
Η Lotus επιβεβαίωσε ότι θα αποκαλύψει το μεσαίου μεγέθους πολυτελές της SUV πριν από το τέλος του 2025, το πρώτο της μοντέλο που θα διαθέτει την κρίσιμη νέα τεχνολογία «Hyper Hybrid».
Το λανσάρισμα του νέου SUV της Lotus, μετά την Eletre, επιβεβαιώθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Feng Qingfeng, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου. Ο Qingfeng διευκρίνισε ότι θα κυκλοφορήσει πρώτα στην Κίνα στις αρχές του 2026 προτού φτάσει στην Ευρώπη και σε άλλες αγορές λίγο αργότερα.

Η Lotus είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να λανσάρει ένα μεσαίου μεγέθους SUV, γνωστό εσωτερικά ως «Type 134», ήδη από το 2021. Εκείνη την εποχή σχεδιαζόταν να είναι αμιγώς ηλεκτρικό, όπως και η τελευταία Porsche Macan, αλλά έκτοτε το σχέδιο της Lotus να παράγει αποκλειστικά EV μέχρι το 2028 εγκαταλείφθηκε και η εταιρεία εργάζεται τώρα γρήγορα για να προσθέσει υβριδική ισχύ στα αυτοκίνητά της.
BUY NOW
Όλα αυτά έρχονται σε ένα σκηνικό μεγάλων δυσκολιών της Lotus. Η βρετανική εταιρεία, που βρίσκεται πλέον σε κινεζικά χέρια, κατέγραψε φέτος καθαρές ζημίες άνω των 250 εκατομμυρίων ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2025, καθώς οι πωλήσεις είναι περίπου οι μισές από ό,τι ήταν την ίδια περίοδο πέρσι.

Συγκεκριμένα, έχει παραδώσει μόλις 2.813 νέα αυτοκίνητα μέχρι στιγμής το 2025, από 4.904 την ίδια περίοδο πέρυσι. Το 2024, η Lotus πούλησε λιγότερα από 7.000 αντίτυπα των δύο ηλεκτρικών της, του τετράθυρου GT Emeya και της SUV “ναυαρχίδας” Eletre. Το αποτέλεσμα είναι η απόφαση να μειώσει, σύντομα, 550 άτομα από το εργατικό δυναμικό της στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Παράλληλα, ποντάρει στη διαρκώς αυξανόμενη δημοτικότητα των μεσαίου μεγέθους SUV για να ανακάμψει και να ενισχύσει τους αριθμούς πωλήσεών της, παρουσιάζοντας τον αντίπαλο των Porsche Macan και BMW X3.

Το μικρότερό της αυτό SUV υποτίθεται ότι θα αποκαλυπτόταν πέρυσι, με αρχική τιμή κάτω από τις 70.000 ευρώ - κοντά στην BMW, αλλά σημαντικά χαμηλότερη από την Macan Electric. Το αν αυτό παραμένει ο στόχος, απόμένει να φανεί.
Σε σχέση με τα συστήματα κίνησης, το νέο στρατηγικό σχέδιο της Lotus προβλέπει πως μέχρι το 2028 κάθε μοντέλο της γκάμας της θα διαθέτει υβριδική τεχνολογία. Αυτό περιλαμβάνει και την κεντρομήχανη Emira, η οποία θα είναι διαθέσιμη με plug-in υβριδική ισχύ από το 2027.

Παράλληλα, το νέο, συμπαγέστερο SUV θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία Hyper Hybrid της Lotus, πριν αυτή ενσωματωθεί και στις υπάρχουσες Eletre και Emeya του χρόνου και επίσης σε ένα άλλο μυστηριώδες μοντέλο με την κωδική ονομασία «Vision X», το οποίο η Lotus δηλώνει ότι θα αποκαλύψει επίσης το 2027.
Ενώ οι βασικές τεχνικές λεπτομέρειες παραμένουν προς το παρόν μυστικές, η Lotus έχει διαρρεύσει ότι το σύστημα αυτό θα προσφέρει πάνω από 160 χιλιόμετρα (!) ηλεκτρικής αυτονομίας και συνδυασμένη αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων με τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα.

Κατά συνέπεια, το σύστημα Hyper Hybrid είναι ένα range-extender και όχι ένα τυπικό plug-in υβριδικό. Αυτό σημαίνει ότι ο βενζινοκινητήρας δεν θα κινεί καθόλου τους τροχούς, αλλά ο μοναδικός του σκοπός θα είναι να παράγει ενέργεια για την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων. Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι το σύστημα κίνησης Hyper Hybrid θα προσφέρει κορυφαίες ταχύτητες υπερταχείας φόρτισης χάρη στην προηγμένη ηλεκτρική αρχιτεκτονική 900V.
Παράλληλα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπάρξει και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του νέου SUV της Lotus, που θα συνυπάρχει με το Hyper Hybrid. Η EV έκδοση θα βασίζεται σε μια προσαρμοσμένη έκδοση της πλατφόρμας της Eletre, που ονομάζεται «Electric Premium Architecture» και σχεδιάστηκε αποκλειστικά για EV.

Μπορεί να φιλοξενήσει μεταξόνια που κυμαίνονται από 2,998 έως 3,10 μέτρα, καθώς και διάφορα μεγέθη μπαταριών. Η Eletre και η Emeya κινούνται από μπαταρίες 112kWh και 102kWh αντίστοιχα, ωστόσο το νέο, μικρότερο SUV θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει μια μικρότερη μονάδα, χωρητικότητας περίπου 92kWh, που είναι το μικρότερο μέγεθος για το οποίο σχεδιάστηκε η πλατφόρμα.
Αναμένεται, επίσης, το νέο SUV να χρησιμοποιεί σύστημα διπλού κινητήρα για τετρακίνηση, όπως ακριβώς και τα μεγαλύτερα αδέρφια του, εκ των οποίων το ταχύτερο παράγει 893 ίππους και 985 Nm ροπής.

Όσον αφορά στο σχεδιασμό, παρά τη σημασία του νέου αυτού μοντέλου για την εταιρεία η Lotus έχει κυκλοφορήσει μόνο μία αινιγματική teaser εικόνα του - που δεν αποκαλύπτει πολλά πέρα από τον σχεδιασμό των προβολέων του αυτοκινήτου.
Οι μέχρι στιγμής πληροφορίες αναφέρουν θα διαθέτει παρόμοιο σχεδιασμό στο μπροστινό μέρος με τις Eletre, Emeya και Emira, τα οποία, παρά τις πολύ διαφορετικές διαστάσεις και τους σκοπούς τους.
Η ενεργή μπροστινή μάσκα από τις Eletre και Emeya είναι επίσης πιθανό να μεταφερθεί, με τα πτερύγια να ανοίγουν για να βοηθήσουν στην ψύξη της μπαταρίας και των κινητήρων από κάτω, ή να παραμένουν κλειστά για να βελτιώσουν την αεροδυναμική απόδοση. Αναμένουμε να υπάρχουν και άλλα αεροδυναμικά βοηθήματα στο πίσω μέρος, μαζί με μια φωτιζόμενη μπάρα πλήρους μήκους όπως αυτές που υπάρχουν στα μεγαλύτερα αδέρφια του.