Συγκρίνουμε το νέο MG ZS με τα Nissan Juke και Suzuki Vitara
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ / PHOTOS: Γιώργος Καραγιωργάκης

Η έλευση του MG ZS στη χώρα μας ανακατεύει εκ νέου την τράπουλα στη δημοφιλέστερη κατηγορία αυτοκινήτων, αλλάζοντας αρκετά τις ισορροπίες στα B-SUV.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και κατά συνέπεια η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου έχουν αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια, λόγω της έλευσης νέων ηλεκτρικών μοντέλων και οχημάτων μικροκινητικότητας. Αυτό έφερε αλλαγές στη γκάμα τους και διακοπή μοντέλων συμβατικής τεχνολογίας στις μικρές κατηγορίες.

Το αποτέλεσμα είναι αρκετές εταιρείες να προσφέρουν ως εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα τους ένα B-SUV και όχι το μοντέλο που ουσιαστικά αποτελεί τη «βάση» τους, δηλαδή τα αυτοκίνητα πόλης του B segment.
BUY NOW
Σήμερα, η κατηγορία των compact crossover και SUV ηγείται εμπορικά της ελληνικής αγοράς, και όχι μόνο, και οι νέες ελεύσεις σε αυτή θα πρέπει να κοντραριστούν με πολύ ισχυρούς παίχτες για να μπορέσουν να διακριθούν. Αυτό σημαίνει ότι το ZS της MG Motor θα βρει στο διάβα του μοντέλα που έχουν χαρακτηρίσει την κατηγορία και ξεχωρίζουν σε αυτή, όπως τα Nissan Juke και Suzuki Vitara.
Απλά και νοικοκυρεμένα
Το MG ZS είναι από τις νεότερες προσθήκες στην κατηγορία, μιας και η MG Motor ξεκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα στη χώρα μας το περασμένο φθινόπωρο. Πρόκειται για το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της, μέχρι να έρθει το νέο MG 3, και προσφέρεται σε εκδόσεις βενζίνης και αμιγώς ηλεκτρικές.

Το ZS που δοκιμάζουμε είναι το ανανεωμένο μοντέλο και αισθητικά ακολουθεί σύγχρονες και εύπεπτες γραμμές. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη εισαγωγή αέρα με το οκτάγωνο σήμα της εταιρείας στο κέντρο της, καθώς και από τα συνοφρυωμένα LED φώτα που του χαρίζουν δυναμισμό.
Στο πλάι συναντάμε ανάγλυφες επιφάνειες και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους που εξασφαλίζουν την απαραίτητη off road εμφάνιση. Την εικόνα συμπληρώνουν οι στάνταρ τροχοί αλουμινίου των 17 ιντσών. Πίσω, η εμφάνισή του είναι πιο ήπια και ακολουθεί μια πιο συμβατική και SUV προσέγγιση. Και εδώ ξεχωρίζει η προστατευτική ποδιά, όπως και εμπρός, αλλά και οι ψεύτικες απολήξεις της εξάτμισης.

Ακόμα, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα από μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, έχοντας 4,32 μέτρα μήκος, το ZS κρύβει καλά τον όγκο του, δείχνοντας αρκετά κομψό. Συγκριτικά, το Nissan Juke έχει μήκος 4,21 μέτρα και το Suzuki Vitara 4,18 μέτρα.
Τα δύο ιαπωνικά μοντέλα του συγκριτικού μας αποτελούν γνωστή ποσότητα στην κατηγορία έχοντας μια καλή πορεία, το καθένα για τους δικούς του λόγους. Η δεύτερη γενιά του Nissan Juke εξέλιξε τον ξεχωριστό χαρακτήρα του προκατόχου του, μοντέλο που ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των crossover/B SUV και ακολούθησαν όλοι.

Το Suzuki Vitara από την άλλη δεν χρειάζεται συστάσεις, μιας και είναι ένα από τα μοντέλα που εκπολίτισαν τα 4x4 και ίδρυσαν πριν 30+ χρόνια την κατηγορία των SUV. Η τέταρτη γενιά του μοντέλου μείωσε τις εξωτερικές της διαστάσεις, χωρίς όμως να ρίξει νερό στο κρασί της καθώς προσφέρεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.
Με έμφαση στην ουσία
Και τα τρία μοντέλα του συγκριτικού μας μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μιας σύγχρονης οικογένειας, με την ποιότητα της καμπίνας τους να κυμαίνεται άνω του μέσου όρου. Τόσο το ZS όσο και το Vitara έχουν μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας στο ταμπλό, με αυτό του Juke να καλύπτεται από επένδυση με μαλακή γέμιση.

Στα χαμηλότερα τμήματα της καμπίνας, και τα τρία μοντέλα διαθέτουν σκληρά πλαστικά με την συναρμογή τους να κυμαίνεται σε πολύ καλό επίπεδο. Το ίδιο ισχύει και για την εργονομία που δεν θα προβληματίσει κανέναν. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι τα φυσικά πλήκτρα του συστήματος κλιματισμού των ιαπωνικών μοντέλων εξυπηρετούν περισσότερο από αυτά του ZS, με το τελευταίο όμως να παρουσιάζει πιο γεροδεμένη αίσθηση στην κατασκευή του.
Η θέση οδήγησης των τριών αυτοκινήτων που συγκρίνουμε παρουσιάζει διαφορές. Και στα τρία κάθεσαι σχετικά ψηλά και απολαμβάνεις εποπτική θέα προς τα εμπρός, με το Vitara όμως να προσφέρει καλύτερη ορατότητα περιμετρικά λόγω μεγαλύτερων γυάλινων επιφανειών και πιο μαζεμένων εξωτερικών διαστάσεων. Το κάθισμα του Juke είναι ελαφρώς πιο άνετο και ρυθμίζεται χαμηλότερα μεταξύ των τριών, ενώ αυτό του Vitara προσφέρει εντονότερη πλευρική στήριξη. Η ψηλή και εποπτική θέση οδήγησης του ZS πλήττεται από το γεγονός ότι το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο ως προς το ύψος και το κάθισμα που προσφέρει μέτρια πλευρική στήριξη.

Τα συστήματα πολυμέσων και πλοήγησης που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα έχουν εύκολο μενού και κατανοητή λειτουργία και στα τρία αυτοκίνητα (όταν υπάρχει βέβαια στα ιαπωνικά), με αυτό των MG και Nissan να συνδυάζεται και με ορισμένα φυσικά πλήκτρα.
Οι χώροι για τους πίσω θα βολέψουν με άνεση δύο ενήλικους επιβάτες σε όλες τις περιπτώσεις, με αυτούς του Nissan να έχουν λίγο παραπάνω αέρα για τα γόνατά τους. Ο διαθέσιμος χώρος για το κεφάλι δεν αποτελεί πρόβλημα σε κανένα από τα τρία μοντέλα.

Το MG ZS διακρίνεται για την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του, όντας ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, με τα 448 διαθέσιμα λίτρα να καλύπτουν τις ανάγκες και των πιο απαιτητικών. Τα Nissan Juke και Suzuki Vitara ακολουθούν με χωρητικότητες στα 422 λίτρα και 362 λίτρα αντίστοιχα.

Βασικά και αποδοτικά
Η γκάμα θερμικών κινητήρων νέου MG ZS απαρτίζεται από δύο εκδόσεις βενζίνης. Το αυτοκίνητο του συγκριτικού μας εφοδιάζεται με τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση με τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.5 VTI που αποδίδει 106 ίππους και 141 Nm, και συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο σασμάν πέντε σχέσεων. Όσοι αναζητούν έκδοση με αυτόματο σασμάν, θα πρέπει να καταφύγουν στη δεύτερη βενζινοκίνητη έκδοση με τον 3κύλινδρο 1.0 Turbo των 111 ίππων (προσφέρεται και με χειροκίνητο).

Το Nissan Juke διατίθεται σε μία έκδοση βενζίνης. Πρόκειται για ένα 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ του 1,0 λίτρου που αποδίδει 114 ίππους και 200 Nm, και στην προκειμένη περίπτωση εφοδιάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Προαιρετικά προσφέρεται και με αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
Το άλλο ιαπωνικό μοντέλο, το Suzuki Vitara, διατίθεται σε δύο υβριδικές εκδόσεις, μία ήπια και μία full, με την πρώτη του συγκριτικού μας να διαθέτει 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,4 λίτρων με τούρμπο και ηλεκτρική υποβοήθηση 48V. Η απόδοσή του είναι η υψηλότερη μεταξύ των τριών, φτάνοντας τους 129 ίππους και τα 235 Nm. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι στάνταρ χειροκίνητο με έξι σχέσεις.

Το μοντέλο που ξεχωρίζει από πλευράς συστήματος κίνησης είναι το Vitara. Παρουσιάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας, είναι το πιο αποδοτικό συνολικά και εξασφαλίζει τις πιο δυνατές επιδόσεις μεταξύ των τριών.
Αναλυτικότερα, για να πιάσει το ήπια υβριδικό Vitara τα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται 9,5 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Τα αντίστοιχα νούμερα του τουρμπάτου Juke είναι 10,7 δλ. και η τελική 180 χλμ./ώρα, με αυτά του ατμοσφαιρικού ZS πάντως να μην υπολείπονται από του μοντέλου της Nissan, έχοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα.

Οι μετρήσεις των κατασκευαστών επιβεβαιώνουν την αίσθηση που έχει ο οδηγός όταν τα οδηγεί, με το ισχυρότερο και ελαφρύτερο Vitara (1.165 κιλά) να παρουσιάζει αισθητή διαφορά μεταξύ των τριών. Στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, το τράβηγμα που προσφέρουν τα δύο υπερτροφοδοτούμενα μοντέλα είναι πιο γεμάτο από αυτό του ZS, με τον οδηγό του τελευταίου να καταφεύγει στον επιλογέα για κατεβάσματα σχέσεων και να ανεβάσει ψηλά τις στροφές περιστροφής για να μπορέσει να ακολουθήσει τον ρυθμό των άλλων.
Τον πιο εύχρηστο επιλογέα ταχυτήτων τον έχει το Vitara που ξεχωρίζει για τις μικρότερες διαδρομές και το πιο δεκτικό κούμπωμα. Ακολουθεί αυτός του Nissan που δεν του αρέσει η επιθετική χρήση, και έπεται αυτός του ZS που δεν ξεχωρίζει για την ακρίβεια ή την αίσθησή του όταν ο οδηγός αναζητά τις επιδόσεις και ασχολείται μαζί του.

Και στον τομέα των φρένων συναντάμε διαφορές, καθώς τα ZS και Vitara διαθέτουν πίσω δισκόφρενα και το Juke ταμπούρα (δισκόφρενα στον πίσω άξονα διαθέτει από την έκδοση N-Connecta και πάνω). Η αλήθεια όμως είναι ότι το γεγονός αυτό δεν επηρεάζει την απόδοση και την αίσθηση που νοιώθει ο οδηγός του Juke, με το πεντάλ του να προσφέρει την πιο σωστή αναλογία και αντίσταση κατά την πίεση μεταξύ των τριών.
Στο δρόμο, το Vitara παρουσιάζει το πιο ανάλαφρο και υπάκουο πρόσωπο, υποστηρίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του ήπια υβριδικού συστήματος κίνησης. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος, χωρίς να πλήττεται η άνεση. Από κοντά σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα βρίσκεται το Juke, που είναι και το πιο ήσυχο σε συνθήκες ταξιδιού μεταξύ των τριών. Η ανάρτηση του ZS δίνει έμφαση στην άνεση και ξεχωρίζει σε αστικό περιβάλλον ο τρόπος που αντιμετωπίζει με χαμηλή ταχύτητα τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Στον επαρχιακό δεν ξεσηκώνει, αλλά κρατάει πεισματικά την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός και αντιδρά με ασφάλεια και χωρίς εκπλήξεις ακόμη και στις πιο απότομες κινήσεις του.
Με το χέρι στη τσέπη
Τα compact crossover του συγκριτικού μας αποτελούν, μεταξύ άλλων, από τις πιο συμφέρουσες επιλογές της κατηγορίας. Το νεότερο ZS έχει τιμή εκκίνησης τα 18.950 ευρώ, το Juke τα 19.990 ευρώ και το Vitara τα 19.580 ευρώ.
Στο τομέα της κατανάλωσης, το μοντέλο που διακρίνεται είναι το ήπια υβριδικό Suzuki με μέση τιμή τα 6,8 λτ./100 χλμ. Ακολουθεί το υπερτροφοδοτούμενο Nissan με κατανάλωση κοντά στα 7,4 λτ./100 χλμ.. και το ατμοσφαιρικό MG που φλερτάρει με τα 8,5 λτ./100 χλμ.

Από πλευράς εξοπλισμού, το βασικό Exclusive του ZS ξεχωρίζει με διαφορά σε σχέση με τα άλλα δύο, καθώς προσφέρει όλες τις σύγχρονες ανέσεις. Από την άλλη, τα Juke και Vitara έχουν στάνταρ περισσότερα συστήματα ασφαλείας όπως σύστημα ενεργής πέδησης έκτακτης ανάγκης, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Οι βασικές εκδόσεις Energy του Juke και GL του Vitara δεν διαθέτουν τροχούς αλουμινίου και σύστημα πολυμέσων, με το Vitara να μην έχει και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Όλα αυτά βέβαια εντοπίζονται στις αμέσως πλουσιότερες εκδόσεις των δύο μοντέλων, που όμως φέρουν τιμή πάνω από τα 20.000 ευρώ.
Στον τομέα των εγγυήσεων διακρίνεται το μοντέλο της MG Motor με τα 7 έτη που του δίνουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, ακολουθούμενο από αυτό της Suzuki που καλύπτεται για 5 έτη και το Nissan από 3 έτη. Στα ετήσια πάγια έξοδα, το πιο συμφέρον είναι το ήπια υβριδικό Vitara που δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του με ετήσια τέλη κυκλοφορίας και μπορεί να εισέρχεται καθημερινά στον Δακτύλιο.

Συμπερασματικά, το MG ZS ξεχωρίζει για τους καλούς του χώρους, τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης σε συνδυασμό και με την τιμή του, αλλά και την 7ετή εγγύηση που προσφέρει και οικονομικά οφέλη στον ιδιοκτήτη του. Το Nissan Juke έχει συνολικά έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα, παρότι υστερεί ελαφρώς στον εξοπλισμό άνεσης. Το Suzuki Vitara από την πλευρά του, διαθέτει ένα πολύ καλό ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης που το βοηθά στο να επιτύχει την καλύτερη οικονομία κίνησης του συγκριτικού μας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά MG ZS 1.5 VTI
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. βενζίνη, 106 ίπποι/6.000 σ.α.λ., 141 Nm/4.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Χειροκίνητο πέντε σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 175 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,6 λτ./100 χλμ., 149 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.323/1.809/1.653 χλστ., 2.580 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.231 κιλά
Χώρος αποσκευών: 448 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 18.950 ευρώ/104,30 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά Nissan Juke 1.0 DIG-T
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη, 114 ίπποι/5.000 σ.α.λ., 200 Nm/3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Χειροκίνητο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,9 λτ./100 χλμ., 135 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.210/1.800/1.595 χλστ., 2.636 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.230 κιλά
Χώρος αποσκευών: 422 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 19.990 ευρώ/86,40 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 2WD
Κινητήρας: 1.373 κ.εκ. βενζίνη, 129 ίπποι/5.500 σ.α.λ., 235 Nm/2.000 – 3.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: Χειροκίνητο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 190 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,3 λτ./100 χλμ., 119 - 121 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.175/1.775/1.610 χλστ., 2.500 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.165 κιλά
Χώρος αποσκευών: 362 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 19.580 ευρώ/-