Οδηγούμε στην Ελλάδα το εντυπωσιακό σε σχεδίαση Renault Arkana

Renault Arkana

To Arkana ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Renault, αποτελώντας το πρώτο μοντέλο της γαλλικής φίρμας που διεκδικεί τον τίτλο του coupe SUV.

Ένα στα τρία αυτοκίνητα που ταξινομούνται στην αγορά της γηραιάς ηπείρου ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία των SUV, καταδεικνύοντας την ταχύτητα αλλά και την ένταση με την οποία τα οχήματα ελευθέρου χρόνου επεκτείνουν την παντοδυναμία τους.

Οι περιπτώσεις αυτοκινήτων ή ακόμα και κατηγοριών που έχουν θυσιαστεί στον βωμό της ελευθεροσύνης την οποία πρεσβεύουν τα παντός τύπου και είδους SUV είναι πολλά και στο μέλλον θα είναι ακόμα περισσότερα, καθώς η ημίψηλη αρχιτεκτονική συμβαδίζει με την απέλπιδα προσπάθεια των κατασκευαστών την αυτοκίνηση σε μια νέα, ηλεκτροκίνητη εποχή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η απόφαση της Renault να προσθέσει ένα ακόμα SUV –το τρίτο κατά σειρά- στην γκάμα της φαντάζει απολύτως λογική, έστω κι αν ετούτη τη φορά θέλησε να αξιοποιήσει την εξ ανατολών χείρα βοηθείας και να αναθέσει στη κορεατική Samsung για την κατασκευή του πρώτου coupe SUV της ιστορίας της.

Renault Arkana

Η περίπτωση θυμίζει εκείνη του Renault Koleos, χωρίς ωστόσο το καλλίγραμμο Arkana που πατά πλέον και επί ελληνικού εδάφους να μπορεί να συγκριθεί με εκείνο το κάπως αμήχανο SUV που γνωρίσαμε το 2006.

Κι αυτό γιατί το Renault Arkana ακολουθεί πιστά τον σχεδιαστικό κώδικα των Γάλλων, κρύβοντας πίσω από τις επιβλητικές διαστάσεις του και την εξαιρετικά ελκυστική εικόνα του το γεγονός ότι η πλατφόρμα πάνω στην οποία έχει προέρχεται από τα κατά πολύ μικρότερα Clio και Captur.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κερδίζοντας τη μάχη των πρώτων εντυπώσεων, το Renault Arkana φαίνεται να αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το μήκος των 4,57 μέτρων, εξασφαλίζοντας τους απαραίτητους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

Έτσι στον θάλαμο επιβατών του δεν πρόκειται να έρθεις αντιμέτωπος με τους συνήθεις χωροταξικούς περιορισμούς τους οποίους επιβάλλει συνήθως μια τετράθυρη coupe υλοποίηση, την ίδια στιγμή που τα 513 λίτρα του διαμερίσματος αποσκευών (480 λίτρα στην υβριδική έκδοση E-TECH) μαρτυρούν την ικανότητα του Arkana να υποστηρίξει τον οικογενειακό προσανατολισμό του.

Renault Arkana

Κατά τ’ άλλα, η εικόνα στο πιλοτήριο του οδηγού θυμίζει έντονα εκείνη των Clio και Captur, καθώς πέρα από τις σχεδιαστικές συμπτώσεις, το Arkana δείχνει να υιοθετεί τόσο τις ποιοτικές όσο και τις εξοπλιστικές συνήθειες των μικρότερων «αδερφών» του.

Αν μιλάμε για τις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού, τότε την παράσταση κλέβει αναμφισβήτητα η κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής των 9,3 ιντσών, η οποία μάλιστα συνοδεύεται και τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10,2 ίντσες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως το γεγονός ότι κάθεσαι αρκετά ψηλά είναι από μόνο του αρκετό ώστε να σου προσδώσει μια αίσθηση… ανωτερότητας, μιας και τα 20 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος σπανίζουν στις μέρες μας ακόμα και στην κατηγορία των αποκλειστικά τετρακίνητων SUV.

Renault Arkana

Θαρρείς πως η γενναιόδωρη απόσταση που χωρίζει τις μεταλλικές επιφάνειες του Arkana από την άσφαλτο είναι εκείνη που του χαρίζει την ικανότητα να προσαρμόζεται με μεγαλύτερη ευκολία στις όποιες κακοτεχνίες θα συναντήσεις στον δρόμο σου, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι τα δυναμικά… αντανακλαστικά της γαλλικής πρότασης δεν είναι αρκούντως ανεπτυγμένα ώστε να υποστηρίξουν τη διαφορετικότητα του προσανατολισμού του.

Άλλωστε είτε μιλάμε για την ήπια υβριδική έκδοση που εφοδιάζεται με την υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.332 κ.εκ. είτε για το πλήρως υβριδικό σύνολο το οποίο έχει αφετηρία έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρου, το Renault Arkana έχει τον τρόπο να στέκεται αξιοπρεπώς στην άσφαλτο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς η ήπια υβριδική έκδοση απόδοσης 140 ίππων -στο μέλλον θα υπάρξουν και διαμορφώσεις των 160 ίππων- είναι εκείνη που θα έχει τον πρώτο λόγο στην γκάμα του Arkana, καθώς είναι εκείνη η οποία θα φέρει  -μεταξύ άλλων- και τον τίτλο της πιο προσιτής.

Renault Arkana

Με το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (βασικός εξοπλισμός) να αναλαμβάνει τη διαχείριση των 260 Nm ροπής, δεν είναι η δύναμη εκείνη που θα σου λείψει από την καθημερινή σου συμβίωση με το Arkana.

Ούτε φυσικά και η άνεση, καθώς πέρα από την αυταπόδεικτη ικανότητα ενός τυπικού δικίνητου SUV να ανθίσταται στις… κακουχίες, είναι και η ευκολία στη χρήση που προσφέρει η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου που αργά ή γρήγορα θα εκτιμήσεις.

Σύμφωνα με τους Γάλλους, ο παραπάνω συνδυασμός καταναλώνει σε μεικτές συνθήκες 5,7 λίτρα και εκλύει 130 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, στοιχεία κρίσιμα για εκείνον που αναζητά ένα αυτοκίνητα για… όλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Renault Arkana

Προφανώς, η έκδοση που ξεχωρίζει για τις περιορισμένες ενεργειακές απαιτήσεις της είναι η υβριδική (βλέπε E-TECH) γεγονός που οφείλεται στην ικανότητα του υβριδικού συνόλου να κινεί όταν και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν το γαλλικό SUV με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Μπορεί, λοιπόν, να μην προσφέρεται η δυνατότητα φόρτισης από μια εξωτερική πηγή ενέργειας και οι μπαταρίες ιόντων λιθίου των 1,2 kWh να μην σου επιτρέπουν να μιλήσεις για ηλεκτρική αυτονομία, ωστόσο, θεωρείστε δεδομένο ότι από μια τέτοια υλοποίηση θα πάρετε το μέγιστο δυνατό στον τομέα της αποδοτικότητας.

Να σημειώσουμε, λοιπόν, ότι ο συνδυασμός του ατμοσφαιρικού κινητήρα του 1,6 λίτρου με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ -το ένα διαδραματίζει και τον ρόλο του εναλλάκτη- αποδίδει 143 ίππους και συνδυάζεται με ένα πρωτοποριακό αυτόματο κιβώτιο το οποίο δεν διαθέτει συμπλέκτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Renault Arkana

Σύμφωνα με τους Γάλλους σε αστικές συνθήκες έως και το 80% της διάρκειας μιας διαδρομής, το Arkana μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, εξασφαλίζοντας οικονομία καυσίμου της τάξης του 40%.

Σε μεικτές συνθήκες κίνησης, πάντως, η τιμή της κατανάλωσης καυσίμου διαμορφώνεται στα 4,8 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 108 γρ./χλμ.

Στη χώρα μας το Renault Arkana διατίθεται έναντι 25.290 ευρώ για την ήπια υβριδική έκδοση των 140 ίππων και από τα 29.390 ευρώ για την E-TECH των 143 ίππων. Περισσότερα για τις τιμές του γαλλικού SUV μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.332 κ.εκ. βενζίνη, 140 PS/5.500 σ.α.λ., 260Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 195 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,7 λτ./100 χλμ., 130 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.568/1.820/1.576 χλστ., 2.720 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.336 κιλά
Χώρος αποσκευών: 513 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 25.290 ευρώ / 83,2 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ