Οδηγούμε στην Ελλάδα το ηλεκτροκίνητο Volvo XC40 των 408 ίππων

Volvo-XC40-Recharge

Ένα ακόμα κεφάλαιο ανοίγει στην ιστορία της Volvo με το ηλεκτροκίνητο XC40 P8 Recharge να δείχνει τον δρόμο της μετάβασης σε ένα «πράσινο», βιώσιμο αλλά σε κάθε περίπτωση συναρπαστικό μέλλον.

Πριν από περίπου δύο χρόνια, η δέσμευση της Volvo για τον μηδενισμό των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και των δυστυχημάτων έκανε πολλούς να χαμογελάσουν με νόημα, θεωρώντας πως κάτι τέτοιο είναι δύσκολο -αν όχι ακατόρθωτο- να επιτευχθεί. Βλέποντας, παρ’ όλα αυτά, τη σουηδική φίρμα να γίνεται η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία σε ολόκληρo τον πλανήτη που επιχειρεί την οριοθέτηση της μέγιστης ταχύτητας των προτάσεών της και την εξίσου… θεαματική εξελικτική πορεία των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι οι Σουηδοί δεν βρίσκονται μακριά από την επίτευξη του φιλόδοξου, ομολογουμένως, στόχου τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως γνωστόν, βέβαια, ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και η Volvo βρίσκεται ανάμεσα σε εκείνες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που οραματίζονται ένα καλύτερο αύριο. Πώς θα επιτευχθεί αυτό; Η απάντηση βρίσκεται στη βιώσιμη κινητικότητα ή αν προτιμάτε στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας των Σουηδών, η οποία θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι και το 2030.

Το πρώτο δείγμα γραφής αυτής της προσπάθειας ονομάζεται XC40 P8 Recharge και επί της ουσίας πρόκειται για την ηλεκτροκίνητη εκδοχή του μικρότερου σε διαστάσεις και πιο προσιτού SUV της σουηδικής φίρμας.

Η αλήθεια είναι ότι το Volvo XC40 Recharge κινείται πολύ κοντά στα σχεδιαστικά πρότυπα των συμβατικών εκδόσεων του σουηδικού SUV, καθιστώντας τη διάκρισή του από το… θερμικό παρελθόν του αυτοκινήτου μάλλον δύσκολη.

Θα πρέπει κανείς να εστιάσει στην «κλειστή» κεντρική εισαγωγή αέρα του μπροστινού τμήματος ή να εντοπίσει τα διακριτικά λογότυπα, στο C-Pillar ή στην πέμπτη πόρτα ώστε να βεβαιωθεί για την ταυτότητα της έκδοσης. Οι ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου των 19 ή 20 ιντσών και η μικρότερη κατά 3 εκατοστά απόσταση από το έδαφος αποτελούν τον σύντομο επίλογο της… χλιαρής προσπάθειας του αυτοκινήτου να αποκτήσει τον δικό του, ξεχωριστό χαρακτήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανάλογη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, από το οποίο λείπει ο διακόπτης της «μίζας» -το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου τίθεται σε λειτουργία από τη στιγμή που οδηγός βρεθεί στο αριστερό κάθισμα- αλλά και οποιοδήποτε άλλο σχεδιαστικό ή μη χαρακτηριστικό το οποίο θα μπορούσε να υπερασπιστεί την τεχνολογική ιδιαιτερότητα της έκδοσης.

Οφείλεις, λοιπόν, να εστιάσεις στο πλουσιότερο από ποτέ εξοπλιστικό οπλοστάσιο του αυτοκινήτου και ειδικότερα στη νέα γενιά της πλατφόρμας των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας ADAS, η οποία προσφέρεται για πρώτη φορά στον βασικό εξοπλισμό ενός Volvo. Η λειτουργία «One Pedal» αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο που διαφοροποιεί την ηλεκτροκίνητη εκδοχή του XC40 και ενεργοποιείται μέσα από τις ρυθμίσεις οχήματος, μεγιστοποιώντας την ένταση του φαινομένου της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, ενώ παραμετροποιήσιμος είναι και ο βαθμός υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης.

Αυτές οι δύο επιλογές είναι επί της ουσίας οι μοναδικές οι οποίες επιτρέπουν στον οδηγό να παρέμβει στον κώδικα συμπεριφοράς του Volvo XC40 Recharge, ο οποίος δεν απέχει σημαντικά από εκείνον των συμβατικών εκδόσεων βενζίνης του σουηδικού SUV. Παρά τον επιπλέον βάρος των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας -σχεδόν 500 κιλά έχουν προστεθεί στο δάπεδο του αμαξώματος-, το XC40 έχει διατηρήσει την ικανότητά του να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες, χωρίς να κουράζει ή να προκαλεί την αμηχανία του χειριστή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας της ανάρτησης και η απρόσμενα αποτελεσματική απόσβεση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος δημιουργούν αν μη τι άλλο τις συνθήκες μιας άνετης και ξεκούραστης μετακίνησης ακόμα και όταν στην… ακραία περίπτωση που θελήσει κανείς να αναμετρηθεί με την ελληνική και δη επαρχιακή άσφαλτο.

Φυσικά το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του αυτοκινήτου είναι η συνδυαστική απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων, η οποία φτάνει τους 408 ίππους και τα 660 Nm ροπής, χαρίζοντας στο υπεράνω κάθε υποψίας σουηδικό SUV επιδόσεις sportscar. Μπορεί, λοιπόν, η μέγιστη ταχύτητα να οριοθετείται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, ωστόσο, η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση ολοκληρώνεται από στάση σε μόλις 4,8 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας για μια τετρακίνητη πρόταση -οι δύο ηλεκτροκινητήρες μοιράζονται στους δύο άξονες- και για μια εξαιρετικά ισορροπημένη υλοποίηση, η οποία διατηρεί το θετικό πρόσημο ακόμα και στην ασφυκτική πίεση, τότε μπορεί κανείς ενδεχομένως να συνειδητοποιήσει ότι ο ρυθμός τον οποίο μπορεί να αναπτύξει το ηλεκτροκίνητο XC40 των 408 ίππων είναι χωρίς κανένα ίχνος υπερβολής καταιγιστικός.

Για το τέλος αφήσαμε την αυτονομία του αυτοκινήτου, καθώς η σύντομη επαφή μαζί του στους δρόμους της Χαλκιδικής δεν επέτρεψε την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων. Αξίζει, παρ’ όλα αυτά να σημειώσουμε, ότι οι συσσωρευτές ιόντων λιθίου διαθέτουν ενεργειακή χωρητικότητα 78 kWh, εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα να διανύσει κανείς με μια φόρτιση 418 χιλιόμετρα.

Μάλιστα στην περίπτωση που ενεργοποιήσει κάνεις τη λειτουργία του «One Pedal», μεγιστοποιώντας κατά αυτόν τον τρόπο το ενεργειακό κέρδος από τη διαδικασία της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, τότε η αυτονομία του αυτοκινήτου σε αστικές συνθήκες αγγίζει τα 540 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Volvo XC40 P8 Recharge θα βρίσκεται στη χώρα μας στις αρχές του φθινοπώρου, ξεκινώντας από τα 58.020 ευρώ, τιμή που μειώνεται στα 52.020 ευρώ χάρη στην επιδότηση που προκύπτει από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Διαβάστε επίσης

BMW M4 Coupe: Οδηγούμε στην Ελλάδα το βαυαρικό υπερόπλο των 510 ίππων

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό SUV Volkswagen ID.4

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ