
Το CUPRA Terramar στην έκδοση με τον ήπια υβριδικό κινητήρα 1.5 TSI των 150 ίππων, αποκαλύπτει έναν διττό χαρακτήρα, που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στη σπορ διάθεση της μάρκας και στην καθημερινή πρακτικότητα.
Η CUPRA ποτέ δεν έκρυψε τις αγωνιστικές της καταβολές. Με το νέο Terramar, όμως, η ισπανική φίρμα αποδεικνύει ότι μπορεί να προσφέρει χώρο, άνεση και έναν πολυδιάστατο χαρακτήρα, χωρίς να προδώσει το DNA της. Πρόκειται για το νέο μικρομεσαίο SUV, που τοποθετείται πάνω από το Formentor, με καθαρές crossover αναλογίες, μοντέρνα εμφάνιση και πληθωρική προσωπικότητα.
Αφού καθίσαμε στο δεξί κάθισμα του CUPRA Terramar στην κορυφαία του έκδοση VZ με τον δίλιτρο TSI των 265 ίππων, επανερχόμαστε για να εξερευνήσουμε την άλλη όψη του μοντέλου, αυτή που απευθύνεται στο ευρύτερο κοινό. Η ήπια 48βολτη υβριδική έκδοση με τον 1.5 TSI κινητήρα των 150 ίππων, σε συνδυασμό με το 7τάχυτο αυτόματο DSG, είναι μεν η βασική της γκάμας, αλλά κάθε άλλο παρά συμβιβασμένη μπορεί να θεωρηθεί.
BUY NOW

Η εξωτερική σχεδίαση του CUPRA Terramar προσεγγίζει το design από μια πιο εξωσυμβατική οπτική, η οποία σε ορισμένες λεπτομέρειες φλερτάρει με την υπερβολή. Όμως συνεχίζει να ακολουθεί με συνέπεια τη φιλοσοφία της εταιρείας, όπου κάθε λεπτομέρεια αναδεικνύει το σπορ DNA της μάρκας και ενισχύει το μεσογειακό ταμπεραμέντο της.
Παιχνίδια εντυπωσιασμού
Το εμπρός μέρος θυμίζει ρύγχος καρχαρία, με αιχμηρές γραμμές, έντονους αεραγωγούς και ανάγλυφες επιφάνειες στο καπό, που ενισχύουν τη μυώδη όψη του αυτοκινήτου. Τα βλέμματα τραβάνε και οι προβολείς Matrix LED Ultra, οι οποίοι υιοθετούν την υπογραφή CUPRA μέσω τριγωνικών φωτεινών μοτίβων, που παραπέμπουν σε γεωμετρική κοπή κρυστάλλου, αφού η τρισδιάστατη σχεδίασή τους, σε συνδυασμό με τον τρόπο που «σβήνουν» και «ανάβουν» κατά την εκκίνηση ή το κλείδωμα, του δίνουν μια ξεχωριστή υπογραφή, που κάνει το Terramar αναγνωρίσιμο από την πρώτη ματιά.

Πλαϊνά, οι έντονες ακμές, οι φουσκωμένοι θόλοι, η ελαφρώς κεκλιμένη οροφή και οι τροχοί διαμέτρου 20 ιντσών δημιουργούν ένα sport οπτικό αποτέλεσμα, με ρεαλιστικές διαστάσεις και στιβαρή σιλουέτα, που ισορροπεί ανάμεσα στον δυναμισμό και την πρακτικότητα. Το πίσω μέρος ολοκληρώνει τη σχεδιαστική ταυτότητα με μια διαμπερή LED φωτεινή υπογραφή, η οποία φωτίζει το έμβλημα της CUPRA και ενισχύει τη συνολική high-tech αίσθηση.
Τη στιγμή που θα κάτσεις πίσω από το τιμόνι του CUPRA Terrama καταλαβαίνεις ότι το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε για να καλύπτει τόσο τον ρόλο του οικογενειακού SUV όσο και εκείνον του οδηγικού εργαλείου.

Το flat bottom τιμόνι με τα CUPRA κουμπιά, τα στάνταρ στην έκδοση Ultra bucket καθίσματα Dinamica, με την υψηλή πλευρική στήριξη από ανακυκλωμένες μικροΐνες σε μαύρο/γκρι χρώμα, τις ηλεκτρικές ρυθμίσεις, τη λειτουργία μνήμης, την οσφυϊκή υποστήριξη και την ηλεκτρική αναδίπλωση, και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων δημιουργούν ένα σύνολο προσανατολισμένο στον οδηγό.
Η κεντρική οθόνη αφής 12,9 ιντσών προσφέρει ένα διαισθητικό περιβάλλον, με νέας γενιάς επεξεργαστή που ανταποκρίνεται ακαριαία. Το infotainment υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, ενώ η ρύθμιση της θερμοκρασίας γίνεται μέσω touch sliders, που απαιτούν λίγη εξοικείωση αλλά δείχνουν την ψηφιακή κατεύθυνση της CUPRA.

Το ταμπλό διαθέτει μαλακά πλαστικά, με τη συναρμογή να είναι στιβαρή και τη συνολική αίσθηση να μην επηρεάζεται από τα σκληρότερα τμήματα στο κάτω μέρος, τη στιγμή που οι χαρακτηριστικές χάλκινες πινελιές της CUPRA ενισχύουν την ταυτότητα της καμπίνας, με τη συνολική σχεδίαση να ακολουθεί τη λογική του εξωτερικού “out-of-the-box” design.
Σε επίπεδο εργονομίας, το Terramar είναι βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται ακριβώς όπως θέλεις, η ορατότητα είναι αρκετά καλή παρά την κεκλιμένη οροφή, ενώ η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει με σχετική άνεση για πέντε ενήλικες. Το πορτμπαγκάζ ξεκινά από 540 λίτρα και μπορεί να φτάσει τα 642, χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 15 εκατοστά, ενώ το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και η σχεδίασή του το καθιστούν άκρως αξιοποιήσιμο.
Οικονομικό κι αξιοπρεπές
Κάτω από το καπό συναντάμε τον ήπια υβριδικό κινητήρα 1.5 ΤSI του ομίλου, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 250Νm ροπής. Αν και δεν εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις τους, μιας και θέλει 9,3 δλ. για να ολοκληρώσει το 0-100 χλμ./ώρα, κινεί με αξιοπρέπεια το αμάξωμα των 1.638 κιλών, προσφέροντας γραμμικότητα σε όλο το φάσμα. Το 48βολτο υβριδικό σύστημα παρεμβαίνει διακριτικά, δίνοντας χέρι βοηθείας στο σύστημα start-stop, και επιτρέποντας στο μοντέλο σε συνθήκες χαμηλού φορτίο να απενεργοποιεί δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, λειτουργώντας ως δικύλινδρος για περιορισμό της κατανάλωσης.

Παράλληλα, σε φάσεις “αφήματος” του γκαζιού, ενεργοποιείται η λειτουργία ελεύθερης κύλισης (coasting), διατηρώντας την ταχύτητα του οχήματος χωρίς κατανάλωση. Αυτή η συμβολή μας επέτρεψε να κρατήσουμε τη μέση κατανάλωση στα 7,3 λτ./100 χλμ., πολύ κοντά στην εργοστασιακή τιμή των 6,3 λίτρων, χωρίς να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στο γκάζι. Ταυτόχρονα η συνεργασία του συστήματος με το 7τάχυτο DSG είναι υποδειγματική, εξασφαλίζοντας ομαλές αλλαγές σχέσεων και απρόσκοπτη ροή ισχύος σε όλες τις συνθήκες.
Στο δρόμο, το CUPRA Terramar 1.5 TSI MHEV προσφέρει μια οδηγική εμπειρία με διπλή προσωπικότητα, απόλυτα εναρμονισμένη με τη φιλοσοφία της μάρκας. Στο Normal mode, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν ένα σύγχρονο, πολιτισμένο οικογενειακό SUV.

Η νέα γενιά των ελεγχόμενων αμορτισέρ DCC μεταβάλλει ενεργά τα χαρακτηριστικά απόσβεσης και με έντεχνο τρόπο απορροφάει τις περισσότερες ανωμαλίες στο οδόστρωμα, ακόμα και σε τμήματα με έντονες κακοτεχνίες. Σίγουρα τα αγωνιστικά γονίδια του και οι 20αρες ζάντες δεν θα κάνουν “γαλλικό χαλί” τους δρόμους, αλλά σε καμιά περίπτωση οι επιβάτες δεν θα νιώσουν περίεργα τραντάγματα ή δυσφορία.
Από την άλλη, όταν επιλέξεις το CUPRA mode, το Terramar μεταμορφώνεται.Η ανάρτηση αποκτά σπορ αίσθηση, το τιμόνι βαραίνει και το αμάξωμα αντιδρά με συνέπεια και ακρίβεια σε κάθε εντολή.

Οι κλίσεις περιορίζονται δραστικά και το μοντέλο παραμένει πάντα ουδέτερο και σταθερό, ακόμα και σε πιο γρήγορες επαρχιακές διαδρομές, εμπνέοντας εμπιστοσύνη κι επιτρέποντας στον οδηγό να κινηθεί όσο σβέλτα του επιτρέπει η ιπποδύναμη του κινητήρα.
Το τιμόνι είναι σωστά ρυθμισμένο, με καλή αίσθηση και επαρκή πληροφόρηση, ανεξαρτήτως προγράμματος, παραμένοντας ουσιώδες και επικοινωνιακό, χωρίς να γίνεται υπερβολικά τεχνητό. Τα φρένα είναι αποδοτικά, σταματώντας με ασφάλεια το μοντέλο ακόμα και όταν έχει μαζεμένα χιλιομέτρα, αν και η αίσθηση και η απαιτούμενη πίεση που πρέπει να ασκήσει ο οδηγός χρειάζονται λίγη εξοικείωση.
Σε ταξιδιωτικές διαδρομές, το Terramar παραμένει ευθύβολο και ήσυχο, απορροφώντας χωρίς κόπο τον θόρυβο κύλισης και του αέρα, με την κατανάλωση να πέφτει αισθητά, κοντά στα 5 λτ./100 χλμ., επιβεβαιώνοντας την αποδοτικότητα της υβριδικής υποβοήθησης και τον ραφιναρισμένο χαρακτήρα του συνόλου.
Εν κατακλείδι
Το CUPRA Terramar δεν έρχεται να ανατρέψει τις ισορροπίες με έναν κραυγαλέο τρόπο, αλλά με ώριμη, μελετημένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση. Διατηρεί αναλλοίωτο τον σπορ χαρακτήρα που περιμένει κάποιος από το σήμα της CUPRA, αλλά τον εντάσσει σε ένα ευρύχωρο, πρακτικό και αποδοτικό SUV, ικανό να καλύψει τόσο τις ανάγκες ενός οικογενειάρχη όσο και την όρεξη ενός οδηγού για δυναμισμό.

Στην έκδοση 1.5 TSI MHEV, αποτελεί μια απόλυτα ισορροπημένη πρόταση, με καλό εξοπλισμό, νορμάλ επιδόσεις και πολιτισμένη συμπεριφορά, που μεταμορφώνεται όταν χρειαστεί. Η τιμή του στο πλούσιο εξοπλιστικό πακέτο Ultra, που είχαμε στη δοκιμή μας, διαμορφώνεται στα 41.990 ευρώ, ενώ αυτή τη στιγμή προσφέρεται με εκπτωτική ενέργεια 2.000 ευρώ, καθιστώντας την αγορά του ακόμα πιο ανταγωνιστική και προσβάσιμη για κάθε αγοραστή.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ CUPRA Terramar 1.5 TSI MHEV
Κινητήρας βενζίνης: 1.498 κ.εκ.,150 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.500- 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 205 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,1-6,6 λτ./100 χλμ., 139-152 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.519/1.863/1.584 χλστ., 2.681 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.638 κιλά
Χώρος αποσκευών: 540 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 37.990 ευρώ (συμπεριλαμβάνει έκπτωση 2.000) / από 89 ευρώ