Δοκιμή: Νέα Jaguar F-Pace PHEV 404 PS

Jaguar F-Pace

Στο χορό της ηλεκτροκίνησης βάζει η Jaguar την F-Pace, δημιουργώντας μαζί και με την πλήρη αναβάθμιση του μοντέλου, ένα πολυτελές και hi-tech μεσαίο SUV που μπορεί να προσφέρει και καθημερινές, οικονομικές και οικολογικές μετακινήσεις.

Για τη Jaguar η F-Pace είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο, αφού η γέννησή της πριν από μια 5ετία σηματοδότησε και την πρώτη φορά που η βρετανική μάρκα εισήλθε στην κατηγορία των SUV. Από εκεί και πέρα το νερό κίνησε στο αυλάκι και μετά την F-Pace η Jaguar προχώρησε στην προσθήκη στη γκάμα της δύο ακόμη SUV μοντέλων, της μικρότερης E-Pace και της αμιγώς ηλεκτρικής I-Pace, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι ξέχασε και το μεγαλύτερό της SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τουναντίον, από τα τέλη του 2020 η F-Pace παρουσιάστηκε στην πλήρως ανανεωμένη της εκδοχή, που της προσέφερε μια σειρά από επιπλέον αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό, λειτουργικό και αισθητικό κομμάτι, ενώ παράλληλα ενίσχυσε τη γκάμα της και με την προσθήκη της πρώτης plug-in υβριδικής έκδοσης, ώστε να συνδυάσει με επιτυχία τις πολύ καλές επιδόσεις, με την οικονομία κίνησης.

Ισχυρό plug-in υβριδικό σύστημα

Jaguar F-Pace

To plug-in υβριδικό σύστημα που η Jaguar χρησιμοποιεί στην F-Pace αποτελείται από τον γνωστό 4κύλινδρο Ingenium 2λιτρο κινητήρα βενζίνης των 300 ίππων και 400 Nm της Jaguar Land Rover, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων ισχύος που βρίσκεται ανάμεσα στο μοτέρ βενζίνης και το κιβώτιο (αυτόματο 8 σχέσεων). Συνδυαστικά, τα δύο μοτέρ μπορούν να παράγουν μέγιστη ισχύ 404 ίππων και ροπή 640 Nm, δημιουργώντας έτσι έναν πολύ δυνατό συνδυασμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Jaguar δεν επέλεξε τη γνώριμη σε πολλούς λύση να τοποθετήσει έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα για να δημιουργήσει το σύστημα τετρακίνησης, αλλά αντίθετα, η δύναμη και ροπή των δύο μοτέρ μοιράζεται με μια πραγματική μηχανική τετρακίνηση στους δύο άξονες του αυτοκινήτου. Ως προς τη μπαταρία, αυτή βρίσκεται στο πίσω μέρος, κάτω από το χώρο αποσκευών και έχει χωρητικότητα 17,1 kWh. Σύμφωνα με τη Jaguar η αυτονομία ηλεκτρικού ρεύματος αγγίζει τα 53 χιλιόμετρα, στην πράξη βέβαια και ανάλογα με τις συνθήκες, υπολογίστε κοντά στα 35 με 40 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως και σε όλα τα plug-in υβριδικά οχήματα, έτσι και εδώ, η F-Pace όταν η μπαταρία της είναι φορτισμένη ξεκινά να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, με τον βενζινοκινητήρα να εμπλέκεται άμεσα όταν χρειαστεί. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το «EV» πρόγραμμα για χρήση μόνο του ηλεκτροκινητήρα, το «Save» για να κρατήσει όσο περισσότερο γίνεται τη διαθέσιμη ενέργεια, όμως το «Hybrid» (χρήση ηλεκτροκινητήρα/βενζινοκινητήρα) είναι το ενδεδειγμένο για το περισσότερο της χρήσης του αυτοκινήτου. Σημειώστε ότι υπάρχουν επιπλέον προγράμματα οδήγησης (Eco, για άνεση, δυναμική οδήγηση ή χιόνι/πάγο/βροχή) που διαμορφώνουν διάφορα από τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Jaguar F-Pace

Το plug-in υβριδικό σύστημα της F-Pace κινεί με χαρακτηριστική άνεση το βαρύ βρετανικό SUV. Ο κινητήρας βενζίνης εμπλέκεται όπως είπαμε άμεσα όταν ο οδηγός χρειαστεί περισσότερη ισχύ και, σε συνδυασμό με το πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο, δίνει την ώθηση που απαιτείται για να γίνει μια γρήγορη προσπέραση. Οι επιδόσεις είναι πολύ γρήγορες (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα), ενώ η ηλεκτρική ενέργεια φθάνει και περισσεύει για να μειώσει τα κόστη εάν ο οδηγός θέλει να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο καθημερινά, με την προϋπόθεση πάντα της τακτικής φόρτισης της μπαταρίας. Στην εθνική, όπως σε όλα τα plug-in υβριδικά έτσι και εδώ, η αυτονομία της ηλεκτρικής ενέργειας τελειώνει γρήγορα, όμως το σύστημα κρατά πάντα μια μικρή ποσότητα στη μπαταρία η οποία χρησιμοποιείται από το σύστημα για να μειώσει την κατανάλωση βενζίνης. Η τελευταία και ανάλογα με τις συνθήκες (πόσο δηλαδή ρεύμα υπάρχει στην μπαταρία) κυμαίνεται ανάμεσα στα 10,0-11,0 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο πολύ καλό για SUV 400 ίππων. Αν τώρα το αυτοκίνητο ξεκινήσει πλήρως φορτισμένο, τότε μπορεί να είναι ακόμη και μηδενική για μια απόσταση όπως είπαμε και νωρίτερα, 35-40 χιλιομέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αισθητική ανανέωση έξω - Αισθητή ανανέωση μέσα

Jaguar F-Pace

Η παρουσία της F-Pace στο δρόμο έτσι κι αλλιώς είναι εντυπωσιακή, με το μυώδες 5θυρο αμάξωμα να ενσωματώνει πολλές «νευρώσεις», επιλεγμένα τμήματα με χρώμιο, καθώς και ένα πίσω μέρος με κουπέ τύπου τελείωμα, για να δώσει στο κορυφαίο SUV της Jaguar μια εμφάνιση που ξεχωρίζει. Κατά την ανανέωσή της, η F-Pace ενισχύθηκε περαιτέρω με λεπτότερα LED φώτα εμπρός-πίσω που τονίζουν το μοντέρνο χαρακτήρα της, ενώ πιο δυναμικοί έγιναν και οι προφυλακτήρες, χωρίς πάντως να είναι υπερβολικοί.

Jaguar F-Pace
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περισσότερες και πιο σημαντικές είναι οι βελτιώσεις στο εσωτερικό της F-Pace, εκεί όπου πλέον συναντούμε έναν θάλαμο σαφέστατα πιο πολυτελή, πιο τεχνολογικά προηγμένο και εν τέλει, πιο εργονομικό από ποτέ. Στόχος της Jaguar άλλωστε είναι να προσφέρει στους επιβάτες της κορυφαία επίπεδα εσωτερικής άνεσης και αυτό η F-Pace το καταφέρνει στο απόλυτο με τα παχιά και μαλακά καθίσματά της (με λευκά δέρματα στο μοντέλο της δοκιμής), τη δυνατότητα ιονισμού του εσωτερικού αέρα από τα βλαβερά σωματίδια, αλλά και την παρουσία ακόμη και ενεργού συστήματος που ελαχιστοποιεί τους εξωτερικούς θορύβους, για να εγγυηθεί την κορυφαία εσωτερική ηχομόνωση.

Jaguar F-Pace

Η ψηφιοποίηση του εσωτερικού έχει ενισχυθεί μέσω της νέας κεντρικής οθόνης αφής 11,4 ιντσών για το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων Pivi Pro, ενώ ακριβώς από κάτω της έχουν τοποθετηθεί νέα χειριστήρια για τον κλιματισμό που είναι και αφής. Άλλη μια πλήρως ψηφιακή οθόνη υπάρχει μπροστά από τον οδηγό στη θέση του πίνακα οργάνων, η οποία προσφέρει πλήρη πληροφόρηση. Στο πεδίο της εργονομίας, σωστά η Jaguar μετέφερε τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων χαμηλά στα πλαϊνά μπράτσα, από την σίγουρα αντιεργονομική θέση τους στο προ-ανανέωσης μοντέλο (ψηλά πάνω στο περβάζι της επένδυσης των θυρών). Εντυπωσιακός είναι και ο νέος αναδυόμενος περιστροφικός διακόπτης για τα προγράμματα οδήγησης δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Jaguar F-Pace

Στο πεδίο των χώρων, η F-Pace ξεχωρίζει για την εσωτερική της ευρυχωρία, αφού είναι σε θέση να μεταφέρει με χαρακτηριστική άνεση έως και 5 ενήλικες επιβάτες. Η παρουσία της μπαταρίας στο πίσω μέρος έχει δημιουργήσει ένα μικρό σκαλοπάτι στο πορτ-μπαγκάζ και έχει μειώσει τα διαθέσιμα λίτρα κατά 116 σε σχέση με τις εκδόσεις με μοτέρ εσωτερικής καύσης φθάνοντας στα 354 λίτρα. Σημειώστε ότι η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται σε ποσοστό 40:20:40, για να βολέψει στη μεταφορά μακρύτερων αντικειμένων.

Αρχοντική και με κρυμμένα δυναμικά χαρακτηριστικά

Jaguar F-Pace
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η plug-in υβριδική F-Pace στο δρόμο είναι ένα μεγαλοπρεπές, ισοπεδωτικό SUV, το οποίο παρά το μεγάλο αναρτώμενο βάρος, καταφέρνει να εξουδετερώνει κάθε κακοτεχνία της ασφάλτου. Σοφά η Jaguar επέλεξε να την εφοδιάσει με μια ρυθμιζόμενη ανάρτηση (ο οδηγός μπορεί να επιλέξει είτε τη δυναμική ρύθμιση, είτε την άνετη μέσω της κεντρικής οθόνης αφής), με τη δεύτερη να φροντίζει για την παροχή κορυφαίων επιπέδων άνεσης. Ακόμη και στη δυναμική ρύθμιση βέβαια, η F-Pace φροντίζει να μη μεταφέρει στο εσωτερικό τις κακοτεχνίες της ασφάλτου, ενώ και από πλευράς θορύβου η κορυφαία ηχομόνωση δεν αφήνει ενοχλητικούς ήχους από την κύλιση ή τον άνεμο να… διαταράξουν το ταξίδι των επιβατών.

Jaguar F-Pace

Πιο εντυπωσιακή ωστόσο είναι η F-Pace στα δυναμικά της χαρακτηριστικά, αφού παρότι λόγω προδιαγραφών αρχικά δεν γεμίζει το μάτι (ψηλό SUV βάρους 2,2 τόνων), στην πράξη η μεσαία Jaguar εμφανίζει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, χωρίς ενοχλητικές κλίσεις από το αμάξωμα, όντας τόσο fun-to-drive όσο λίγα άλλα μοντέλα της κατηγορίας της. Το τιμόνι από την πλευρά του μπορεί να μην έχει βαριά αίσθηση και στις χαμηλές στροφές να δείχνει κάπως «αργό», όμως σε πιο δυναμικούς ρυθμούς βελτιώνεται σε βάρος και αμεσότητα για να βοηθήσει τον οδηγό να κοντρολάρει το αυτοκίνητο. Πολύ καλή τέλος είναι και η λειτουργία της τετρακίνησης, που μοιράζει συνεχώς τη ροπή ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα ανάλογα με τις συνθήκες, αλλά και με βάση το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί (π.χ. στο Eco στέλνει περισσότερη δύναμη στους πίσω τροχούς).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συμπέρασμα

Jaguar F-Pace

Όντας αναγκασμένη να «χορέψει» και αυτή στο χορό της ηλεκτροκίνησης, η Jaguar F-Pace καταφέρνει όχι μόνο να μη δείχνει ξένη στη νέα τεχνολογία, αλλά αντίθετα, να αποδεικνύει ότι μπορεί να αποτελέσει ένα από τα κορυφαία plug-in υβριδικά SUV των διαστάσεών της. Παραμένοντας τόσο άνετη, δυναμική και ευρύχωρη για τους επιβάτες της, όσο και οι μη plug-in υβριδικές της εκδόσεις, η PHEV εκδοχή του βρετανικού μοντέλου προσθέτει τα έξτρα πλεονεκτήματα σε οικολογικά-οικονομικά χαρακτηριστικά, αλλά και σε ισχύ, που την καθιστούν τελικά την πιο ενδιαφέρουσα επιλογή στη γκάμα του μοντέλου της Jaguar.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας βενζίνης: 1.997 κ.εκ., 300 PS/5.500 σ.α.λ., 400 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 145 PS, 275 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 404 PS, 640 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,3 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 240 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 2,2 λτ./100 χλμ., από 49 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.747/1.640/1.664 χλστ., 2.874 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 2.189 κιλά
Χώρος αποσκευών: 354 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 70.719 ευρώ -0 ευρώ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ