Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Volvo C40 Recharge

Volvo C40

Το Volvo C40 λανσάρεται στη χώρα μας αποτελώντας ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που προσφέρει μια εντυπωσιακή κουπέ-SUV σχεδίαση, υψηλή ποιότητα κατασκευής και πολύ γρήγορες, ηλεκτρικές επιδόσεις.

Το είχαμε γράψει από πέρυσι, όταν το οδηγήσαμε τον περασμένο Οκτώβριο στο Βέλγιο και πλέον το επιβεβαιώσαμε οδηγώντας το για πρώτη φορά και στη χώρα μας: Το νέο C40 είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει απόλυτα αυτόν που θα το επιλέξει, αφού πέρα από τον εντυπωσιασμό της εμφάνισης, το νέο μοντέλο της Volvo προσφέρει μια πληρότητα που λίγα ηλεκτρικά μπορούν να παρέχουν σήμερα στον ιδιοκτήτη τους.

Αναφερόμενοι μάλιστα στην εμφάνιση, είναι σίγουρο ότι έχουμε να κάνουμε με ένα από τα ομορφότερα μικρομεσαία coupe-SUV του σήμερα, στο οποίο οι άνθρωποι της Volvo έχουν καταφέρει να συνδυάσουν επιτυχημένα τη γνώριμη μίνιμαλ αισθητική των μοντέλων της φίρμας, με ένα τολμηρό, δυναμικό και όμορφο κουπέ πίσω τμήμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo C40

Ειδικά για το πίσω τμήμα, υπάρχουν πολλά ξεχωριστά σημεία στα οποία οφείλουμε να αναφερθούμε και αφορούν στον ανασηκωμένο και ελαχιστοποιημένο τρίτο όγκο, στα high-tech φώτα με τις χαρακτηριστικές μικρές «παύλες» στο κάθετό τους σημείο, αλλά και στη στάνταρ αεροτομή στη βάση του παρμπρίζ.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει αποτελεί το γεγονός ότι ο οδηγός, με το κλειδί της Volvo στην τσέπη του, ανοίγει απλώς την πόρτα, κάθεται στο άνετο κάθισμα, βάζει τη ζώνη του, επιλέγει το «D» στο αυτόματο κιβώτιο, πατάει το γκάζι και φεύγει. Το αυτοκίνητο αναγνωρίζει την παρουσία του κλειδιού, ξεκλειδώνει αυτόματα τις πόρτες και εκκινεί τον ηλεκτροκινητήρα χωρίς να υπάρχει κανένα κουμπί μίζας, διευκολύνοντας έτσι ιδιαίτερα την όλη διαδικασία.

Volvo C40
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχεδιαστικά, το ταμπλό θυμίζει το αντίστοιχο τμήμα του XC40 και υιοθετεί μια μίνιμαλ αισθητική όπου κυριαρχεί η κεντρική κάθετη οθόνη αφής 9 ιντσών που ενσωματώνει ένα εξελιγμένο λογισμικό by Google, το οποίο προσφέρει ιδιαίτερη ευκολία στην πλοήγηση, αμεσότητα, διευρυμένη συνδεσιμότητα, ενώ διαθέτει και μια πλήρη σειρά ειδικών εφαρμογών. Ιδιαίτερα χρήσιμος είναι και ο ψηφιακός βοηθός «Google Assistant», που χρησιμοποιεί φωνητικές εντολές (μπαίνει σε λειτουργία όταν ο οδηγός πει «Hey Google») για να βοηθήσει ακόμη περισσότερο τον οδηγό στην πλοήγησή του στο σύστημα.

Πλήρως ψηφιακός είναι και ο 12,3 ιντσών πίνακας οργάνων, που διαθέτει δύο διαφορετικά μοτίβα και μπορεί να φιλοξενήσει στο κέντρο του ακόμη και τον χάρτη του συστήματος πλοήγησης.

Volvo C40

Τα υλικά που έχει χρησιμοποιήσει η Volvo στο εσωτερικό είναι πολύ καλής ποιότητας, σε μια μίξη μαλακών και σκληρών πλαστικών που φέρουν προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή. Το δέρμα που συναντά κανείς σε διάφορες επιφάνειες (π.χ. καθίσματα, τιμόνι κ.λπ.) είναι συνθετικό, κορυφαία υφής, αφού το C40 είναι το πρώτο Volvo στο οποίο η εταιρεία κάνει πράξη το νέο της δόγμα «100% ελεύθερο από δέρμα». Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνουμε και στα υπόλοιπα οικολογικά υλικά που χρησιμοποιεί η εταιρεία για να ντύσει επιφάνειες του εσωτερικού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χώροι που προσφέρει το νέο Volvo C40 είναι αρκετοί για 4 ενήλικες επιβάτες, ενώ η κλίση της οροφής έχει περιορίσει μεν ελαφρώς τον «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών συγκριτικά με αυτόν του XC40, όχι όμως σε σημείο που θα αποτελέσει πρόβλημα ακόμη και για άτομα άνω του μέσου ύψους. Πλεονέκτημα του αυτοκινήτου αποτελεί το γεγονός ότι παρά τη διαφορετική σχεδίαση του πίσω μέρους, η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ παραμένει στα 413 λίτρα, όπως και στο ηλεκτρικό XC40. Επιπλέον 31 λίτρα αποθήκευσης (ιδανικά π.χ. για τα καλώδια φόρτισης) βρίσκονται κάτω από το μπροστινό καπό.

Volvo C40

Το νέο Volvo C40 λανσάρεται στη χώρα μας στην ειδική έκδοση Launch Edition του πλήρως ηλεκτρικού συστήματος κίνησης P8. Αυτό κάνει χρήση δύο ηλεκτροκινητήρων (ένας τοποθετημένος εμπρός και ένας πίσω), που προσφέρουν συνδυαστικά 408 ίππους ισχύος και 660 Nm ροπής. Οι επιταχύνσεις του αυτοκινήτου είναι απλά εκρηκτικές, αφού το 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί μόνο 4,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ενέργεια παρέχεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο, έχει χωρητικότητα 78 kWh (ωφέλιμη: 75 kWh) και προσφέρει αυτονομία σύμφωνα με τη Volvo που αγγίζει τα 444 χιλιόμετρα. Η πλήρης φόρτισή της μπορεί να γίνει σε 8 ώρες από φορτιστή 11 kW ή σε 12 ώρες από φορτιστή 7,4 kW.

Volvo C40

Στο δρόμο, το Volvo C40 εντυπωσιάζει με την αμεσότητα της παροχής της άφθονης δύναμής του και την… αθόρυβη εκρηκτικότητα που εμφανίζει κάθε φορά που οδηγός βυθίζει βαθιά το πεντάλ του γκαζιού. Φυσικά, σε καθημερινές συνθήκες το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί σε «ήπιους» ρυθμούς, ώστε ο οδηγός να αναζητήσει τη μέγιστη οικονομία κίνησης και να επιτύχει, με τη βοήθεια και του συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, ακόμη περισσότερη αυτονομία (οι άνθρωποι της Volvo κάνουν λόγο για πάνω από 520 χιλιόμετρα αυτονομίας στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτό βοηθάει σίγουρα και η λειτουργία του συστήματος One Pedal (το αυτοκίνητο επιβραδύνει και μπορεί και να σταματήσει εντελώς, χωρίς ο οδηγός να χρειαστεί να πατήσει το φρένο), το οποίο είναι πολύ σωστά ρυθμισμένο λειτουργώντας με αμεσότητα και παράλληλα, χωρίς απότομες αντιδράσεις. Πολύ καλή είναι και η αίσθηση γενικά από το πεντάλ των φρένων, που δεν έχει τα μικροπροβλήματα που έχουμε συναντήσει σε άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Volvo C40

Πολύ σωστά ρυθμισμένη είναι και η ανάρτηση του C40, η οποία διαθέτει μια ρύθμιση που δίνει στο αυτοκίνητο τη δυνατότητα να διαχειριστεί χωρίς ενοχλήσεις για την παρεχόμενη άνεση το αυξημένο βάρος του όταν περνά από τις λακκούβες, ενώ παράλληλα του προσφέρει μια άκρως ασφαλή και πλήρως ουδέτερη οδική συμπεριφορά.

Το μονό ίσως μεμπτό είναι η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω που παρέχει το μικρό σε μέγεθος παρμπρίζ, αν και η παρουσία της στάνταρ κάμερας οπισθοπορείας 360 μοιρών διευκολύνει ιδιαίτερα στο παρκάρισμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo C40

Το νέο Volvo C40 όπως προείπαμε λανσάρεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα μόνο στην ειδική έκδοση P8 Launch Edition των 408 ίππων, με υπερπλήρη εξοπλισμό (μεταξύ άλλων διαθέτει διχρωμία αμαξώματος, πανοραμική γυάλινη οροφή, ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών και πολλά άλλα). Από τον Ιούλιο θα είναι διαθέσιμες στην Ελλάδα και 2 νέες εκδόσεις εξοπλισμού του P8 (Plus και Ultimate), όπως και οι προσθιοκίνητες εκδόσεις P6 με ηλεκτρικό μοτέρ 231 ίππων.

Οι τιμές του νέου Volvo C40 είναι οι παρακάτω, χωρίς να περιλαμβάνουν την έκπτωση της κρατική επιδότησης που αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στον Απρίλιο προσφέροντας όφελος έως 8.000 ευρώ:

C40 Recharge P6 FWD 231 PS Plus: 51.026 ευρώ
C40 Recharge P6 FWD 231 PS Ultimate: 54.932 ευρώ
C40 Recharge P8 AWD 408 PS Plus: 58.082 ευρώ
C40 Recharge P8 AWD 408 PS Ultimate: 61.988 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo C40

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ