Δοκιμή: Volvo S60 Recharge PHEV T8

Volvo S60 T8

Μέσα στη λαίλαπα της προέλασης των SUV, θα υπάρχουν πάντα κάποια σεντάν που θα αποδεικνύουν για ποιο λόγo η εν λόγω κατηγορία κυριάρχησε για πολλές δεκαετίες στην αυτοκίνηση.

To νέο Volvo S60 δεν είναι ένα «όποιο κι όποιο» μεσαίο premium σεντάν, καθώς πρόκειται για την 3η γενιά ενός μοντέλου που έχει καταφέρει να μπει σφήνα στη γερμανική κυριαρχία της κατηγορίας, διαγράφοντας μια πολύ καλή εμπορική πορεία. Στη νέα του γενιά το μεσαίο σουηδικό μοντέλο έρχεται ολικά αναβαθμισμένο, χτίζεται πάνω στη νεότερη SPA πλατφόρμα της εταιρείας και προσφέρει περισσότερο από ποτέ κορυφαία στοιχεία άνεσης, ασφάλειας και πολυτέλειας. Ειδικά δε στην έκδοση Τ8 με το plug-in υβριδικό σύστημα των 392 ίππων που είναι και η μοναδική του επιλογή στη χώρα μας, το S60 είναι σε θέση να συνδυάσει τη δύναμη και τις γρήγορες επιδόσεις, με την καθημερινή οικονομία κίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κομψό και αερο-δυναμικό σεντάν

Volvo S60

Η πιο πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της Volvo δεν έχει ωφελήσει αισθητικά μόνο τα SUV μοντέλα της, αλλά και τα σεντάν, με το νέο S60 να είναι ένα από τα πιο κομψά μεσαία αυτοκίνητα της εποχής. Υιοθετεί πολλά σχεδιαστικά στοιχεία που γνωρίσαμε και στο μεγαλύτερο Volvo S90, όμως εδώ οι πιο compact διαστάσεις δείχνουν σαν να ταιριάζουν περισσότερο στις ρευστές και αεροδυναμικές γραμμές του αμαξώματος, με το πίσω μέρος να παραπέμπει και σε 4πορτα κουπέ σχήματα. Ανά σημεία, στο μπροστινό τμήμα ξεχωρίζουν τα LED φώτα με τη σχεδίαση τύπου «σφυρί του Θορ», στο πίσω μέρος διακρίνονται τα χαρακτηριστικά LED φώτα και η μεγάλη αναγραφή του ονόματος της «Volvo» ψηλά στην πόρτα, ενώ πλάι οι πιο παρατηρητικοί θα δουν την έξτρα τάπα μπροστά από την πόρτα του οδηγού για τη σύνδεση της πρίζας του ρεύματος.

Πολυτελές και high-tech εσωτερικό

Volvo S60
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό του S60 η Volvo προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες μια ξεκάθαρα πολυτελή και εκλεπτισμένη ατμόσφαιρα, όπως αυτή εκφράζεται μέσω των high-tech στοιχείων που εφαρμόζονται, φυσικά της επιλογής των υλικών, αλλά ακόμη και των πολύ άνετων και συνάμα σωστών για τη στάση του σώματος, καθισμάτων. Επιτρέψτε μου μόνο να δαπανήσω λίγο παραπάνω χρόνο για τα καθίσματα αυτά (πλήρως ρυθμιζόμενα), αφού ακόμη και μετά από ένα ταξίδι πολλών χιλιομέτρων, δεν κουράζουν το σώμα, το κρατούν σωστά στη θέση του και επιπλέον ειδικά για τον οδηγό, τον φέρνουν μέσω των πολλών ρυθμίσεών τους στη σωστή απόσταση από το επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι. Αποτελούν σίγουρα ένα πλεονέκτημα για ένα σεντάν μεγάλων αποστάσεων, όπως είναι το S60 T8. Γυρίζοντας στα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού, οι δύο ψηφιακές οθόνες, μια στη θέση του πίνακα οργάνων (12,3 ιντσών) και μια, κάθετη, στο κέντρο της κονσόλας (9,0 ιντσών) που είναι φυσικά αφής, προσφέρουν μια σειρά από πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός χωρίς να κουράζουν. Απλή και εύχρηστη είναι η κεντρική οθόνη. Στο κομμάτι της ποιότητας, η Volvo «ντύνει» το εσωτερικό του S60 με μαλακό πλαστικό σε πολλά σημεία του, ενώ υπάρχει άφθονη χρήση δέρματος (στα καθίσματα, το τιμόνι, τον επιλογέα ταχυτήτων, τα υποβραχιόνια των θυρών) που τονίζουν την παρεχόμενη πολυτέλεια. Στην όλη, premium ατμόσφαιρα το ρόλο της παίζει και η πολύ προσεγμένη ηχομόνωση.

Volvo S60

Στο πεδίο των χώρων, το S60 είναι σε θέση να μεταφέρει με χαρακτηριστική άνεση 4 ενήλικες επιβάτες ακόμη και εάν αυτοί ξεπερνούν το μέσο ύψος. Ένας μεσαίος καθήμενος θα βρει θέση στο πίσω κάθισμα, αν και θα απαιτηθούν κάποιες παραχωρήσεις για τα πόδια του λόγω του τούνελ της μετάδοσης. Ο χώρος αποσκευών λόγω της μπαταρίας του plug-in υβριδικού συστήματος έχει μειωμένη χωρητικότητα 391 λτ. σε σχέση με τις εκδόσεις με συμβατικά μοτέρ του μοντέλου (δεν προσφέρονται στην Ελλάδα), ωστόσο είναι βαθύς, με χαμηλότερο κατώφλι από άλλα σεντάν και με πλατύ άνοιγμα, κερδίζοντας έτσι σε πρακτικότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ισχυρό plug-in υβριδικό σύστημα, με καθημερινή αμιγώς ηλεκτρική κίνηση

Volvo S60

Το Volvo S60 T8 χρησιμοποιεί για την κίνησή του το ισχυρό plug-in υβριδικό σύστημα της σουηδικής φίρμας, που αποτελείται από έναν 2λιτρο κινητήρα με turbo και κομπρέσσορα, ο οποίος αποδίδει 303 ίππους ισχύος, αλλά και από έναν ηλεκτροκινητήρα 88 ίππων. Ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει να στείλει τη δύναμή του στους εμπρός τροχούς και ο ηλεκτροκινητήρας στους πίσω. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος είναι 392 ίπποι και η ροπή αγγίζει την εντυπωσιακή τιμή των 640 Nm, νούμερα που χαρίζουν στο S60 έναν πολύ δυναμικό χαρακτήρα. Άλλωστε, με 0-100 χλμ./ωρα σε μόνο 4,6 δευτερόλεπτα, το S60 μπαίνει με ευκολία στη λίστα με τα γρηγορότερα μεσαία σεντάν της εποχής.

Volvo S60
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην πράξη, όλη η παραπάνω δύναμη προσφέρεται απλόχερα στον οδηγό του μοντέλου, δίνοντάς του την ευκαιρία να διανύσει πολλά χιλιόμετρα στην εθνική χωρίς να αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα στην προσπέραση. Η συνεργασία κιβωτίου-μοτέρ είναι πολύ καλή και δεν υπάρχει κάποια υστέρηση κατά την εναλλαγή των σχέσεων. Μέσω των παρεχόμενων προγραμμάτων οδήγησης (Pure, Constant AWD, Hybrid, Individual), ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ άλλων και την απόκριση του κινητήρα-κιβωτίου – αν και όπως προείπαμε, η άφθονη δύναμη και ισχύς του συστήματος εξασφαλίζουν στο S60 έναν πανταχού παρόντα δυναμικό χαρακτήρα. Στην καθημερινή οδήγηση και στην επιλογή «Pure» παρέχεται πάντως και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, η οποία στην πράξη μπορεί να επαρκέσει με την μπαταρία φορτισμένη για μια απόσταση 40 περίπου χιλιομέτρων. Η μέση κατανάλωση πάντως που κατέγραψα στη Hybrid λειτουργία του συστήματος κατά τη δοκιμή ήταν 8,7 λτ./100 χλμ., ένα πολύ καλό νούμερο για αυτοκίνητο με την ισχύ του S60 T8.

Υπερταχεία…

Volvo S60

To Volvo S60 T8 είναι ένα σεντάν γρήγορων ταχυτήτων και μεγάλων αποστάσεων. Η ανάρτησή του είναι ρυθμισμένη έτσι ώστε από τη μια να μπορεί να διαχειριστεί με επιτυχία το υψηλό βάρος του αυτοκινήτου (2.047 κιλά) και να προσφέρει σταθερότητα και στιβαρότητα σε κάθε διαδρομή, αλλά και από την άλλη, να εξασφαλίσει υψηλά επίπεδα άνεσης – ένα επίσης προαπαιτούμενο για μοντέλο του είδους. Και στην πράξη, τα καταφέρνει πολύ καλά. Το S60 στην καθημερινή οδήγηση μαλακώνει την «τσαλακωμένη» άσφαλτο και δεν μεταφέρει στο εσωτερικό τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες της, ενώ και η ποιότητα κύλισής του παραμένει σταθερά υψηλή. Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο, το S60 T8 γεμίζει αυτοπεποίθηση τον οδηγό του, δεν επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους και έχει μια σταθερότητα και σιγουριά που δεν αλλάζει ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Σε ένα δρόμο με στροφές, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά από τη στιγμή που ο πίσω ηλεκτροκινητήρας δημιουργεί μια κατά το ήμισυ «οικολογική» τετρακίνηση. Οι γενικότερες αντιδράσεις ωθούν το αυτοκίνητο προς μια συνεχή ουδετερότητα, αυξάνοντας το γενικότερο αίσθημα ασφάλειας. Το τιμόνι με τη μικρή σε διάμετρο στεφάνη παρέχει την αίσθηση που θέλει ο οδηγός, χωρίς να είναι βαρύ, ενώ πολύ καλά σε απόδοση είναι τα φρένα, με την κλασική κάπως σπογγώδη αίσθηση που έχουν τα φρένα των plug-in λόγω της παρέμβασης του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συμπέρασμα

Volvo S60

Μας λείπουν πλέον μεσαία σεντάν σαν το Volvo S60 T8, τα οποία δεν διστάζουν να… καταπιούν χιλιόμετρα χωρίς να κουράσουν και κατά το γνωστό κλισέ, έχοντας τη δυνατότητα να μεταφέρουν ατσαλάκωτους οδηγούς και επιβάτες από το ένα σημείο στο άλλο. Η άπλετη δύναμη, η αποτελεσματική αεροδυναμική, η εμφατική ηχομόνωση και η πάντα πολυτελής εσωτερική διαμόρφωση, συνοδεύουν μια επιλογή αξίας και πραγματικής ουσίας – που έχει τη δυνατότητα επιπλέον να προσφέρει και καθημερινή οικονομία κίνησης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας βενζίνης: 1.995 κ.εκ., 303 PS/6.000 σ.α.λ., 400 Nm/2.200-4.800 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 88 PS/7.000 σ.α.λ., 240 Nm/3.000 σ.α.λ.
Συνδυαστική ισχύς: 392 PS, 640 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 4,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 1,7 λτ./100 χλμ., από 37 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.761/1.850/1.431 χλστ., 2.872 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 2.048 κιλά
Χώρος αποσκευών: 391 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 61.832 ευρώ - 0 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ