Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το νέο Maxus EUNIQ6

Maxus Euniq6

H Maxus δοκιμάζει την τύχη της στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV, τοποθετώντας στον προθάλαμο της ελληνικής αγοράς το επιβλητικό σε διαστάσεις EUNIQ6.

Γεννήθηκε στη μακρινή Κίνα τον Μάρτιο του 2011 και ανδρώθηκε στην ευρύτερη κατηγορία των van, πριν αναζητήσει την τύχη της, εντός και εκτός κινεζικών συνόρων, με επαγγελματικά pickup και οχήματα ελευθέρου χρόνου διαφόρων τύπων και μεγεθών.

Πρόκειται για τη Maxus, ένα από τα brands που τοποθετούνται κάτω από τη σκέπη του κινεζικού κολοσσού της SAIC Motors και μία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που πρόκειται να μας απασχολήσει στο μέλλον, έχοντας ήδη σφραγίσει το ευρωπαϊκό της διαβατήριο και «κολλήσει» τα πρώτα της ένσημα στη γηραιά ήπειρο (στη χώρα μας εισάγονται από την εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην προκειμένη περίπτωση, αφορμή για την ενασχόλησή μας με τη Maxus αποτέλεσε το δημοφιλέστερο SUV της σημερινής γκάμας της, το οποίο έφτασε στη χώρα μας στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του, διεκδικώντας θέση στην πολυσυλλεκτική ελληνική αγορά.

Σε μέγεθος... Maxus

Το Maxus EUNIQ6 δεν περνά απαρατήρητο και σε αυτό δεν βοηθούν μόνο οι σχεδιαστικές επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί στις επιφάνειες του αμαξώματός του αλλά και οι επιβλητικές διαστάσεις του. Με μήκος μεγαλύτερο των 4,7 μέτρων, το EUNIQ6 έχει τον τρόπο να τραβάει τα βλέμματα πάνω του, προτάσσοντας ένα γνώριμο στους θιασώτες των SUV, προφίλ.

Πληθωρικό, με τα στοιχεία χρωμίου να αγκαλιάζουν περιμετρικά το αμάξωμα και να ενισχύουν την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με μια ποιοτική, αν μη τι άλλο, κατασκευή.

Αντιστοίχως, η «σφραγισμένη» μάσκα, στα μάτια ενός έμπειρου παρατηρητή αποτελεί την πρώτη… χειροπιαστή ένδειξη της ηλεκτροκίνητης φύσης του, μεταθέτοντας αυτομάτως το ενδιαφέρον στα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED και στους «κρυμμένους» σε μια πτύχωση του μπροστινού προφυλακτήρα προβολείς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τη σχεδιαστική ταυτότητα του EUNIQ6 της Maxus συμπληρώνουν οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών (βασικός εξοπλισμός), η ενιαία -οπτικά- φωτιστική μονάδα του πίσω τμήματος και φυσικά τα λογότυπα που με κάθε ευκαιρία μαρτυρούν την καταγωγή του αυτοκινήτου, απαντώντας δίχως περιστροφές στο «περί τίνος πρόκειται».

Το λογότυπο της Maxus, άλλωστε, είναι το πρώτο που συναντάς στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, εξαντλώντας την ωφέλιμη επιφάνεια στο μέσον του τριάκτινου τιμονιού. Κατά τα λοιπά, η ποιότητα της κατασκευής και το φινίρισμα των υλικών που έχουν επιλεγεί για τις μεγαλύτερες και πλέον προβεβλημένες επιφάνειες του ταμπλό ακολουθεί τα δυτικοευρωπαϊκά πρότυπα, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι χαρακτηριστικά όπως οι δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων και ο κρυφός φωτισμός μπορούν να επιχειρηματολογήσουν υπέρ μιας premium διάθεσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας για τον εξοπλισμό του ηλεκτροκίνητου Maxus EUNIQ6, ένα από τα highlight του μακροσκελέστατου καταλόγου είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, ο οποίος έρχεται να καλύψει τις όποιες ελλείψεις παρουσιάζει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Το infotainment «εκπροσωπείται» από μια οθόνη αφής 10,4 ιντσών, μένοντας παρόλα αυτά στα απολύτως βασικά σε ό,τι αφορά στην πληροφορία που μπορεί να προσφέρει. Η μεγαλύτερη απουσία από το infotainment είναι πέρα από κάθε αμφιβολία εκείνη του συστήματος πλοήγησης, η οποία ενδεχομένως να μπορεί να υπερκεραστεί με την αξιοποίηση του προαιρετικά διαθέσιμου Apple CarPlay και την ενσωμάτωση ενός smartphone.


Επιπλέον πόντους στο σύστημα κλιματισμού προσφέρει η ύπαρξη ενός ιονιστή, ο οποίος φροντίζει ώστε να κρατά την ποιότητα του αέρα στον θάλαμο των επιβατών σε υψηλά επίπεδα, προσφέροντας ανά πάσα στιγμή μια σαφή εικόνα στον οδηγό και τον συνοδηγό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περνώντας στην πίσω σειρά καθισμάτων και προσπερνώντας το γεγονός ότι η θέση οδήγησης βρίσκεται αρκετά ψηλά τοποθετημένη χωρίς να προσφέρει την απαιτούμενη πλευρική στήριξη, αντιλαμβάνεσαι ότι τα 4,73 μέτρα του Maxus EUNIQ6 έχουν… πιάσει τόπο, αφήνοντας άπλετο χώρο για τα κάτω άκρα των επιβατών.

Τα πίσω καθίσματα δεν σύρονται κατά τον διαμήκη άξονα, ωστόσο, αυτό ελάχιστη σημασία έχει μιας και τα 754 λίτρα του χώρου αποσκευών σε βγάζουν από τη δύσκολη θέση, υπερκαλύπτοντας, παρά το ψηλό κατώφλι φόρτωσης, τις μεταφορικές ανάγκες σου.

Με κατανάλωση... minimus

Καλώς ή κακώς μια ηλεκτρική πρόταση κρίνεται πρωτίστως από την αυτονομία που είναι ικανή να προσφέρει και δευτερευόντως από εκείνα τα χαρακτηριστικά που έχουμε συνηθίσει να τα περιγράφουμε ως δυναμικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακολουθώντας, λοιπόν, την παραπάνω λογική, το Maxus EUNIQ6 μπορεί να υπερηφανεύεται ότι συνιστά μία από τις κορυφαίες και τις πλέον αποδοτικές προτάσεις της κατηγορίας του. Το γεγονός ότι χωρίς να καταβάλλεις ιδιαίτερη προσπάθεια θα δεις τη μέση τιμή της κατανάλωσης ενέργειας να σταθεροποιείται λίγο πάνω από τα 16 kWh/100 χιλιόμετρα και την πραγματική αυτονομία να υπερβαίνει τα 450 χιλιόμετρα είναι μάλλον αρκετό ώστε να κατατάξεις το Maxus EUNIQ6 πολύ ψηλά στην αυτοκινητική πυραμίδα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Είναι προφανές ότι οι low-end προδιαγραφές του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και ειδικότερα το τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα ηλεκτρικό μοτέρ των 177 ίππους και των 310 Nm ροπής σε βοηθούν ώστε να κρατήσεις χαμηλά την κατανάλωση και να μην πληρώσεις ακριβά την αναιμική διαδικασία ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.

Η τελευταία διαθέτει τρία στάδια, τα οποία επιλέγονται από τη στιγμή που ο κεντρικά τοποθετημένος επιλογέας βρεθεί στη θέση «Β». Το γεγονός, μάλιστα, ότι το Maxus EUNIQ6 δεν διαθέτει λειτουργία «One Pedal», σε αναγκάζει να επιστρέφεις συχνά-πυκνά στο σύστημα πέδησης και να καταφεύγεις στο μεσαίο πεντάλ, το οποίο δεν διακρίνεται για την άμεση απόκρισή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αίσθηση υπολείπεται και το σύστημα διεύθυνσης, καθιστώντας παράτολμη οποιαδήποτε προσπάθεια να αναζητήσεις τις πραγματικές δυνατότητες του πλαισίου. Αυτές άλλωστε οριοθετούνται από τον ίδιο τον χαρακτήρα και την αποστολή του EUNIQ6, το οποίο προφανώς δεν έχει δημιουργηθεί για να σκορπά τον οδηγικό ενθουσιασμό.

Το παραπάνω συμπέρασμα συνυπογράφουν και οι επιδόσεις. Όχι τόσο η μέγιστη ταχύτητα, η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα αλλά το μάλλον «αργό», για τα δεδομένα ενός σύγχρονου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, «0-100».

Κατά τ’ άλλα, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους δύο άξονες (γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), διαχειρίζονται με αποτελεσματικότητα τις δυσάρεστες στην πλειονότητά τους εκπλήξεις της ελληνικής ασφάλτου, χωρίς να κουράζουν τον οδηγό και χωρίς να ταλαιπωρούν το μεταλλικό σκαρί του ηλεκτροκίνητου Maxus.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε ότι το Maxus EUNIQ6 εισάγεται στη χώρα μας στην έκδοση που φέρει τις μπαταριές ιόντων λιθίου χωρητικότητας 70 kWh, γεγονός που δικαιολογεί, ως έναν βαθμό, την τιμή της διάθεσής του στην ελληνική αγορά.

Αυτή ξεκινά από τα 44.500 ευρώ (36.500 ευρώ συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου) και τοποθετεί το EUNIQ6 απέναντι στα… μεγαθήρια της κατηγορίας του. 

Αντί συμπεράσματος

Το ηλεκτροκίνητο EUNIQ6 συνιστά ένα θετικό, πρώτο δείγμα γραφής από έναν κατασκευαστή που διαθέτει, αν μη τι άλλο, την απαιτούμενη εμπειρία αλλά και τη δυναμική ώστε να εξασφαλίσει μια ακόμα καλύτερη συνέχεια στην ευρωπαϊκή αγορά.

Έχοντας με το μέρος του χαρίσματα όπως οι πληθωρικές διαστάσεις, τον σύγχρονο σχεδιασμό, τον πλήρη εξοπλισμό και ένα εξαιρετικά αποδοτικό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το EUNIQ6 θα μπορούσε να αποτελέσει μια επιλογή για εκείνους που θα θελήσουν πάση θυσία να αποφύγουν mainstream προτάσεις, όπως το "βασικό" Tesla Model Y, το οποίο είναι και κατά 1.500 ευρώ φθηνότερο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: ηλεκτρικός, 177 ίπποι, 310 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,5 δευτ. 0-100 χλμ./ώρα, 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: -
Αυτονομία (WLTP): έως 354 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 70 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.735/1.860/1.736 χλστ., 2.760 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.960 κιλά
Χώρος αποσκευών: 754 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 44.500 ευρώ (από 36.500 ευρώ με κρατική επιδότηση) / 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ