Encor Series 1: Η Lotus Esprit του 21ου αιώνα κοστίζει μισό εκατομμύριο προ φόρων

Encor Series 1

Ο οίκος Encor παρουσίασε τη Series 1, ένα εκθαμβωτικό restomod που αναγεννά τη θρυλική Lotus Esprit και θα παραχθεί σε μόλις 50 συλλεκτικά αντίτυπα.

Πενήντα χρόνια μετά την παρουσίαση της μυθικής Esprit στο Παρίσι, ένας εκθαμβωτικός «πνευματικός» διάδοχός της μόλις έκανε την εμφάνισή του: το Encor Series 1, που προσδίδει τώρα στο μυθικό βρετανικό supercar αμάξωμα από ανθρακονήματα, ανανεωμένο σχεδιασμό και πλήρη ανακατασκευή του κινητήρα V8 twin-turbo 3.5 λίτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, με την προηγμένη ηλεκτρονική αρχιτεκτονική Skyships, η «Esprit» αυτή του 21ου αιώνα είναι ένα γνήσιο και άκρως προηγμένο supercar της εποχής μας - παρότι χρησιμοποιεί ως βάση το αρχέγονο μοντέλο.

Η σχεδιαστική ομάδα που υπογράφει το Encor Series 1 έχει πρότερη εμπειρία από τις Lotus, Aston Martin, Koenigsegg και Skyships Automotive. Αντιμετώπισε την διάδοχο της Esprit όχι ως ένα απλό project, αλλά ως κομμάτι πολιτιστικής κληρονομιάς, με στόχο να αναβαθμιστεί χωρίς να αλλοιωθεί η αγνότητα της αρχικής σχεδίασης.

To πρόγραμμα ξεκίνησε με την ψηφιακή σάρωση της αρχικής Esprit, αναδιαμορφώνοντας την γεωμετρία της με εργαλεία σύγχρονης σχεδίασης. Το αποτέλεσμα είναι αμάξωμα από μονοκόμματο ανθρακόνημα, χωρίς τις δύο ξεχωριστές επιφάνειες της δεκαετίας του ’70, που αναδεικνύει τις καθαρές γραμμές, την ένταση των επιφανειών των φτερών και την κοφτερή σιλουέτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα φωτιστικά σώματα είναι ultra-compact LED σε χαμηλού προφίλ pop-up θήκες, ενώ οι ζάντες αναδιατυπώνουν τα κλασικά σχέδια slot-mag και Sport 350 με σύγχρονη δομική σαφήνεια.

Μηχανικά, κάτω από το ανθρακονημάτινο κέλυφος βρίσκεται τοποθετημένος στο κέντρο ο κινητήρας 3.5 λίτρων και twin-turbo V8, πλήρως ανακατασκευασμένος με σφυρηλατημένα πιστόνια, νέους εγχυτήρες, επανακατασκευασμένα turbo, νέο ηλεκτρονικό γκάζι, σύγχρονα συστήματα καυσίμου και ψύξης, καθώς και νέα εξάτμιση από ανοξείδωτο ατσάλι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η ισχύς να αγγίζει τους περίπου 400 ίππους με βάρος του αμαξώματος κάτω από 1.200 κιλά, και η επιτάχυνση 0-100 km/h να έρχεται σε 4 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 280 km/h.

Το κιβώτιο ανασχεδιάστηκε με τη συνεργασία της Quaife, αναθεωρώντας τις σχέσεις και χρησιμοποιώντας νέο, εξατομικευμένο συμπλέκτη. Η ανάρτηση προσαρμόστηκε στα πρότυπα Sport 350, τα φρένα παρέχονται από την AP Racing, ενώ το τιμόνι παραμένει υδραυλικό, διατηρώντας τον οδηγικό χαρακτήρα της Esprit.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό, η Series 1 συνδυάζει την κλασική σχεδίαση με σύγχρονη τεχνολογία. Ο πίνακας οργάνων από αλουμίνιο φιλοξενεί ψηφιακή οθόνη, το ανθρακονημάτινο ταμπλό διατηρεί όλες τις βασικές λειτουργίες στο σωστό σημείο, ενώ τα καθίσματα έχουν ανακατασκευαστεί διατηρώντας εργονομία και υποστήριξη. Τα συστήματα infotainment, κλιματισμού και κάμερας, σχεδιασμένα από την Skyships, προσφέρουν διακριτική τεχνολογική υποστήριξη χωρίς να υπονομεύουν την αναλογική εμπειρία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παραγωγή της Series 1 από την Encor θα περιοριστεί σε 50 αυτοκίνητα, με τιμές που ξεκινούν από 495.500 ευρώ προ φόρων και με την απαραίτητη Esprit V8 ως αυτοκίνητο βάσης. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το δεύτερο τρίμηνο του 2026 και θα συνεχιστούν μέχρι το 2027.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ