BMW: Ξεκίνησε η παραγωγή της ηλεκτρικής i4

bmw i4

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της BMW στο Μόναχο στην αιωνόβια ιστορία του, η πρώτη i4, είναι ένα από τα πιο κομβικά μοντέλα της ιστορίας και της ίδιας της εταιρείας.

Η στιγμή που ολοκληρώθηκε η παραγωγή του πρώτου αντιτύπου της BMW i4 ήταν μια από τις σημαντικότερες της σύγχρονης ιστορίας της βαυαρικής εταιρείας, δεδομένου ότι είναι το πιο φιλόδοξο (λόγω εμπορικότητας του αυτοκινήτου) βήμα της προς την ηλεκτροκίνηση, μετά το i3 και μαζί με το φουτουριστικό iX.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεδομένου ότι το εργοστάσιο του Μονάχου πρόσθεσε στη γραμμή παραγωγής του τώρα την αμιγώς ηλεκτρική i4 δίπλα στη Σειρά 3 Sedan και Touring, που διαθέτει εκδόσεις και με κινητήρα εσωτερικής καύσης και υβριδικές, καθώς και δίπλα στη M3 και τη Σειρά 4 Gran Coupe, πλέον παράγει αυτοκίνητα με κάθε είδους μονάδα ισχύος.

Για την κατασκευή της i4 χρησιμοποιείται το 90 τοις εκατό των μηχανημάτων του εργοστασίου του Μονάχου που παράγει και τις θερμικές και υβριδικές BMW, ενώ το υπόλοιπο 10% αφορά σε εξειδικευμένες τεχνολογίες της ηλεκτροκίνησης, όπως στη συναρμολόγηση των μπαταριών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με επένδυση που έφτασε τα 200 εκατομμύρια Ευρώ, το εργοστάσιο απέκτησε τις υποδομές κατασκευής και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και παράλληλα ψηφιοποίησε πολλές από τις λειτουργίες του - αποκτώντας, επιπλέον, τεχνολογία τρισδιάστατου σκαναρίσματος όλης της γραμμής παραγωγής. Αυτό θα ολοκληρωθεί σε όλα τα εργοστάσια του ομίλου BMW μέχρι το τέλος του 2022, και τα ψηφιακά δεδομένα θα είναι προσβάσιμα από τον καθέναν.

Παράλληλα, το βαυαρικό εργοστάσιο έκανε ένα ακόμη βήμα βιωσιμότητας. Με την τεχνολογία «αντίστροφης όσμωσης» η ετήσια χρήση νερού θα μειωθεί κατά 6 εκατομμύρια λίτρα, ενώ σημειώθηκε περαιτέρω πρόοδος για τον στόχο να γίνουν όλες οι μεταφορές (που σχετίζονται με τις ανάγκες του εργοστασίου) μηδενικών ρύπων μέσα στα επόμενα χρόνια.

Για όλες τις νέες τεχνολογίες της ηλεκτροκίνησης στο εργοστάσιο του Μονάχου, η BMW απελευθέρωσε χώρο μεταφέροντας την κατασκευή των τετρακύλινδρων κινητήρων βενζίνης στα εργοστάσια του Hams Hall στη Βρετανία και του Steyr στην Αυστρία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον Milan Nedeljkovic, μέλος της Διοίκησης της BMW AG και επικεφαλής της παραγωγής, «για το εργοστάσιο και την ομάδα ανθρώπων του, η παρουσίαση της BMW i4 είναι ένα κομβικό σημείο στο δρόμο για την ηλεκτρική κινητικότητα. Ως το 2023, περισσότερα από τα μισά οχήματα του εργοστασίου του Μονάχου θα έχουν εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης. Η πλειοψηφία θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, οπότε το Μόναχο εξηλεκτρίζεται πλήρως».

Η αμιγώς ηλεκτρική BMW i4 διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με μπαταρία χωρητικότητας 83,9 kWh και αυτονομία μεγαλύτερη των 400 χιλιομέτρων. Στη βασική έκδοση ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και αποδίδει 335 ίππους, ενώ στην κορυφαία έκδοση έχει ισχύ 536 hp με δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν σε κάθε άξονα- και συνεπώς σύστημα τετρακίνησης. Με αυτή την ισχύ, η πρώτη ηλεκτρική «Μ» είναι ισχυρότερη από τις M3 και M4 Competition, και επιταχύνει στα 0-100 km/h σε λιγότερα από 4 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε εδώ τις τιμές του μοντέλου στην Ελλάδα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ