Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα με την ηλεκτροκίνητη BMW iX - 24 ώρες και 1.500 χιλιόμετρα non stop (+video)

BMW iX

Ένα SUV με το ειδικό βάρος της BMW iX αναλαμβάνει τη δύσκολη αποστολή να αναδείξει την ικανότητα ενός ηλεκτρικού τετράτροχου να ταξιδεύει χωρίς αστερίσκους και ψιλά γράμματα μακριά από τους πολύβουους δρόμους της πόλης.

Η σκέψη απλή και σύνθετη μαζί. Κρατώντας στα χέρια το κλειδί του πιο προηγμένου και πιο επιβλητικού ηλεκτροκίνητου SUV της ελληνικής αγοράς, το πεδίο της «μάχης» και της κριτικής δεν θα μπορούσε να αποτελέσει το κλεινόν άστυ.  

Άλλωστε η εικόνα ενός πληθωρικού οχήματος ελευθέρου χρόνου να περιφέρει το βαρύ και δυσκίνητο σκαρί του στους ούτως ή άλλως πυκνοκατοικημένους δρόμους της πόλης φλερτάρει με τον τίτλο της αντιαισθητικής, κι αν αυτή δεν είναι η κατάλληλη στιγμή ώστε η ιδέα της ηλεκτροκίνησης να σπάσει τα αστικά δεσμά της, τότε ποια θα μπορούσε να είναι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ντυμένη στα λευκά, η BMW iX δεν κρύβει τον όγκο της, ούτε φυσικά και τη διάθεσή της να διαφοροποιηθεί από τα μέχρι σήμερα γνωστά SAV -Sport Activity Vehicle για τους μη ομιλούντες τη βαυαρική- της γερμανικής φίρμας.

Κι αν ο μονολιθικός σχεδιασμός της δεν είναι του γούστου σας, τότε μια ματιά στο ευάερο και ευήλιο εσωτερικό της ίσως σας κάνει να αλλάξετε γνώμη. Πολυτελές, όχι με την παραδοσιακή έννοια του όρου, μιας και προτεραιότητα των δημιουργών του ήταν η βιωσιμότητα και ο περιορισμός του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε το επαναστατικό  BMW i3, το οποίο σχεδόν μια δεκαετία μετά την έναρξη της παραγωγής του εξακολουθεί να βρίσκεται… αιώνες μπροστά από τους βασικούς ανταγωνιστές του.

BMW iX

Το ίδιο θα μπορούσε να ισχυριστείς και για το κυρτό ψηφιακό πάνελ το οποίο απλώνεται μπροστά σου, γεμίζοντας με χρώματα και πληροφορίες το οπτικό σου πεδίο. Όχι τυχαία η BMW iX γίνεται το πρώτο μοντέλο της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας που υιοθετεί ένα νέο, ψηφιακό περιβάλλον χρήστη και το Curved Display, το οποίο αποτελείται από δύο ψηφιακά πάνελ υψηλής ανάλυσης μεγέθους 12,3 και 14,9 ιντσών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι φυσικοί διακόπτες δεν λείπουν από το φαντασμαγορικό cockpit της BMW iX, ωστόσο, ο αριθμός τους έχει μειωθεί κατά 50% γεγονός που σημαίνει ότι θέλοντας και μη οφείλεις να ταξιδέψεις στη νέα ψηφιακή εποχή.

BMW iX

Σε μία εποχή απαλλαγμένη από τη θλιβερή εξάρτηση των ορυκτών καυσίμων, στην εποχή της εκκωφαντικής απουσίας ήχων, ρύπων και λοιπών δεινών συνυφασμένων με τη γοητευτική μα πέρα για πέρα αναχρονιστική δυναστεία των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Σημασία δεν έχει ο προορισμός αλλά το ταξίδι…

… γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο κι εμείς επιλέξαμε να μην ορίσουμε τον προορισμό παρά μόνο το ταξίδι και για να ακριβολογούμε τη διάρκεια του ταξιδιού, με στόχο να αποδείξουμε πρωτίστως στους εαυτούς και δευτερευόντως σε όλους εκείνους που κοιτούν με σκεπτικισμό τα όσα κομίζει η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, πως ακόμα και στην Ελλάδα της τεχνολογικής απομόνωσης και των ανύπαρκτων υλικοτεχνικών υποδομών, μπορεί κανείς να ταξιδέψει και μάλιστα non stop στο αριστερό κάθισμα ενός μεγαλόσωμου ηλεκτρικού SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BMW iX

Θέλοντας να δεις το ποτήρι μισογεμάτο και βάζοντας κάτω το δίκτυο ταχυφορτιστών στο Εθνικό Δίκτυο της χώρας, έχεις κάθε δικαίωμα να ισχυριστείς ότι με ένα ηλεκτρικό τετράτροχο μπορείς να φτάσεις παντού ή σχεδόν παντού. Ως γνωστόν, βέβαια, η απόσταση που χωρίζει τη θεωρία από την πράξη είναι μεγάλη, χαοτική στην προκειμένη περίπτωση.

Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς θα πρέπει να αποδεχθούμε ότι με τα σημερινά τεχνολογικά δεδομένα κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν μπορεί να αισθάνεται άνετα μακριά από τους πολύβουους δρόμους της πόλης.

Κι αυτό γιατί ένα ηλεκτροκίνητο τετράτροχο δαπανά πολύ περισσότερη ενέργεια ώστε να κινηθεί σε ρυθμούς Εθνικής Οδού, ακόμα και σε ταχύτητες που δεν ξεπερνούν τα επιτρεπτά όρια, σε σχέση με εκείνη που καλείται να ξοδέψει στον κατά κανόνα ευνοϊκότερο αστικό ρυθμό.

Άλλωστε στο ενεργειακό ισοζύγιο οφείλει κανείς να συμπεριλάβει και τα οφέλη που προκύπτουν από την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, μια διαδικασία η οποία σπανίζει όσο κινείσαι σε έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, όπως ο αυτοκινητόδρομος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BMW iX

Αυτοί που δεν σπανίζουν στις ημέρες είναι οι ταχυφορτιστές, παρά το γεγονός ότι το δίκτυο κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων θα μπορούσε κάλλιστα να είναι πυκνότερο και το κυριότερο αποτελεσματικότερο.

Μετά, λοιπόν, από ένα ταξίδι σχεδόν 1.500 χιλιομέτρων στο αριστερό κάθισμα του βαυαρικού SUV είναι πραγματικά δύσκολο να αντιληφθεί κανείς για ποιον ακριβώς λόγο η ύπαρξη σημείων φόρτισης σε κάθε ΣΕΑ (Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών) δεν είναι βάσει νόμου υποχρεωτική και γιατί το υπάρχον δίκτυο δεν έχει εκσυγχρονιστεί ή ενισχυθεί με ακόμη πιο ισχυρούς ταχυφορτιστές.

Σημειώστε ότι ένα σύγχρονο ηλεκτρικό όχημα, όπως η BMW iX, μπορεί να δεχθεί κατά τη διάρκεια της διαδικασίας φόρτισης έως και 150 kW, όταν στην καλύτερη των περιπτώσεων οι ταχυφορτιστές του εθνικού μας δικτύου μπορούν να παραδώσουν έως και 50 kW.

BMW iX
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Στην περίπτωση της BMW iX xDrive40 η πλήρης φόρτιση σε μια μονάδα ισχύος 50 kW διαρκεί περίπου μιάμιση ώρα, ενώ σε έναν ταχυφορτιστή με ισχύ 150 kW η ίδια διαδικασία θα διαρκούσε μόλις μισή ώρα.

Παρόλα αυτά, η χαμηλή συγκριτικά ισχύς των ταχυφορτιστών που θα συναντήσει κανείς στο εθνικό δίκτυο της χώρας ή ακόμα και στον αστικό ιστό μικρότερων ή μεγαλύτερων πόλεων της χώρας δεν είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα συναντήσει κανείς ακολουθώντας το δύσβατο, όπως αποδείχθηκε, μονοπάτι της ηλεκτρικής εξιλέωσης.

Κι αυτό διότι η απογοητευτική αδυναμία των ίδιων των παρόχων να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με την ελάχιστη δυνατή συνέπεια και αξιοπιστία, ελαχιστοποιεί την όποια πιθανότητα διατηρούσες ώστε το ταξίδι σου να αποκτήσει έστω και μια υποψία θερμικής… κανονικότητας.

BMW iX
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα είναι σαν να φορτίζεις, αλλά δεν θα φορτίζεις

Για τους λάτρεις των αριθμών, στα περίπου 1.500 χιλιόμετρα της μαραθώνιας διαδρομής μας χρειάστηκε να πραγματοποιήσουμε έξι συνεδρίες ταχυφόρτισης, εκ των οποίων μόλις οι τρεις στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία.

Στην πρώτη στάση, στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην Αταλάντη, η διαδικασία φόρτιση ξεκίνησε με καθυστέρηση μίας ώρας και αφού το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών φρόντισε να εξαντλήσει τις πιθανότητες εξεύρεσης μιας γρήγορης και εύκολης λύσης ταυτόχρονα με την υπομονή μας. Η λύση τελικώς ήρθε με την παρέμβαση του τεχνικού τμήματος και την απομακρυσμένη έναρξη της διαδικασίας φόρτισης.

Με την ελπίδα ότι η κακοτυχία δεν θα μας ακολουθήσει, κινηθήκαμε βορειότερα επιλέγοντας τα ΣΕΑ Κορινού για τη δεύτερη συνεδρία ταχυφόρτισης. Αυτή τη φορά οι θεοί της ηλεκτροκίνησης και του γειτονικού Ολύμπου ήταν με το μέρος μας και έτσι μετά από περίπου 45 λεπτά ανάπαυλας μπορούσαμε και πάλι να συνεχίσουμε το ταξίδι μας, με επόμενο προορισμό τη φιλόξενη πόλη της Θεσσαλονίκης.

Η νύχτα έχει σκεπάσει για τα καλά τη συμπρωτεύουσα και το ρύγχος της BMW iX, στραμμένο και πάλι προς τον Nότο, σημαδεύει τον επόμενό μας σταθμό. Για λόγους που δεν χρίζουν περαιτέρω εξήγησης ή ερμηνείας -όχι δεν είμαστε προληπτικοί-, τα ΣΕΑ Κορινού αποτέλεσαν και πάλι την επιλογή μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BMW iX

Και μας δικαίωσαν προσφέροντας μία ακόμα απροβλημάτιστη συνεδρία ταχυφόρτισης. Ο δρόμος πλέον προς τα Τρίκαλα είναι ανοικτός και λίγο πριν ο ήλιος βρει τη θέση του πίσω από τα επιβλητικά βράχια των Μετεώρων, η BMW iX έχει πάρει θέση μπροστά σε έναν ακόμα ταχυφορτιστή.

Μόνο που αυτή τη φορά η τύχη μας γύρισε την πλάτη, καθώς η συγκεκριμένη συσκευή δεν ήθελε να συνεργαστεί μέσω της σχετικής κάρτας και η εξυπηρέτηση πελατών δεν βρισκόταν σε θέση μάχης, με αποτέλεσμα να επιστρατευθούν τα μεγάλα ψηφιακά μέσα (βλέπε smartphone) ώστε η διαδικασία της ταχυφόρτισης να εκκινήσει και να ολοκληρωθεί δίχως άλλα απρόοπτα.

Με φόντο τα ιερά βράχια των Μετεώρων και τη μοναδική -όπως εξελίχθηκε- ευκαιρία να εκτιμήσουμε τα δυναμικά χαρακτηριστικά μιας αυθεντικής βαυαρικής κατασκευής, χαράξαμε ρότα για την πόλη των Ιωαννίνων και στη συνέχεια για το ΣΕΑ του Επισκοπικού, στο οποίο όλα πήγαν κατ’ ευχή, χαρίζοντάς μας θάρρος και -ηλεκτρική- δύναμη για τη συνέχεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BMW iX

Η λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου αποτελεί μία ακόμα ευκαιρία ώστε το μάτι σου να ξεκουραστεί σε γαλήνιες εικόνες σπάνιας ομορφιάς. Τα πάντα σε αυτή τη στενή λωρίδα γης, που μοιάζει να ταξιδεύει πάνω στο νερό κινούνται σε έναν διαφορετικό ρυθμό, λες και ο χρόνος έχει σταματήσει για να απολαύσει τον ήλιο να σβήνει πίσω από ξύλινες πιρόγες και κατάλευκες αλυκές.  

Το φως στον καταγάλανο ουρανό λιγοστεύει και η ατελέσφορη επίσκεψη στα ΣΕΑ Ευηνοχωρίου, καθιστά επιτακτική τη στάση/φόρτιση στα ΣΕΑ Βέλου, όπου η τύχη ήταν για μία ακόμα φορά με το μέρος των τολμηρών.

Η επιστροφή στην Αθήνα, μετά από σχεδόν 24 ώρες «καθαρής» οδήγησης στο αριστερό κάθισμα της λευκής BMW iX, φαντάζει πλέον ένα όνειρο απολύτως ρεαλιστικό και ο νωχελικός ρυθμός ενός χειμωνιάτικου απόβραδου, βάλσαμο στον πληγωμένο εγωισμό του βαυαρικού SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
BMW iX

Με τη γλώσσα των αριθμών

Στο οδόμετρο της BMW iX έχουν ήδη προστεθεί 1.431 χιλιόμετρα με τη μέση τιμή της κατανάλωσης ενέργειας να σημειώνει νέο ιστορικό χαμηλό και να προσγειώνεται λίγο πριν το τέλος αυτού του όμορφου ταξιδιού στις 19,5 kW/100 χιλιόμετρα.

Τιμή που προσεγγίζει την εκτίμηση του κατασκευαστή και μπορεί να επιτευχθεί μόνο στην περίπτωση που θα αποφασίσεις να αποχωριστείς την ικανότητα του τετρακίνητου SUV των 326 ηλεκτρικών ίππων και των ακαριαία διαθέσιμων 660 Nm ροπής να επιταχύνει αβίαστα σαν αστραπή, καθώς και την άνεση που μπορεί να προσφέρει η ακατάπαυστη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού.

Ναι, για να ταξιδέψεις με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα του 2021 χρειάζεται να ακολουθήσεις μια αμυντική τακτική, ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση, ωστόσο, υπάρχει η πιθανότητα να εκτεθείς από την αναξιοπιστία του Δικτύου Φόρτισης των Εθνικών Οδών, το τιμολόγιο χρέωσης του οποίου -υπολογίστε κάτι παραπάνω από 0,60 λεπτά/kWh- δεν σου αφήνει το περιθώριο να δείξεις κατανόηση για τα προβλήματα νεότητας και εξειδίκευσης τα οποία αντιμετωπίζει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε το video από το ταξίδι μας με την BMW iX

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρες: ηλεκτρικoί 190 kW (εμπρός) – 230 kW (πίσω), συνδυαστική απόδοση 240 kW (326 PS) και 660 Nm ροπής
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 6,2 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Κατανάλωση: 22,5-19,3 kWh/100 χλμ.
Αυτονομία (WLTP): 372-425 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 71 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.953/1.967/1.695 χλστ., 3.000 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.365 κιλά
Χώρος αποσκευών: 500 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 86.450 ευρώ / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ