Δοκιμάζουμε το πρώτο plug-in υβριδικό Jeep Wrangler στην ιστορία

Jeep Wrangler 4xe

Ένας ήρωας του πολέμου, ένας πραγματικός μαχητής όχι μόνον δεν παραδίδει τα όπλα, αλλά περνά στην αντεπίθεση διεκδικώντας θέση στη νέα-ηλεκτρική εποχή, αρματωμένος με ένα plug-in υβριδικό σύνολο 380 ίππων.

Μολονότι η πορεία του Wrangler, του εμβληματικού offroader με την αγέρωχη κορμοστασιά, ξεκινά το 1986, η πλέον αναγνωρίσιμη φιγούρα στα ελληνικά χώματα, γράφει ιστορία -και η ιστορία γράφει γι’ αυτό- από την εποχή που το μαύρο πέπλο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου σκέπαζε ολόκληρο τον πλανήτη.

Σχεδόν μισό αιώνα μετά, o φυσικός διάδοχος του ηρωικού -στην κυριολεξία- Willys και άξιος συνεχιστής της εκτός δρόμου παράδοσης της Jeep, εξακολουθεί να βρίσκεται ανάμεσά μας και να διεκδικεί την ίδια περίοπτη θέση στο ομιχλώδες μεν, ηλεκτροκίνητο δε μέλλον της αυτοκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται άλλωστε για έναν πραγματικό μαχητή ο οποίος έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι είναι πάρα πολύ σκληρός και να πεθάνει και εξαιρετικά… πεισματάρης ώστε να πετάξει λευκή πετσέτα αποδεχόμενος την ήττα του.

Jeep Wrangler 4xe

Μόνο ως ένδειξη αδυναμίας δεν θα μπορούσε, λοιπόν, να ερμηνεύσει κανείς την κίνηση της Jeep να χαρίσει στο αειθαλές Jeep Wrangler ένα plug-in υβριδικό σύνολο και ταυτόχρονα την ευκαιρία να διεκδικήσει μια δεύτερη ευκαιρία στη ηλεκτρικά υποκινούμενη ζωή.

Ανάμεσα σε δύο κόσμους   

Παρά το γεγονός ότι το παρουσιαστικό του αυτοκινήτου δεν προδίδει τη δεύτερη-ηλεκτροκίνητη φύση του, από τη θέση του οδηγού γίνεται απολύτως κατανοητό ότι το Wrangler 4xe κινείται πλέον ανάμεσα σε δύο κόσμους.

Στην πεντάθυρη έκδοση Unlimited, στο επιβλητικό του ανάστημα, τα διακριτικά της plug-in υβριδικής έκδοσης αποτελούν χωρίς υπερβολή σταγόνα στον ωκεανό και μια άσκηση παρατηρητικότητας ακόμα και για εκείνους που θα αναρωτηθούν για ποιον λόγο το αμερικανικό offroader παράγει αυτόν τον απόκοσμο, ηλεκτρικό ήχο μέχρι τουλάχιστον η ταχύτητα κίνησης υπερβεί τα 30 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Jeep Wrangler 4xe

Με τη βαριά ανάσα του Darth Vader να σε ακολουθεί έως ότου ξοδέψεις τα 17,3 kWh των μπαταριών ιόντων-λιθίου, το Wrangler σε βάζει χωρίς καθυστέρηση στο… κλίμα, όπως άλλωστε και τη δυνατότητα να παρέμβεις στις ενεργειακές… προτεραιότητες του plug-in υβριδικού συστήματος, καταφεύγοντας στους διακόπτες που σου επιτρέπουν είτε να διατηρήσεις στο ακέραιο το ηλεκτρικό φορτίο των συσσωρευτών είναι να περάσεις ευθύς εξαρχής στην υβριδική λειτουργία.

Στην περίπτωση, πάντως, που δεν αναζητήσεις τους ούτως ή άλλους κρυμμένους διακόπτες του υβριδικού συστήματος, θα χρειαστούν σχεδόν 40 χιλιόμετρα ώστε να εξαντλήσεις τα ενεργειακά αποθέματα των μπαταριών και την ικανότητα του Wrangler Unlimited να κινείται ως ένα μηδενικών ρύπων τετράτροχο.

Είναι η στιγμή που κυρίαρχος του παιχνιδιού γίνεται ο δίλιτρος-υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 272 ίππων και των 400 Nm ροπής και ο ρόλος του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων γίνεται πρωταγωνιστικός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Jeep Wrangler 4xe

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το πέρασμα από το ηλεκτρικό στο θερμικό περιβάλλον… χρήσης γίνεται με εντυπωσιακή ομαλότητα, ενώ ακόμα και η χροιά του τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης «βγάζει» έναν σπάνιο -για τα μέχρι σήμερα γνωστά δεδομένα- του Wrangler πολιτισμό.

Σημειώστε, ότι ο συνδυασμός του υπετροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης με το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 380 ίππους και 645 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας στο τετρακίνητο θεριό των 4,9 μέτρων και των 2,3 τόνων να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα.

Σε θεωρητικό επίπεδο και με την προϋπόθεση ότι τα πρώτα 40-45 χιλιόμετρα θα πραγματοποιηθούν με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, το Wrangler 4xe κινείται καταναλώνοντας 4,1 λίτρα καυσίμου/100 χλμ., τιμή που αγγίζει τα 10,0 λίτρα από τη στιγμή τα 17,3 kWh εξαντληθούν και η φιλοσοφία λειτουργίας του κινητήριου συνόλου μετατραπεί σε υβριδική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Jeep Wrangler 4xe

Πλανήτης Jeep

Θα περίμενε κανείς ότι η φιλότιμη και δίχως αμφιβολία επιτυχημένη προσπάθεια εξηλεκτρισμού του Wrangler θα επέτρεπε στο καθαρόαιμο offroader της Jeep να διακριθεί και σε άλλους τομείς, στους οποίους μέχρι σήμερα η απόδοσή του ήταν πενιχρή, ενισχύοντας με τον έναν ή τον άλλο τρόπο το ασφάλτινο προφίλ του.

Η πραγματικότητα ωστόσο είναι πολύ διαφορετική, μιας και το Wrangler δείχνει να τιμά την εκτός δρόμου παράδοση του κατασκευαστή του, συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησαν οι μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την εμφανή αδυναμία του πλαισίου να ακολουθήσει τα όσα ο υβριδικός συνδυασμός των 380 ίππων μπορεί να προσφέρει και το αμήχανο οδηγικό αποτύπωμα του Wrangler των 4,9 μέτρων σε ασφάλτινο τερέν δίνουν τη θέση τους στις σχεδόν ανεξάντλητες δυνατότητές του στο χώμα και τη λάσπη, μιας και το κατ’ επιλογήν σύστημα τετρακίνησης όπως άλλωστε και οι σχέσεις υποπολλαπλασιαμού εξακολουθούν να βρίσκονται εκεί, προσφέροντας τις υπηρεσίες τους οποτεδήποτε τις χρειαστείς.

Θα ήταν, λοιπόν, μάλλον άδικο να σταθεί κανείς στην αποκαρδιωτικά φτωχή πληροφόρηση που προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης ή τάση του πλαισίου να μετατρέπει σε κραδασμό ακόμα και την πιο μικρή κακοτεχνία του οδοστρώματος, καθώς το Wrangler –όπως άλλωστε και κάθε offroader που σέβεται τον εαυτό του- δεν έχει δημιουργηθεί ώστε να γράφει χιλιόμετρα στην άσφαλτο αλλά για να σε ταξιδεύει εκεί όπου οποιοδήποτε άλλο τετράτροχο αδυνατεί να προσεγγίσει.

Μένοντας στο σύστημα τετρακίνησης του plug-in υβριδικού συνόλου, ένας δεύτερο επιλογέας σού επιτρέπει να βγεις από την by default πισωκίνητη διαμόρφωση, περνώντας στην τετρακίνητη, η οποία «ανοίγει» τρεις ακόμα επιλογές: την αυτόματη λειτουργία, το 4WD Auto και το 4WD Low.

Jeep Wrangler 4xe
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ένα δικό του… πλανητικό σύστημα κινείται και ο διάκοσμος στο πενταθέσιο εσωτερικό, το οποίο βρίθει εργονομικών ιδιορρυθμιών, με τις οποίες οφείλεις να μάθεις να ζεις και να σεβαστείς αντιλαμβανόμενος την ιδιαιτερότητα της κατασκευής.   

Μιλώντας, πάντως, για ένα Wrangler, το γεγονός ότι μπορείς στο εσωτερικό του να φιλοξενήσεις πέντε επιβάτες και αποσκευές οι οποίες ξεπερνούν σε όγκο τα 530 λίτρα, συνιστά μια κατάκτηση και ένα σημαντικό βήμα προς την all around λογική ενός Sport Utility Vehicle.

Jeep Wrangler 4xe

Στη νέα plug-in υβριδική εποχή

Είτε το θέλουμε είτε όχι, η επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης θα είναι ηλεκτρική, κι αν κάποιος διεκδικεί θέση σε αυτή οφείλει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να προσαρμοστεί. Το γενναίο πέρασμα του Jeep Wrangler στην plug-in υβριδική εποχή κρίνεται απολύτως επιτυχημένο, καθώς χωρίς να αλλοιώσει τον χαρακτήρα του γνωστού σε όλους μας offroader, κατάφερε να ενσωματώσει νέες δεξιότητες στο καθημερινό λεξιλόγιό του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν μάλιστα καταφέρεις να αποδεχθείς-αξιοποιήσεις τις ιδιαιτερότητες που προκύπτουν από τον ασυμβίβαστο χαρακτήρα του και να προσπελάσεις το εμπόδιο των 70 plus χιλιάδων ευρώ, τότε ναι η επιλογή της plug-in υβριδικής εκδοχής του Wrangler μπορεί να αποδειχθεί την κρίσιμη στιγμή έως και σοφή.        

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας βενζίνης: 1.995 κ.εκ., 272 PS/5.250 σ.α.λ., 400 Nm/3.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 146 PS, 245Nm
Συνδυαστική ισχύς: 380 PS, 645 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, κατ' επιλογή τετρακίνηση
Επιδόσεις: 6,5 sec. 0-100 km/h, 156 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,1 l/100 χλμ., 94 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.882/1.894/1.848 χλστ., 3.008 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 2.309 κιλά
Χώρος αποσκευών: 533 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 76.500 ευρώ- 0 ευρώ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ