Οδηγούμε το νέο υβριδικό Fiat Grande Panda στο Τορίνο

Fiat Grande Panda

Με "Pandastic" διαθέση και νέο υβριδικό κινητήρα, το νέο Fiat Grande Panda έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα του μοντέλου και ταυτόχρονα να ενώσει 3 γενιές οδήγων, φιλοδοξώντας να γίνει παγκόσμιο best seller.

Μετά την πρεμιέρα του τον προηγούμενο χρόνο και παρουσίαση της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης, όπου την οδηγήσαμε στις αρχές του έτους, η Fiat εμπλουτίζει τη γκάμα του ολοκαίνουργιου Grande Panda με μία πιο «γήινη» και οικεία εκδοχή.

Fiat Grande Panda Hybrid
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο υβριδικό μοντέλο απευθύνεται σε όσους αναζητούν εξοικονόμηση, πρακτικότητα και χαρακτήρα, διατηρώντας την επαφή με το χθες, αλλά με βλέμμα στραμμένο στο αύριο. Η καμπάνια Pandastic, που συνοδεύει την κυκλοφορία του, δεν είναι απλώς ένα επικοινωνιακό τέχνασμα αλλά ένα μουσικό και πολιτισμικό αφήγημα, που επιχειρεί να γεφυρώσει τρεις δεκαετίες Fiat Panda, παντρεύοντας τη ρομαντική αισθητική του original μοντέλου των '80s με τη δυναμική ενέργεια της σημερινής εποχής.

Στην καρδιά της καμπάνιας βρίσκεται η αναβίωση του θρυλικού Boombastic του Shaggy, ο οποίος επανέρχεται με μια ειδικά διασκευασμένη εκδοχή, το Pandastic. Το τραγούδι λειτουργεί ως μουσική ταυτότητα του μοντέλου και ακροβατεί σε τρεις έννοιες, τη Romantic, ως φόρος τιμής στο εμβληματικό πρώτο Panda, την Fantastic, αποτυπώνοντας τη φρέσκια, νεανική του αύρα, και την Boombastic, τονίζοντας τον εξαιρετικό συνδυασμό αξίας και ποιότητας.

Fiat Grande Panda Hybrid
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Fiat, το Grande Panda σχεδιάστηκε για να γίνει παγκόσμιο best seller, με στόχο η καθημερινή συμβίωση μαζί του να είναι όσο το δυνατόν πιο smooth. Αυτός ήταν, εξάλλου, και ο άξονας γύρω από τον οποίο δούλεψαν οι μηχανικοί της ιταλικής εταιρείας, ώστε να προσφέρουν ένα αυτοκίνητο με ευχάριστο, φιλικό και ισορροπημένο χαρακτήρα, ικανό να πείσει με την αίσθηση και όχι με τις επιδόσεις.

Το Grande Panda, με μήκος 3,99 μέτρα, δείχνει ώριμο και στιβαρό, παραμένοντας ταυτόχρονα αναγνωρίσιμο και παιχνιδιάρικο. Οι σχεδιαστές άντλησαν ξεκάθαρη έμπνευση από το αρχέτυπο Panda του 1980, με τον κυβισμένο όγκο, τις καθαρές επιφάνειες και τα έντονα φουσκώματα στους θόλους να παραπέμπουν ευθέως στο DNA του μοντέλου.

Fiat Grande Panda Hybrid

Το κοντό εμπρός και πίσω πρόβολο του δίνουν ευελιξία, ενώ οι τροχοί των 17 ιντσών γεμίζουν σωστά τα φτερά, τονίζοντας τον ήπιο SUV χαρακτήρα. Παράλληλα, οι μαύρες λεπτομέρειες στη μάσκα, οι έντονες γωνίες και το ανάγλυφο σχέδιο στην τρίτη κολόνα προσδίδουν ταυτότητα και στιλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό, το Panda καταφέρνει να είναι μοντέρνο χωρίς να γίνεται επιτηδευμένο. Κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά, όμως είναι ποιοτικά, με στιβαρή συναρμογή και χωρίς τριγμούς. Στην έκδοση La Prima, το ταμπλό διαθέτει επένδυση από πραγματικό bamboo, συνδυάζοντας τη φιλικότητα προς το περιβάλλον με μια ζεστή υφή και αισθητική.

Fiat Grande Panda Hybrid

Η εργονομία είναι σωστά μελετημένη και ο digital διάκοσμος πλήρης, με δύο οθόνες 10 (πίνακας οργάνων) και 10,25 ιντσών (στο κέντρο του ταμπλό) με ενσωματωμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και πολύ καλά ελληνικά στο εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης, ενώ η συνολική χωρητικότητα αποθηκευτικών χώρων φτάνει τα 13 λίτρα.

Μιας και μιλάμε για χώρους, οι εμπρός επιβάτες έχουν άφθονη ελευθερία κινήσεων, ενώ πίσω δύο ενήλικες κάθονται άνετα, ακόμα και σε διαδρομές μεγαλύτερης διάρκειας, με το πορτμπαγκάζ των 412 λίτρων να θεωρείται ικανοποιητικό για την κατηγορία. Το μόνο ψεγάδι, η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω λόγω του σχεδιασμού του τρίτου στοπ φρένων, που αντισταθμίζεται από την καλή κάμερα οπισθοπορείας και τα μεγάλα πλευρικά παράθυρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Fiat Grande Panda Hybrid

Ίσως, πάντως, κάποιοι ή κάποιες οδηγοί απογοητευτούν από την έλλειψη καθρέφτη στα σκίαστρα. Είναι μια επιλογή που φαντάζει περισσότερο συμβολική παρά λειτουργική, αλλά η Fiat έχει προβλέψει εναλλακτικές, όπως ένα έξτρα ντουλαπάκι στο πάνω μέρος του ταμπλό, ιδανικό για να χωρέσει νεσεσέρ και προσωπικά αντικείμενα, καθώς και μια βάση ασύρματης φόρτισης για smartphone, που κρατά το κινητό πάντα έτοιμο για την επόμενη selfie μέσα από το μοντέρνο εσωτερικό του μοντέλου.

Στην πρώτη μας επαφή, οδηγήσαμε την υβριδική έκδοση του Grande Panda σε διαδρομές περίπου 200 χιλιομέτρων γύρω από το Τορίνο, κάτω από ομολογουμένως περίεργες συνθήκες, αφού μερικές φορές η βροχή ήταν καταρρακτώδης. Παρ’ όλα αυτά, το Panda έδειξε χαρακτήρα. Το ήπιο υβριδικό σύστημα, που συνδυάζει τον 1.2 τούρμπο βενζίνης με έναν ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, ξεχωρίζει για τη ραφιναρισμένη συνεργασία του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Fiat Grande Panda Hybrid

Το σύστημα αυτό αποδείχθηκε καλορυθμισμένο, με ομαλές εναλλαγές και την ικανότητα να κινεί το αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικά για 1 χιλιόμετρο με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα. Η ισχύς των 110 ίππων και 250 Nm είναι αρκετή για να δώσει σβελτάδα, αν και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου δεν ενθαρρύνει βιασύνες, αφού είναι περισσότερο προσανατολισμένο στην οικονομία και την άνεση, φιλοδωρώντας μας με μια μέση κατανάλωση στα 5,4 λτ./100 χλμ.

Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και δίνει ικανοποιητική πληροφόρηση, κάνοντας τον οδηγό να εμπιστευτεί το μοντέλο για να βυθίσει το γκάζι πιο βαθιά. Σε αυτό βοηθάει και η ελαφρώς πιο σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων, οι οποίες καταφέρνουν να διαχειρίζονται με επιτυχία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος (οι δρόμοι του Τορίνου θυμίζουν Ελλάδα), ενώ σε πιο απαιτητικές διαδρομές διατηρούν σταθερό το αμάξωμα, περιορίζοντας τις κλίσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Fiat Grande Panda Hybrid

Τα φρένα, από την άλλη, λόγω της ανάκτησης ενέργειας, απαιτούν μια μικρή περίοδο εξοικείωσης αλλά αποδίδουν ικανοποιητικά, ενώ η ηχομόνωση, αν και κρατάει τους περισσότερους θορύβους εκτός, σε υψηλές ταχύτητες ο αέρας κάνει ελαφρώς αισθητή την παρουσία του. Πάντως, βγαίνοντας από την πόρτα του οδηγού, η συνολική αίσθηση που σου αφήνει είναι ότι μόλις έχεις οδηγήσει κάτι γνώριμο και ταυτόχρονα σύγχρονο, που μπορεί να βρει το δικό του χώρο στην κατηγορία που ετοιμάζεται να “κατέβει”.

Fiat Grande Panda Hybrid
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Fiat Grande Panda Hybrid αναμένεται στην Ελλάδα πρός το τέλος Ιουνίου, σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Icon, Pop και La Prima. Οι τιμές δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί για την χώρα μας, ωστόσο όλα δείχνουν πως η Fiat στοχεύει σε μια επιθετική τοποθέτηση στην αγορά, με έναν συνδυασμό σχεδίασης, τεχνολογίας και κόστους που θα επιτρέψει στο Grande Panda να σταθεί ανταγωνιστικά απέναντι σε καθιερωμένα μοντέλα της κατηγορίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ