Τα compact crossover και SUV πρωταγωνιστούν στην αγορά, με το εξαιρετικά δημοφιλές Vitara να εξελίσσεται και να προσφέρει αυτό που ζητά ο αγοραστής της σύγχρονης εποχής.
Οι νέες τάσεις έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην αυτοκίνηση, σε σημείο που παραδοσιακές δυνάμεις ακολουθούν, εκσυγχρονίζονται και προσφέρουν πολυδιάστατα μοντέλα για όλες τις ανάγκες.
Τα ιαπωνικό μοντέλο που δοκιμάζουμε αποτελεί γνωστή ποσότητα και ξεχωρίζει στην κατηγορία για αρκετούς λόγους. Μάλιστα, είναι ένα από τα μοντέλα που εκπολίτισαν τα 4x4 και ίδρυσαν πριν 30+ χρόνια την κατηγορία των SUV. Η τέταρτη γενιά του μοντέλου μείωσε τις εξωτερικές της διαστάσεις, χωρίς όμως να ρίξει νερό στο κρασί της καθώς προσφέρεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.
BUY NOW
Μετά τον εξηλεκτρισμό των δύο εκδόσεων κινητήρα που διαθέτει, οι νέες νόρμες ασφαλείας ανάγκασαν όλους τους κατασκευαστές να επικαιροποιήσουν τον εξοπλισμό ασφάλειας, με στόχο να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στην αγορά.
Υβριδικό εκδρομικό
Πέρα από τις αλλαγές στον εξοπλισμό ασφάλειας, το Suzuki Vitara απέκτησε νέα πιο τονισμένη μάσκα, καινούργια σχέδια στους τροχούς αλουμινίου των πλούσιων εκδόσεων και επιπλέον αεροδυναμικά βοηθήματα στο πίσω παρμπρίζ.
H strong hybrid έκδοση του ανανεωμένου Vitara δεν έχει σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με τις ήπια υβριδικές εκδόσεις των 129 ίππων και η μόνη διαφορά εντοπίζεται στο περίγραμμα του λογότυπου hybrid.
Πιο αναλυτικά, το φουλ υβριδικό Vitara είναι από τα ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας του που μπορεί να συνδυάσει την υβριδική τεχνολογία με σύστημα κίνησης στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς, διατηρώντας τις εκτός δρόμου ικανότητες που ακολουθούν το εμβληματικό μοντέλο της Suzuki.
Κάτω από το καπό του υβριδικού Vitara βρίσκεται ο αναβαθμισμένος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας DualJet των 1,5 λίτρων, που αποδίδει 102 ίππους και 138 Nm. Συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μαζεμένων διαστάσεων που αποδίδει 33 ίππους και 60 Nm και συνδυάζεται με αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων με paddles αλλαγών στο τιμόνι. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 116 ίππους και η μπαταρία των 0,84 kWh μπορεί, ανάλογα με τις συνθήκες, να κινήσει ηλεκτρικά το ιαπωνικό μοντέλο για 4,5 χλμ. με ταχύτητα έως 60 χλμ./ώρα.
Στον τομέα των επιδόσεων, το σχετικά ελαφρύ Vitara με το σύστημα τετρακίνησης AllGrip (1.320 κιλά) πιάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 13,5 δλ., με την τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 175 χλμ./ώρα.
Υβριδικό παντός καιρού
Η εκκίνηση και του υβριδικού ιαπωνικού SUV γίνεται ηλεκτρικά και μόλις αυξηθεί το φορτίο ή μειωθεί η ενέργεια της μπαταρίας, τότε μπαίνει στο παιχνίδι και ο θερμικός κινητήρας. Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι στρωτή και της μετάδοσης ραφιναρισμένη, ενώ έχει την δυνατότητα να σβήσει τον κινητήρα ακόμα με ταχύτητα ταξιδιού, αρκεί να μην πατάτε το πεντάλ του γκαζιού.
To Suzuki Vitara Strong Hybrid έχει δύο προγράμματα λειτουργίας, Eco και Standard, με τον οδηγό να «φροντίζει» για την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση ανάλογα με την πίεση που ασκεί στο γκάζι ή την ενέργεια που διαθέτει η μπαταρία. Το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας γεμίζει σχετικά γρήγορα την μπαταρία με ρεύμα, αλλά δεν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της έντασής της. Το Vitara προσφέρει και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών στις έξι σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου, για τον οδηγό που θέλει να συμμετέχει πιο ενεργά στην διαδικασία.
Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, το εμβληματικό μοντέλο της Suzuki κατάφερε να κάψει κατά την διάρκεια της δοκιμής 6,1 λτ./100 χλμ. Εάν όμως ο οδηγός κινηθεί με κύριο γνώμονα την οικονομία καυσίμου, θα δει την κατανάλωση να πέφτει με σχετική ευκολία κοντά στα 5 λτ./100 χλμ.
Στον δρόμο, το υβριδικό Vitara παρουσιάζει ένα αρκετά συγκροτημένο πρόσωπο, με πολύ καλό έλεγχο του αμαξώματος που δεν επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό την άνεση. Η αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός είναι ανάλαφρη (σπάνιο στις μέρες μας) και παρουσιάζει ένα ευκίνητο πρόσωπο, και ας έχει το επιπλέον βάρος της μπαταρίας. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται 17άρηδες τροχούς με ελαστικά 215/55 που του επιτρέπουν να κινηθεί με άνεση σε ένα χωματόδρομο. Αρωγός σε αυτές τις συνθήκες είναι η ικανή απόσταση από το έδαφος που φτάνει τους 17,5 πόντους.
Το σύστημα τετρακίνησης AllGrip Select που μπορεί να εφοδιάσει και τις δύο υβριδικές εκδόσεις του Vitara και διέθετε το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε, είναι μια εξαιρετικά αποτελεσματική τετρακίνηση που δίνει στον οδηγό την δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας της (Auto, Sport, Snow και Lock).
Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι η τετρακίνηση του Suzuki Vitara είναι πάντα διαθέσιμη ακόμη κι αν η υβριδική μπαταρία είναι εντελώς άδεια, μιας και πρόκειται για μηχανική τετρακίνηση και όχι μέσω ηλεκτρομοτέρ στον πίσω άξονα.
Με νέο ψηφιακό κόσμο
Στην καμπίνα του Vitara Hybrid, οι διαφορές σε σχέση με τις ήπια υβριδικές εκδόσεις εντοπίζονται στα πλήκτρα για την λειτουργία του υβριδικού συστήματος κίνησης. Διαφορά στην ποιότητα και τους χώρους επιβατών που προσφέρει σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του δεν υφίσταται, πράγμα που σημαίνει ότι θα βολευτούν τέσσερις ενήλικοι. Η είσοδος μάλιστα στο πίσω κάθισμα είναι πολύ εύκολη, χάρη στο άνοιγμα 90 μοιρών που διαθέτουν οι πόρτες. Το ταμπλό αποτελείται από μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας, με την συναρμογή να είναι αρκετά καλή, όπως και η εργονομία.
Η θέση οδήγησης στηρίζει σωστά το σώμα και θα βολέψει όλους τους σωματότυπους. Κάθεσαι σχετικά ψηλά και απολαμβάνεις εποπτική θέα προς τα εμπρός, ενώ υψηλού επιπέδου είναι και η ορατότητα περιμετρικά λόγω των μεγάλων γυάλινων επιφανειών.
Τα νέο σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης που βρίσκεται ψηλά στην κεντρική κονσόλα έχει εύκολο μενού και κατανοητή λειτουργία, ενώ ακριβώς από πάνω συναντάμε και την κάμερα που παρακολουθεί τις κινήσεις τους οδηγού (στη θέση του αναλογικού ρολογιού).
Το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη των 9 ιντσών, υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, προσφέρει εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες, ψυχαγωγία και πλοήγηση. Ταυτόχρονα, η εφαρμογή Suzuki Connect επιτρέπει την απομακρυσμένη παρακολούθηση του οχήματος και προσφέρει μία σειρά από χρήσιμες υπηρεσίες, όπως ειδοποιήσεις για την κατάσταση του αυτοκινήτου, εντοπισμό σταθμευμένου αυτοκινήτου, ιστορικό οδήγησης, ειδοποιήσεις ασφαλείας και υπενθυμίσεις για την περιοδική του συντήρηση.
Όπως είναι λογικό, η μεγαλύτερη διαφορά της υβριδικής έκδοσης με την ήπια υβριδική εντοπίζεται στην χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (289 λτ.) που δεν ξεχωρίζει στην κατηγορία, καθώς στο χαμηλό του σημείο φωλιάζει η μπαταρία του συστήματος κίνησης.
Αντί συμπεράσματος
Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η strong hybrid έκδοση του Vitara καταλαμβάνει την κορυφή στην γκάμα και δικαιολογημένα έχει υψηλότερη τιμή. Προσφέρεται και με τα τρία επίπεδα εξοπλισμού της γκάμας (GL+, GLX και GLX Sunroof) και η τιμή της βασικής 2WD έκδοσης έχει καθοριστεί στα 26.380 ευρώ, με την αντίστοιχη της 4WD να είναι 2.800 ευρώ υψηλότερη (29.180 ευρώ).
Από πλευράς εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, η βασική έκδοση παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο πρόσωπο με αρκετά χαρακτηριστικά και χωρίς ελλείψεις, με όλες τις εκδόσεις να φέρουν και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού της εποχής.
Στον τομέα των παγίων εξόδων, τόσο οι δικίνητες όσο και οι τετρακίνητες εκδόσεις του Vitara Strong Hybrid μπορούν να εισέρχονται σε καθημερινή βάση στον Δακτύλιο, με την δικίνητη να μην επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη της με ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Το Suzuki Vitara Strong Hybrid διαθέτει ακόμα πιο σύγχρονο ψηφιακό κόσμο και σε συνδυασμό με το ταιριαστό για τα δεδομένα της εποχής σύστημα κίνησης, αποτελεί μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική στην πολύ απαιτητική κατηγορία. Στα συν, η δυνατότητα να συνδυάσει τον full hybrid χαρακτήρα του με σύστημα τετρακίνησης χωρίς μεγάλο κόστος (+2.800 ευρώ), στοιχείο που για ορισμένους κάνει την διαφορά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Vitara Hybrid 4WD
Κινητήρας βενζίνης: 1.462 κ.εκ., 102 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ., 138 Nm/4.400 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 33 ίπποι/60 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 116 ίπποι
Μετάδοση: Αυτόματο 6 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 13,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 175 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,6 λτ./100 χλμ., 126 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.175/1.775/1.610 χλστ., 2.500 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.320 κιλά
Χώρος αποσκευών: 289 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 29.180 ευρώ- 81 ευρώ