Γιατί ο κινεζικός κολοσσός της BYD πιστεύει ότι το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα κριθεί στη μάχη της αναζήτησης όλο και περισσότερων χιλιομέτρων αυτονομίας.
Για την ακρίβεια, οι Κινέζοι δηλώνουν ξεκάθαρα ότι η εποχή όπου η αυτονομία αποτελούσε το απόλυτο ζητούμενο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλησιάζει στο τέλος της. Αντ’ αυτής, η BYD -που εξελίσσεται πλέον σε βασικό παίκτη και στην ευρωπαϊκή αγορά- επενδύει αποφασιστικά στην υπερταχεία φόρτιση, θεωρώντας πως αυτή θα αλλάξει ριζικά τη σχέση των οδηγών με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, μηχανικοί, διοίκηση αλλά και πελάτες συγκλίνουν στο ίδιο συμπέρασμα: η ταχύτητα φόρτισης θα μετρά περισσότερο από το μέγεθος της μπαταρίας.
BUY NOW
Συγκεκριμένα, η BYD επενδύει σε σταθμούς φόρτισης νέας γενιάς, ικανούς να αποδίδουν έως και 1.000 kW. Στην Κίνα, η ανάπτυξη του δικτύου βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη, με περισσότερα από 15.000 σημεία υπερταχείας φόρτισης να προγραμματίζονται - αριθμός που ξεπερνά κατά πολύ τον αρχικό στόχο των 5.000 για τον πρώτο χρόνο.
Κάθε νέος σταθμός αλλάζει τα δεδομένα, καθώς σε μόλις πέντε λεπτά μπορούν να ανακτηθούν έως και 400 χιλιόμετρα αυτονομίας, βάζοντας τέλος στο άγχος της φόρτισης.
Η αντιπρόεδρος της BYD, Stella Li, έχει εκφράσει την αισιοδοξία της ότι οι συγκεκριμένες υποδομές θα αρχίσουν να γίνονται οικείες και στους Ευρωπαίους οδηγούς έως το τέλος του 2025. Ο στόχος είναι η γρήγορη εγκατάσταση φορτιστών σε αντιπροσωπείες και η σύναψη τοπικών συνεργασιών, ώστε το δίκτυο να επεκταθεί ταχύτατα.
Οι πρώτες μονάδες αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους και στην Ευρώπη, υποσχόμενες εμπειρία φόρτισης τόσο απλή και γρήγορη όσο ένας ανεφοδιασμός καυσίμου. Πρόκειται για μια τεχνολογική, αλλά και πολιτισμική αλλαγή, που μπορεί να ανατρέψει παγιωμένες αντιλήψεις γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Stella Li συνέχισε εκφράζοντας την άποψη ότι οι καταναλωτές σύντομα θα λένε «μην μου δίνετε πάνω από 300 χιλιόμετρα αυτονομίας, δεν θέλω να πληρώσω παραπάνω». Όταν η φόρτιση γίνεται υπόθεση λίγων λεπτών, η ανάγκη για τεράστιες μπαταρίες χάνει τη σημασία της.
Άλλωστε, έρευνες δείχνουν ότι η μέση ημερήσια απόσταση που διανύει ένα αυτοκίνητο δεν ξεπερνά τα 35 χιλιόμετρα. Για τους περισσότερους οδηγούς, τα 300 χιλιόμετρα αρκούν για αρκετές ημέρες ή ακόμη και για ολόκληρη εβδομάδα στην πόλη, ενώ το άγχος των μεγάλων ταξιδιών μειώνεται όσο το δίκτυο υπερταχείας φόρτισης επεκτείνεται.
Τα πρώτα μοντέλα που επωφελούνται από τη λεγόμενη «φόρτιση μεγαβάτ» είναι τα BYD Han L και Tang L, με τη δυνατότητα να ανακτούν ένα χιλιόμετρο αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο. Σύντομα, και το πολυτελές Denza Z9GT θα διατεθεί στην Ευρώπη με την ίδια τεχνολογία.
Το ζητούμενο πλέον είναι η διάδοση της λύσης και σε πιο προσιτά μοντέλα. Το Dolphin Surf, το best seller της γκάμας, προσφέρει μικρότερη αυτονομία, αλλά αναμένεται να υποστηρίζει στο μέλλον το δίκτυο υπερταχείας φόρτισης.