Peugeot 208 vs Toyota Yaris: H μάχη των best sellers

Toyota Yaris vs Peugeot 208

H κορυφή της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης έχει μία θέση και δύο διεκδικητές. Toyota Yaris και Peugeot 208 βρίσκονται και πάλι αντιμέτωπα στην αρένα της ελληνικής αγοράς με φόντο το πολυπόθητο δακτυλίδι του πρωταθλητή.

Ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα μας ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Εκείνη στην οποία δραστηριοποιούνται οι πολυπρωταθλητές των τελευταίων δεκαετιών, ορίζοντας όχι μόνον την τύχη των ίδιων των κατασκευαστών που εκπροσωπούν αλλά και τη μοίρα μιας ολόκληρης αγοράς, το μέγεθος και τα χαρακτηριστικά της οποίας εν πολλοίς ακολουθούν εκείνα του περίφημου B-Segment.

Και επειδή σε αυτή τη ζωή τίποτα δεν είναι τυχαίο, Toyota και Peugeot βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις της εν λόγω κατηγορίας, με τα Yaris και 208, αντιστοίχως, να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους σε μια αμφίρροπη μάχη, την έκβαση της οποίας ουδείς μπορεί να προβλέψει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Yaris vs Peugeot 208

Από τη μία, λοιπόν, έχουμε το... ισόβιο best seller της ελληνικής αγοράς και από την άλλη μια πρόταση, η οποία φλερτάρει με τον τίτλο του premium, επενδύοντας στον ξεχωριστό σχεδιαστικό της κώδικα και την ξεκάθαρα οδηγοκεντρική συμπεριφορά της.

Η μάχη των πρώτων εντυπώσεων

Αν και η τρίτη κατά σειρά γενιά του Toyota Yaris έχει καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες ώστε να προσαρμόσει, επ’ αφορμή και των νέων-δυναμικότερων αναλογιών του αμαξώματος, την εικόνα του στα ούτως ή άλλως απαιτητικότερα ευρωπαϊκά δεδομένα, το Peugeot 208 είναι εκείνο που κερδίζει κατά κράτος τη μάχη των πρώτων εντυπώσεων.

Toyota Yaris vs Peugeot 208
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν θα αποτελούσε υπερβολή αν κάποιος χαρακτήριζε το γαλλικό «μικρό» ως το πλέον ελκυστικό δείγμα της κατηγορίας του - ως ένα καινοφανές σχεδιαστικό σύνολο το οποίο έδειξε τον δρόμο στις μεγαλύτερων διαστάσεων προτάσεις της Peugeot.

Τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, οι σκουρόχρωμες επενδύσεις στους θόλους των τροχών (προνόμιο των εκδόσεων GT Line) και η ενιαία φωτιστική μονάδα, η οποία σχηματοποιείται στην πέμπτη πόρτα, δηλώνουν απερίφραστα την πρόθεση των Γάλλων να διαφοροποιηθούν από το κατά κανόνα μετριοπαθές παράδειγμα των ανταγωνιστών τους.

Toyota Yaris vs Peugeot 208

Στο ιαπωνικό στρατόπεδο, το μυώδες αμάξωμα αναλαμβάνει να εξωτερικεύσει την αλλαγή στις προτεραιότητες του Yaris και της Toyota συνολικότερα. Η διχρωμία, στις εξοπλιστικές εκδόσεις στις οποίες προσφέρεται, ενισχύει τον χαρακτήρα του ιαπωνικού best seller και τη δυναμική που αποπνέει το νέο σχεδιαστικό προφίλ του.

Στο εσωτερικό η απόσταση ανάμεσα στις δύο προτάσεις μεγαλώνει, μιας και οι Ιάπωνες έχουν ακολουθήσει για μια ακόμα φορά την… πάγια τακτική τους να μην επενδύουν στο φινίρισμα ή αν προτιμάτε στην αντιληπτή ποιότητα των επιφανειών του εσωτερικού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Yaris vs Peugeot 208

Με εξαίρεση λοιπόν το τριάκτινο τιμόνι και την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής, το νέο Toyota Yaris δεν έχει να προσφέρει κάτι περισσότερο από ένα εύπεπτο διάκοσμο και χρηστικό στο μέτρο του εφικτού θάλαμο επιβατών.

Στο ακριβώς αντίθετο άκρο βρίσκεται το Peugeot 208, το οποίο δείχνει από την πρώτη στιγμή να δοκιμάζει τα ασφυκτικά όρια της κατηγορίας του, ακολουθώντας μια σαφώς επιθετικότερη στρατηγική σε σχεδόν όλα τα επίπεδα.

Toyota Yaris vs Peugeot 208
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αφετηρία, λοιπόν, την ιδιάζουσα αρχιτεκτονική του περίφημου i-cockpit και τον τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων των πλουσιότερων εξοπλιστικά εκδόσεων, το γαλλικό «μικρό» επιχειρεί να τοποθετήσει το δικό του λιθαράκι στην προσπάθεια που καταβάλλει τα τελευταία χρόνια η Peugeot ώστε να πλασαριστεί ανάμεσα στους premium κατασκευαστές της ευρωπαϊκή αγοράς.

Εστιάζοντας στον εσωτερικό κόσμο των Toyota Yaris και Peugeot 208, πολύ γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι κανένα από τα δύο μοντέλα δεν διεκδικεί δάφνες πρακτικότητας. Η ιαπωνική πρόταση υπολείπεται σε μήκος διαθέτοντας παρ’ όλα αυτά μεγαλύτερο μεταξόνιο, ενώ το γαλλικό τετράτροχο μπορεί να προσθέσει στο βιογραφικό του τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών.

Toyota Yaris vs Peugeot 208

Ειδικότερα, το διαμέρισμα αποσκευών του 208 ξεκινά από τα 311 λίτρα ενώ εκείνο του Yaris από τα 286 λίτρα. Σε κάθε περίπτωση οι χωροταξικές επιδόσεις των δύο αυτοκινήτων απέχουν από τις κορυφαίες της κατηγορίας, χωρίς αυτό να τους αφαιρεί κάτι από την ικανότητά τους να υποστηρίζουν απαιτητικότερους ρόλους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πασπαρτού

Στην ικανότητα των δύο αυτοκινήτων να κινούνται με την ίδια άνεση και την ίδια ευκολία εντός και εκτός πόλης, συμβάλλουν οι εξαιρετικά αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης τους οποίους συναντάμε ανάμεσα στις προδιαγραφές τους.

Toyota Yaris vs Peugeot 208

Το Toyota Yaris έχει επενδύσει τις ελπίδες διάκρισής του στο υβριδικό σύνολο, ωστόσο, για εκείνους που τρομάζουν στο άκουσμα της υβριδικής τεχνολογίας ή απλώς αναζητούν μια πιο προσιτή επιλογή, υπάρχει και το ατμοσφαιρικό σύνολο του 1,5 λίτρου απόδοσης 125 ίππων.

Η απόδοσή του δεν μοιάζει από μόνη της αρκετή ώστε να εξασφαλίσει ένα σαφές προβάδισμα απέναντι στον ανταγωνισμό, πόσο μάλλον όταν αυτός είναι υπερτροφοδοτούμενος. Καταφεύγοντας μολαταύτα στο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, είναι σχεδόν βέβαιο, ότι θα βρεις τον τρόπο να σταθείς στο ύψος των περιστάσεων και να πάρεις το μέγιστο από τους 125 ίππους και τα ψυχωμένα 153 Nm ροπής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Yaris vs Peugeot 208

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η ιαπωνική φίρμα επιβεβαιώνει τα παραπάνω μιας και η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.

Παρουσία υπερτροφοδότη, ο τρικύλινδρος κινητήρας του 1,2 λίτρου της Peugeot απαιτεί λιγότερη προσπάθεια για την επίτευξη του ίδιου έργου. Αν και στις επιταχύνσεις από στάση η γαλλική πρόταση υστερεί, οι 102 ίπποι και κυρίως τα 200 Nm ροπής προσφέρουν, με το αντίστοιχό τίμημα στην κατανάλωση καυσίμου, μεγαλύτερη ευελιξία και άνεση στην καθημερινότητά σου.

Toyota Yaris vs Peugeot 208
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό που αξίζει να κρατήσετε είναι ότι οι επιχειρησιακές δυνατότητες και των δύο προτάσεων δεν εξαντλούνται σε ένα αυστηρά αστικό περιβάλλον, έχοντας αποδείξει πολλάκις ότι μπορούν να φέρουν εις πέρας πιο δύσκολες αποστολές.

Ίσως η πρώτη επαφή με το Toyota Yaris να μην είναι εξίσου... ενθουσιώδης με εκείνη του Peugeot 208, ωστόσο, πολύ γρήγορα το ιαπωνικό best seller θα κερδίσει την εμπιστοσύνη σου και ταυτόχρονα την ευκαιρία να ξεδιπλώσει τις εντυπωσιακές δυνατότητες του πλαισίου του μακριά από τους δρόμους της πόλης.

Σαφώς πιο οδηγοκεντρική η προσέγγιση του Peugeot 208, με την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης και το γεμάτο αυτοπεποίθηση πάτημα να δημιουργούν διαρκώς την αίσθηση ότι βρίσκεσαι πίσω από τα πηδάλια ενός μεγαλύτερου σε διαστάσεις αυτοκινήτου.

Toyota Yaris vs Peugeot 208

Αντί συμπεράσματος

Toyota Yaris και Peugeot 208 δεν βρίσκονται τυχαία στην κορυφή της κατηγορίας. Οι Ιάπωνες κατάφεραν να δημιουργήσουν μια πρόταση ικανή να χτίσει πάνω στα ακλόνητα θεμέλια της τεράστιας εμπορικής επιτυχίας και κινηθεί πέρα από τα καθιερωμένα, ενώ οι Γάλλοι επιχειρούν να επανακαθορίσουν τα πρότυπα μιας ολόκληρης κατηγορίας, με ένα αυτοκίνητο ικανό να σε κερδίσει από την πρώτη κιόλας ματιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι και η τιμολογιακή απόσταση η οποία χωρίζει τα δύο μοντέλα δεν φαντάζει αρκετή ώστε να γύρει την πλάστιγγα προς τη μία από την άλλη πλευρά, η επιλογή αποκτά μια ξεκάθαρα προσωπική διάσταση.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Toyota Yaris 1.5

Κινητήρας: Βενζίνης, 1,5 λίτρα, 125 PS, 153 Nm
Μετάδοση: Μηχανικό έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,0 λτ./100 χλμ., 117 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 3.940/1.745/1.500 χλστ., 2.560 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.040 κιλά
Χώρος αποσκευών: 286 λτ.
Τιμή-Τέλη Κυκλοφορίας: 16.800 ευρώ - 0 ευρώ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Peugeot PureTech 100

Κινητήρας: Βενζίνης, 1,2 λίτρα, 102 PS, 205 Nm
Μετάδοση: Μηχανικό 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 188 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,2 λτ./100 χλμ., 117 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.055/1.745/1.430 χλστ., 2.540 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.177 κιλά
Χώρος αποσκευών: 310 λτ.
Τιμή-Τέλη Κυκλοφορίας: 16.500 ευρώ - 0 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ