Δοκιμάζουμε το SEAT Arona με τον νέο κινητήρα του 1,0 λίτρου 115 PS
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΡΑΚΟΣ / PHOTOS: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Το SEAT Arona προσφέρεται πλέον με αναδιαμορφωμένη γκάμα εκδόσεων κινητήρα και εξοπλισμού, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη θέση του στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία των μικρών και τηρουμένων των αναλογιών προσιτών SUV.
Το 2024 έκλεισε με θετικό πρόσημο για τις SEAT και CUPRA, καταγράφοντας μια σημαντική αύξηση πωλήσεων της τάξης του 7,5% σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
Με τη φόρα, λοιπόν, μιας εξαιρετικά επιτυχημένης χρονιάς, η SEAT προχώρησε πριν από λίγο καιρό σε αναδιαμόρφωση της γκάμας των κινητήρων δύο εκ των πιο δημοφιλών μοντέλων της «οικογένειάς» της, των Arona και Ibiza, προσθέτοντας πέντε επιπλέον ίππους στη μέγιστη ισχύ του γνωστού μέχρι σήμερα 3κύλινδρου κινητήρα 1.0 ECO TSI.
BUY NOW

Το μικρό SUV της SΕAT κατασκευάζεται από το 2017 και αποτελεί την πρόταση της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε μία κατηγορία που διακρίνεται για τον εξαιρετικά σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ των κατασκευαστών.
Το SEAT Arona πέρασε από τη διαδικασία της ανανέωσης το 2021, με τον Ισπανό κατασκευαστή να επικαιροποιεί τα σχεδιαστικά και εξοπλιστικά χαρακτηριστικά του, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τις εμπορικές προοπτικές ενός ήδη καταξιωμένου στην ελληνική αγορά crossover.

Πλέον, η SEAT προχώρησε και σε αναθεώρηση των κινητήρων του μοντέλου, διατηρώντας ωστόσο ακέραιο τον value for money χαρακτήρα του. Πιο συγκεκριμένα, η γκάμα κινητήρων του Seat Arona εκκινεί στην ελληνική αγορά με τον 3κύλινδρο TSI των 95 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ ακολουθεί η ισχυρότερη εκδοχή του ίδιου κινητήρα με 115 ίππους. Στην κορυφή της γκάμας εξακολουθεί να βρίσκεται η έκδοση με τον 4κύλινδρο 1.5 ECO TSI των 150 ίππων και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο DSG.
Εμείς οδηγούμε τη μεσαία σε ιπποδύναμη έκδοση του Arona με τον 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.0 ECO TSI των 115 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού FR Vision.

Η συγκεκριμένη έκδοση του Arona (FR Vision) είναι η πλουσιότερη, και είναι εξοπλισμένη με το πακέτο Vision Plus Pack, το οποίο περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας, υποβοήθηση παρκαρίσματος (Park Assist), αλλά και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω. Περιλαμβάνει επίσης σύστημα υποβοήθησης πέδησης Front Assist, υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Assist), προειδοποίηση κόπωσης οδηγού, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, cruise control, προβολείς LED εμπρός/πίσω, φιμέ τζάμια πίσω, πλαϊνούς καθρέπτες ηλεκτρικά θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, τιμόνι με επένδυση δέρματος Nappa και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών Dynamic Sport Brilliant Silver.
Εξωτερικά, το Arona της δοκιμής μας ξεχωρίζει αρχικά λόγω της διχρωμίας του αμαξώματος, το οποίο συνδυάζει τη χαρακτηριστική απόχρωση Desire Red της SEAT με μαύρη οροφή. Ωστόσο υπάρχουν 13 διαθέσιμοι χρωματικοί συνδυασμοί, αλλά και δύο διαθέσιμες επιλογές στις ζάντες, 17 ή 18 ιντσών για την έκδοση FR Vision, με το μοντέλο δοκιμής να «φοράει» τις 17άρες.

Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν οι έντονες γωνίες των φωτιστικών σωμάτων, τα οποία έγιναν με την πρόσφατη ανανέωση του αυτοκινήτου πιο «αιχμηρά» και εισχωρούν πιο αρμονικά στην πιο τονισμένη μάσκα. Οι προβολείς τεχνολογίας LED με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας διακρίνονται για τις κάθετες γραμμές τους, δίνοντας την εντύπωση ότι το φως διαθλάται. Ανασχεδιασμένες είναι και οι εισαγωγές αέρα, ενώ στον προφυλακτήρα έχουν τοποθετηθεί ψηλά μικροί στρόγγυλοι προβολείς ομίχλης LED.

Στο πίσω μέρος, η ανανέωση του 2021 είχε εξοπλίσει το Arona με νέο προφυλακτήρα, ο οποίος διαθέτει αεροδυναμικό διαχύτη και διακοσμητικά που θυμίζουν απολήξεις εξάτμισης. Ανασχεδιασμένη είναι και η πίσω αεροτομή, ενώ ξεχωρίζει και η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε για την επιγραφή του μοντέλου, η οποία μοιάζει χειρόγραφη. Όλα αυτά χαρίζουν στο ισπανικό crossover ένα σκληροτράχηλο αλλά και φινετσάτο παρουσιαστικό.

Στο εσωτερικό, η οριζόντια διακοσμητική φάσα δίνει την αίσθηση ότι το πλάτος είναι μεγαλύτερο απ’ ό,τι στην πραγματικότητα, ενώ στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό έχει χρησιμοποιηθεί μαλακό πλαστικό, γεγονός που ανεβάζει επίπεδο την ποιότητα της κατασκευής.
Η συναρμογή των υλικών είναι πολύ καλού επιπέδου, καθώς το μαλακό με το σκληρό πλαστικό «κουμπώνουν» σωστά, ενώ ακόμη και οι εμπρός θύρες έχουν μαλακή επένδυση. Ο διζωνικός κλιματισμός ελέγχεται από φυσικά πλήκτρα και «δένει» αρμονικά με το σύστημα πολυμέσων.

Η ψηφιακή οθόνη αφής 8,25 ιντσών είναι τοποθετημένη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, κοντά στο ύψος των ματιών, ενισχύοντας έτσι την εργονομία. Ενσωματώνει νέες εφαρμογές συνδεσιμότητας και υπηρεσίες απομακρυσμένης πρόσβασης σε λειτουργίες του αυτοκινήτου μέσω του SEAT CONNECT App.
Η απόκρισή της είναι ικανοποιητική, ενώ ο χρήστης μπορεί να πλοηγηθεί με περισσότερη ευκολία στο μενού του συστήματος πολυμέσων λόγω αφενός των φυσικών κουμπιών στη βάση της οθόνης αφής, και αφετέρου του κατανοητού μενού που αποφεύγει τις δαιδαλώδεις διακλαδώσεις. Τέλος ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει ορισμένα συστήματα ασφαλείας και από τα διαθέσιμα κουμπιά που βρίσκονται στο πολυλειτουργικό τιμόνι.

Το αμάξωμα του μικρού SUV της Seat έχει μήκος 4,154 μέτρα, πλάτος 1,780 μέτρα και ύψος 1,537 μέτρα, ενώ το μεταξόνιό του είναι 2,566 μέτρα. Η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να φιλοξενήσει με ευκολία μέχρι και δύο ενήλικες, ενώ για σύντομες διαδρομές μπορεί να χωρέσει και τρίτος επιβάτης.
Το κάθισμα του οδηγού προσφέρει πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ στηρίζει αποτελεσματικά και την οσφυική χώρα, με τη θέση του τιμονιού να ρυθμίζεται ώστε να αισθάνονται άνετα οδηγοί κάθε σωματότυπου.
Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 400 λίτρων που «μεταφράζεται» σε τέσσερις μεγάλες βαλίτσες, ενώ το διπλό πάτωμα εξασφαλίζει επίπεδο χώρο φόρτωσης.

Η ισχυρότερη έκδοση του 3κύλινδρου 1.0 ECO TSI κινητήρα του SEAT Arona συνδυάζεται μόνο με τις εξοπλιστικές εκδόσεις FR και FR Vision, συγκεντρώνοντας στοιχεία όπως ο άμεσος ψεκασμός και το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (GPF).
Οι 115 ίπποι και τα 200 Nm εξασφαλίζουν ανταγωνιστικές επιδόσεις, με τον Ισπανό κατασκευαστή να ανακοινώνει 10 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα και τη μέγιστη ταχύτητα να σταματά στα 193 χλμ./ώρα, τιμές που έρχονται να «καταρρίψουν» εκείνες της έκδοσης των 110 ίππων (10,6 δλ. και 190 χλμ./ώρα αντίστοιχα).

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση τιμή της κατανάλωσης διαμορφώθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ., έχοντας μάλιστα διανύσει αρκετά χιλιόμετρα εντός πόλης.

Ο κινητήρας είναι γραμμικός στην απόδοση, έχει άμεση απόκριση όταν ο οδηγός ασκεί περισσότερη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, ενώ μετά τις 2.000 σ.α.λ. έχει γερό τράβηγμα, δίνοντας την εντύπωση πως κάτω από το καπό υπάρχει ένα υψηλότερου κυβισμού σύνολο.

Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω. Το πεντάλ του φρένου έχει άμεση απόκριση και αναλογικότητα στο πάτημα, με το σύστημα πέδησης να παρουσιάζεται άκρως αποτελεσματικό, χωρίς να εμφανίζει σημάδια κόπωσης. Το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνεται χωρίς καθυστέρηση στις «εντολές» του οδηγού, ενώ η αίσθηση που προσφέρει μπορεί να ρυθμιστεί αναλόγως, επιλέγοντας το αντίστοιχο πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Individual).

Η πρόσφυση δεν εξαντλείται ακόμη και όταν επιχειρεί κανείς να διατηρήσει αρκετά χιλιόμετρα στο εσωτερικό μιας στροφής, ενώ παρά την προσθήκη 17άρηδων τροχών, η ανάρτηση (γόνατα McPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) απορροφά σχεδόν όλους τους κραδασμούς που δημιουργούνται από την «αναμέτρηση» του πλαισίου με εγκάρσιες ανωμαλίες στο οδόστρωμα.
Σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, η άνεση πλήττεται ελαφρώς από τον θόρυβο του αέρα, ενώ το γνώριμο «γρέζι» του 3κύλινδρου ECO TSI, που κάνει την εμφάνισή του σε υψηλότερες στροφές δεν είναι σε καμία περίπτωση ενοχλητικό.

Συμπέρασμα
Τα βασικότερα «ατού» του SEAT Arona είναι η πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά του, η ευρυχωρία της καμπίνας που εξασφαλίζει πολύ άνετο ταξίδι στους επιβάτες, το φειδωλό στην κατανάλωση μοτέρ, ο ευχάριστος οδηγικός χαρακτήρας, η ελεύθερη πρόσβαση στον Δακτύλιο (εκπομπές CO2 124 γρ./χλμ.), αλλά και τα τέσσερα χρόνια εγγύησης που συνοδεύουν τα μοντέλα της SEAT στην Ελλάδα.
Η επιπλέον ισχύ του κινητήρα προσφέρει ακόμη καλύτερες επιδόσεις, καθιστώντας έτσι πιο ελκυστική συνολικά την ισπανική πρόταση στην κατηγορία των μικρών SUV. Όλα τα παραπάνω γνωρίσματα συνθέτουν μία από τις πιο value for money προτάσεις στην κατηγορία και αποτελούν εχέγγυα για μια ακόμη καλύτερη εμπορική πορεία για το μοντέλο στο μέλλον.
Να θυμίσουμε μόνο ότι η τιμή εκκίνησης του SEAT Arona έχει οριστεί στα 18.990 ευρώ, για την εισαγωγική έκδοση με τον κινητήρα 1.0 ECO TSI των 95 ίππων, στην εξοπλιστική έκδοση Style, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας τιμολογείται στα 20.990 ευρώ, διαθέτοντας επιπλέον ισχύ και σαφώς πλουσιότερο εξοπλισμό.
ΤΕΧΝΙΚΑ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
999 κ.εκ. Βενζίνη, 115
PS/5.500 σ.α.λ., 200 Nm/2.000-3.500
σ.α.λ.
Μετάδοση:
Χειροκίνητο
κιβώτιο 6 σχέσεων, στους εμπρός
τροχούς
Επιδόσεις:
10,0
δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 193
χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές
CO2:
5,4
λτ./100 χλμ., 124
γρ./χλμ.
Διαστάσεις
(Μήκος/Πλάτος/Ύψος):
4.154/1.780/1.537 χλστ., 2.566 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος:
1.215
κιλά
Χώρος
αποσκευών:
400 λίτρα
Τιμή-Τέλη
κυκλοφορίας:
20.990
ευρώ/ 79
ευρώ