήρες, συνολικής ισχύος κοντά στους 1.000 ίππους.

Η πραγματική αυτονομία αναμένεται να φτάνει περίπου τα 640 χιλιόμετρα. Η ταχεία φόρτιση θα επιτρέπει την ανάκτηση περίπου 320 χιλιομέτρων αυτονομίας σε μόλις 15 λεπτά, ενώ η τετραδιεύθυνση θα εξασφαλίζει κύκλο στροφής αντίστοιχο ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η φιλοσοφία σχεδίασης ακολουθεί έναν διαφορετικό δρόμο από τον ανταγωνισμό. Αντί για ψηλά αμαξώματα και μικρούς τροχούς που υπαγορεύονται από την αεροδυναμική και τις μπαταρίες, η Jaguar στοχεύει σε αυτοκίνητα που προκαλούν έντονη συναισθηματική αντίδραση.

Το GT θα πρέπει να είναι απολαυστικό στην οδήγηση, άνετο σε μεγάλες αποστάσεις και να αποπνέει τον κλασικό χαρακτήρα Jaguar, τόσο στο στήσιμο όσο και στην αίσθηση πίσω από το τιμόνι. Οι παραγγελίες για το νέο Jaguar GT αναμένεται να ανοίξουν στο δεύτερο μισό του 2026, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν λίγο αργότερα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ