Πρώτη «γεύση» από τη μικρή και αμιγώς ηλεκτρική BMW iX1

BMW iX1 teaser

Παρότι έχει προγραμματίσει την παρουσίασή του για το δεύτερο μισό του 2023, η BMW εξελίσσει με γοργούς ρυθμούς το πιο συμπαγές της ηλεκτρικό SUV - και μόλις έδωσε στη δημοσιότητα ένα πρώτο σχέδιό του.

Η iX1 θα προστεθεί στη γκάμα των ηλεκτρικών SUV της βαυαρικής εταιρείας, και θα ακολουθήσει τη νέα Χ1 (με mild-hybrid και plug-in υβριδικές μονάδες ισχύος) που θα κάνει την πρεμιέρα της αργότερα φέτος.

Κατά συνέπεια, η ηλεκτρική της εκδοχή δεν θα διατίθεται στην Ευρώπη νωρίτερα από το τέλος του 2023 - κι αυτό είναι ένα μικρό μειονέκτημα για τους Βαυαρούς, καθώς ήδη πληθαίνει ο ανταγωνισμός: στη Mercedes EQA και στο Volvo XC40 P8 Recharge σύντομα θα προστεθεί και η αντίστοιχη ηλεκτρική Alfa Romeo, το Cupra Tavascan και το Kia EV4.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην teaser εικόνα της iX1 που έδωσε στη δημοσιότητα η ίδια η BMW, εντοπίζονται οι νέες σχεδιαστικές κατευθύνσεις της εταιρείας για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα. Δύο από αυτές είναι η (καλυμμένη) γρίλια με περισσότερες γωνίες και το -αντίστοιχο της i3- γαλάζιο της πλαίσιο που συναντάται επίσης και στους αεραγωγούς στις άκρες του προφυλακτήρα.

Άλλες αισθητικές παρεμβάσεις θα περιλαμβάνουν, σύμφωνα με εκτιμήσεις, γαλάζιου χρώματος φωτιστικά σώματα, αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες, καθώς και ειδικά σύμβολα που θα σηματοδοτούν τον «πράσινο» προσανατολισμό του συμπαγούς ηλεκτρικού SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προς το παρόν η «προπέλα» του Μονάχου δεν έχει δώσει καμία τεχνική πληροφορία, αλλά φημολογείται ότι η iX1 θα βασιστεί σε μια αναθεωρημένη και εξελιγμένη εκδοχή της πλατφόρμας UKL της Χ1. Επίσης, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, θα φέρει το ίδιο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με την iX3, όπου ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 282 ίππους και η μπαταρία προσφέρει αυτονομία περίπου 350 χιλιομέτρων.

Η ηλεκτρική iX1 δεν αναμένεται να διαφέρει σχεδιαστικά, παρά μόνο στις λεπτομέρειες, από την Χ1. Για την ακρίβεια, λέγεται ότι απλώς θα έχει καλυμμένη γρίλια και στην ουρά της δεν θα διαθέτει απολήξεις εξάτμισης. Κι αυτό διότι, όπως φημολογείται, η ηλεκτρική iX1 θα είναι απλώς μια εναλλακτική επιλογή του συνόλου της γκάμας Χ1, δίπλα στις mild-hybrid και plug-in hybrid εκδόσεις.

Με τη δημοφιλία που αναμένεται να έχει η ηλεκτρική iX3, η BMW θα κάνει ένα ακόμα βήμα προς το στόχο της να έχει φτάσει στα 2 εκατομμύρια πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το τέλος του 2025.

Ο στόχος αυτός εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική της να είναι ηλεκτρικά τα μισά από τα αυτοκίνητα που θα διαθέτει παγκοσμίως το 2030, και να έχει μειώσει κατά 80% τους ρύπους CO2 από τη συνολική παραγωγής της σε σχέση με το 2019.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ