Έρχονται ηλεκτρικά αυτοκίνητα με χειροκίνητα κιβώτια

Toyota manual clutch

Σε πατέντα που κατέθεσε η Toyota στις αρμόδιες αρχές, φαίνεται ότι ετοιμάζει μια νέα τεχνολογία για χειροκίνητο κιβώτιο στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που θυμίζουμε ότι αυτή τη στιγμή είναι μόνο αυτόματα.

Μολονότι τα χειροκίνητα κιβώτια πνέουν τα λοίσθιά τους, υπάρχουν πολλοί κατασκευαστές που συνεχίζουν να εφοδιάζουν τα μοντέλα τους με τρία πεντάλ και επιλογέα ταχυτήτων.

Στον αντίποδα, όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα ενσωματώνουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μιας και το μέγιστο της ροπής απελευθερώνεται σχεδόν ακαριαία.

Εξαίρεση στον κανόνα φαίνεται πως επιθυμεί να αποτελέσει η Toyota. Αίτηση για χορήγηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας που κατατέθηκε στις αρμόδιες αμερικανικές αρχές δίνει μια πρώτη γεύση για το πώς οραματίζεται η ιαπωνική εταιρεία τη νέα εποχή της αυτοκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιστή στη φιλοσοφία της για εξέλιξη μοντέλων που δεν υπονομεύουν την οδηγική απόλαυση -όπως έχει προτάξει και το αφεντικό της, Akio Toyoda, η Toyota έχει οραματιστεί ένα χειροκίνητο κιβώτιο σε μοντέλα μηδενικών ρύπων.

Toyota πατεντα μηχανικό

Παρόλο που η εικόνα και τα διαγράμματα φέρουν αυξημένο βαθμό πολυπλοκότητας, το σύστημα της εταιρείας φαίνεται πως βασίζεται σε έναν ειδικό ελεγκτή που μετατρέπει τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα έτσι ώστε η λειτουργία να παραπέμπει σε αυτή ενός μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης

Τόσο το πεντάλ του συμπλέκτη όσο και το χειροκίνητο κιβώτιο συμπεριλαμβάνονται στην πατέντα της Toyota, με την τελευταία, ωστόσο, να αποσαφηνίζει πως πρόκειται για ένα “ψευδο-πεντάλ” και έναν “ψευδο-επιλογέα” που δεν φέρουν μεγάλο βαθμό χρησιμότητας, δεδομένου ότι ο ρόλος τους είναι να προσομοιώνουν την αίσθηση και τον fun-to-drive χαρακτήρα ενός μηχανικού κιβωτίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota πατέντα μηχανικό

Η συγκεκριμένη είδηση αναμφίβολα πρόκειται να χαρίσει χαμόγελα σε πολλούς από τους ρομαντικούς της αυτοκίνησης, αν και οι πιθανότητες να δούμε χειροκίνητο κιβώτιο σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο προς το παρόν είναι λίγες.

Υπενθυμίζεται ότι κάτι αντίστοιχο είχε πράξει και η Opel, μέσω του πρωτότυπου ηλεκτρικού Manta GSE Elektromod, το οποίο έφερε μηχανικο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. 

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ