
Η βρετανική εταιρεία κάνει στροφή 180 μοιρών στη νέα γενιά του Velar, όχι μόνο μετατρέποντάς το σε αμιγώς ηλεκτρικό αλλά και υιοθετώντας “Shooting Brake” / Wagon σιλουέτα για το υπερυψωμένο του αμάξωμα.
Το νέο Velar EV θα παρουσιαστεί πιθανότατα την άνοιξη του 2026, λίγους μήνες μετά τα ηλεκτρικά Range Rover και Range Rover Sport. Σε αντίθεση με τα δύο τελευταία, που θα παραμείνουν κοντά στα θερμικά τους αντίστοιχα σε επίπεδο σχεδίασης, το Velar θα αποκτήσει χαμηλότερο και πιο αεροδυναμικό αμάξωμα, συνδυάζοντας στοιχεία από sedan, shooting brake και SUV, με έμφαση στη χρήση στον δρόμο και στον premium χαρακτήρα.

Η νέα αυτή ταυτότητα του Range Rover Velar, εμπνευσμένη από το project «Road Rover» που δεν προχώρησε ποτέ, είναι η μεγαλύτερη αλλαγή στο μοντέλο από το 2017 - με στόχο να ενισχυθεί η πολυτελής εικόνα του ώστε να διαφοροποιηθεί έντονα από τα υπόλοιπα SUV της εταιρείας και να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως η Porsche Macan Electric και η BMW iX.
BUY NOW
Παράλληλα, οι διαστάσεις του νέου Velar θα αυξηθούν, κυρίως σε μήκος, ίσως και για να προστεθεί τρίτη σειρά καθισμάτων. Αυτό, άλλωστε, θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα ΕΜΑ των 800V, η οποία εξελίχθηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικά SUV και θα υποστηρίξει και τα μελλοντικά Evoque και Defender Sport (διάδοχος του Discovery Sport).

Η προτεραιότητά του είναι να στοχεύει σε υψηλές επιδόσεις και σε οδική συμπεριφορά εστιασμένη στο δρόμο, έχοντας λιγότερο off-road χαρακτήρα σε σχέση με τα Defender και Discovery. Την ίδια ώρα, το ηλεκτρικό Velar θα ενσωματώσει το τεχνολογικό και σχεδιαστικό DNA του μεγάλου Range Rover, με μινιμαλιστική πολυτέλεια, high-tech οθόνες και ποιοτικά υλικά.
Παρόλο που θα ξεκινήσει την καριέρα του ως αμιγώς ηλεκτρικό, η JLR δεν αποκλείει την προσθήκη μιας plug-in υβριδικής ή ακόμη και range-extender έκδοσης, λόγω αυξημένης ζήτησης στην αγορά. Ο κινητήρας και η μπαταρία θα είναι εντελώς νέας γενιάς - τα μοτέρ εξελίσσονται εσωτερικά από την JLR, ενώ οι μπαταρίες θα προέρχονται από το νέο εργοστάσιο Agratas της Tata στο Somerset της Βρετανίας.

Το ντεμπούτο του Velar EV εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική αναδιάρθρωση της Range Rover στην 55χρονη ιστορία της. Αυτή η ξεχωριστή, πλέον, μπράντα διαφοροποιείται έντονα πια από τις μπράντες Defender και Discovery, με στόχο να είναι η κορυφαία πρόταση πολυτέλειας στο portfolio της Land Rover.
Στην ίδια κατεύθυνση βρίσκονται και τα επερχόμενα Range Rover Electric και Range Rover Sport Electric, τα οποία θα βασίζονται στην πλατφόρμα MLA και θα συναρμολογούνται στο Solihull, με απόδοση και ικανότητες ισάξιες -ή ανώτερες- των V8 εκδόσεων. Αντίστοιχα, όλα τα μοντέλα θα υιοθετήσουν το ηλεκτρονικό σύστημα κατανομής της ροπής Intelligent Torque Management.

Το νέο Velar δεν θα απομακρύνεται από τον ρόλο του ως το entry-level μοντέλο της Range Rover. Μετά την πρεμιέρα του στο πρώτο εξάμηνο του ‘26, η κατασκευή του θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Halewood, στο οποίο η JLR επενδύει πάνω από 500 εκατομμύρια λίρες για τη ανάπτυξη της γραμμής παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.