Δοκιμή: Jeep Avenger 1.2 100 PS

Jeep Avenger 1.2 100 PS

To Jeep Avenger ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη σύντομη ιστορία του, τοποθετώντας κάτω από το καπό του έναν αξιόμαχο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρων και απόδοσης 100 ίππων.

Συστήθηκε στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα ως μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση -την πρώτη στην ένδοξη ιστορία της Jeep- και ως τέτοια κατάφερε να κλέψει όχι μόνον τις εντυπώσεις αλλά και να κατακτήσει τον πλέον τιμητικό τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς.

Μικρό το δέμας, πλην όμως θρασύ και τολμηρό, το Avenger ουδέποτε ανέτρεξε στις αστικές διαστάσεις του, αναζητώντας ένας ασφαλές λιμάνι. Βγήκε μπροστά με μοναδικό σκοπό να ηγηθεί της προσπάθειας μετασχηματισμού ενός παραδοσιακού αμερικανικού brand σε μια σύγχρονη και ανταγωνιστική αυτοκινητοβιομηχανία με ευρωπαϊκές βλέψεις και προεκτάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Jeep Avenger 1.2 100 PS

Το γεγονός, βέβαια, ότι το Avenger επιστρέφει στα πρωτοσέλιδα του ειδικού Τύπου δεν οφείλεται στην ευρύτατη αποδοχή του ως το Jeep της νέας εποχής, αλλά η προσθήκη ενός νέου-θερμικού κινητήρα κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός του.

Ο λόγος για τον πολυβραβευμένο κινητήρα βενζίνης των τριών κυλίνδρων και των 1.199 κ.εκ., ο οποίος φέρει τη σφραγίδα του PSA Group, έχοντας «κολλήσει» συντάξιμα σε όλες σχεδόν τις προτάσεις του γαλλικού ομίλου, από το Peugeot 408 έως και το Citroen C3.

Jeep Avenger 1.2 100 PS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την Jeep, λοιπόν, να αποτελεί ισότιμο μέλος της γαλλο-ιταλικής συμμαχίας (βλέπε Stellantis Group), το Avenger μετατρέπεται σε κοινωνό της κουλτούρας του downsizing, προσαρμόζοντας τις προσδοκίες του στους 100 ίππους ενός υπερτροφοδοτούμενο συνόλου.

Στο μικροσκόπιο

Θα ήταν ψέμα αν ισχυριζόταν κανείς ότι το Jeep Avenger, στην έκδοση βενζίνης του 1,2 λίτρου, διαφοροποιείται από το ήδη γνωστό σχεδιαστικό και εξοπλιστικό παράδειγμα της ηλεκτροκίνητης εκδοχής του.

Εξαιρώντας την απουσία του μπλε ελεκτρίκ «e» από τις επιφάνειες του αμαξώματος και βάζοντας την απόληξη της εξάτμισης στην εξίσωση, τότε το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγεις είναι ότι το Jeep Avenger του 1,2 λίτρου έχει δημιουργηθεί κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση του ηλεκτροκίνητου προπομπού του.

Jeep Avenger 1.2 100 PS

Σε κάθε περίπτωση οι χορταστικοί τροχοί των 18 ιντσών -17 ιντσών στη βασική έκδοση- σε συνδυασμό με τους προτεταμένους θόλους ενισχύουν την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με ένα αυθεντικό Jeep, το οποίο στέκεται σε απόσταση 20 εκατοστών από το έδαφος, έτοιμο να υπερασπιστεί την offroad κληρονομιά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χάρη στην ημίψηλη αρχιτεκτονική του άλλωστε το Jeep Avenger δείχνει μεγαλύτερο απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα, αποκτώντας τη δυνατότητα να κοιτάξει στα μάτια προτάσεις ανώτερων κατηγοριών.

Jeep Avenger 1.2 100 PS

Το πετρόλ χρώμα του αμαξώματος συνιστά έναν επιπλέον λόγο ώστε να στρέψεις το βλέμμα σου προς το μέρος του Avenger, σε μια προσπάθεια να αποκωδικοποιήσεις και να ταξινομήσεις, χωρίς να το αδικήσεις, το μικρότερο σε διαστάσεις Jeep των ημερών μας.

Κρατώντας το νεανικό προφίλ και το πληθωρικό -τηρουμένων των αναλογιών- αποτύπωμα στην άσφαλτο ενός κλασικού, κατά τ’ άλλα, B-SUV, έχεις ήδη διανύσει τη μισή και πλέον απόσταση που απαιτείται ώστε να συνταχθείς πλήρως με το όραμα της δημιουργίας ενός μικρότερου και πιο προσιτού μοντέλου από την Jeep.

Jeep Avenger 1.2 100 PS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υποψιασμένος για το τι μπορεί σε περιμένει στο πιλοτήριο του Jeep Avenger, ο ψηφιοποιημένος πίνακας οργάνων και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών περνούν σε δεύτερη μοίρα.

Αντιθέτως, οφείλεις να σταθείς στις αλλαγές που έχει πυροδοτήσει η τοποθέτηση ενός συμβατικού επιλογέα ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα, ψαλιδίζοντας -μεταξύ άλλων- τον χαοτικό αποθηκευτικό χώρο που συναντάς στην ηλεκτροκίνητη έκδοση.

Jeep Avenger 1.2 100 PS

Πέραν τούτου, βέβαια, το Jeep Avenger με τον υπετροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης του 1,2 λίτρου κάτω από το καπό του δεν έχει να παρουσιάσει κάποιο άλλο χαρακτηριστικό που να το απομακρύνει από τα κεκτημένα της ηλεκτρικής εκδοχής του.

Τα πλαστικά που καλύπτουν τις επιφάνειες του ταμπλό και των θυρών είναι στο σύνολο τους σκληρά, με εξαιρετική παρ’ όλα αυτά συναρμογή και φινίρισμα που δεν σου επιτρέπει να αμφισβητήσεις τη συνολική ποιότητα της κατασκευής.

Jeep Avenger 1.2 100 PS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απουσία τριγμών επιβεβαιώνει τις πρώτες-ενθαρρυντικές εντυπώσεις από το Avenger και την όποια αντοχή μπορεί να επιδείξει το μικρότερο σε διαστάσεις Jeep στον χρόνο.

Το γεγονός ότι παρατηρείς τον κόσμο αφ’ υψηλού δεν θα σε δυσκολέψει να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης, κάτι που σε συνδυασμό με την εργονομική τάξη που επικρατεί στο cockpit θα σου επιτρέπει να αναπτύξεις πολύ γρήγορα τους απαραίτητους αυτοματισμούς.

Jeep Avenger 1.2 100 PS

Τη γρήγορη και εύκολη προσαρμογή σου εγγυώνται και οι φυσικοί διακόπτες, μέσω των οποίων μπορείς να ρυθμίσεις τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού ή να επιλέξεις το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης.

Σε δεύτερο χρόνο είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα εκτιμήσεις τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών και τη δυνατότητα φιλοξενίας δύο ενήλικων επιβατών στην πίσω σειρά καθισμάτων χωρίς μάλιστα να κληθεί κάποιος από αυτούς να συμβιβαστεί.

Jeep Avenger 1.2 100 PS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κόντρα στο ρεύμα

Ακολουθώντας μια αντίστροφη της καθιερωμένης πορείας, το Jeep Avenger δίνει την εντύπωση ότι εναντιώνεται στο πράσινο ρεύμα της αυτοκίνησης, επενδύοντας σε έναν γνώριμο από το παρελθόν κινητήρα βενζίνης.

Στην πραγματικότητα, βέβαια, αυτό που κάνει το Avenger είναι να εμπλουτίζει την γκάμα του με μια πολύτιμη από κάθε άποψη προσθήκη, απευθύνοντας τον λόγο σε εκείνους που εξακολουθούν να βλέπουν το ενδεχόμενο εξηλεκτρισμού της καθημερινότητάς τους εξίσου πιθανή με την μετοίκησή τους στον πλανήτη Άρη.

Jeep Avenger 1.2 100 PS

Για όσους εξακολουθούν να πηγαίνουν κόντρα στο ρεύμα, η Jeep δημιουργεί με το τρικύλινδρο Avenger των 1.199 κ.εκ. ένα ισχυρό έρεισμα στην κατηγορία των μικρών SUVs με τις μεγάλες εντός και εκτός δρόμου δυνατότητες.

Όπως προαναφέραμε ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης απόδοσης 100 ίππων προέρχεται από το PSA Group, έχοντας αποδείξει με τη μέχρι τώρα πορεία του στον χρόνο την ικανότητά του να ανταποκρίνεται με περίσσια ευκολία σε όποια αποστολή τού έχει ανατεθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Jeep Avenger 1.2 100 PS

Η περίπτωση του Avenger δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική, καθώς οι διαστάσεις και ο προσανατολισμός τού μικρού Jeep, ταιριάζουν γάντι στους 100 ίππους και τα 205 Nm ροπής του τρικύλινδρου συνόλου με τη χαρακτηριστική χροιά και τα εντυπωσιακά αποθέματα ροπής και ισχύος σε όλο σχεδόν το φάσμα λειτουργίας του.

Ασφαλώς και τα χαρακτηριστικά της απόκρισής του μεταβάλλονται επιλέγοντας το πρόγραμμα Eco και επιζητώντας τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου, ωστόσο, ακόμα και σε αυτό το σενάριο σπανίως θα βρεθείς μετέωρος και αναγκασμένος να καταφύγεις στον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων ώστε να βγεις από τη δύσκολη θέση.

Jeep Avenger 1.2 100 PS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τη στιγμή μάλιστα που η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου αρνείται πεισματικά να υπερβεί τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα δεν έχεις λόγο να μην εκτιμήσεις έναν συνδυασμό που μοιάζει να είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα ενός B SUV.

Η συνέχεια, λοιπόν, ανήκει στο πλαίσιο και εκείνα τα χαρακτηριστικά που προσδίδει στην κίνηση του Jeep Avenger στην άσφαλτο. Η παρουσία του θερμικού κινητήρα ανάμεσα στις προδιαγραφές του δεν έχει αλλάξει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο το Jeep Avenger αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της καθημερινότητας.

Jeep Avenger 1.2 100 PS

Παρά τους τροχούς των 18 ιντσών, η ανάρτηση βρίσκει τον τρόπο να διασφαλίσει την απαιτούμενη άνεση χωρίς να υποθηκεύσει την ικανότητά της να ελέγχει απόλυτα τις κινήσεις του αμαξώματος σε ένα ταχύτερο και ως εκ τούτου απαιτητικότερο τέμπο.

Για να φτάσεις βέβαια στο σημείο να αυξήσεις τον ρυθμό σου θα πρέπει πρώτα να εξοικειωθείς με τον μάλλον άνευρο σύστημα διεύθυνσης και τη φτωχή πληροφορία που μεταφέρει στα χέρια σου το τριάκτινο τιμόνι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Jeep Avenger 1.2 100 PS

Το πρόγραμμα Sport -ένα από τα έξι που διαθέτει το Avenger- θα προσδώσει μεγαλύτερο «ειδικό βάρος» στα πηδάλια του «μικρού» Jeep χωρίς ωστόσο να διαγράψει από τον κώδικα συμπεριφορά τους την αποστροφή του σε οποιονδήποτε χειρισμό φλερτάρει με την υπερβολή.

Αντί συμπεράσματος

O τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης του 1,2 λίτρου και των 100 ίππων αποτελεί, πέρα από κάθε αμφιβολία, μια πολύτιμη προσθήκη στην γκάμα του Jeep Avenger, η οποία μέχρι πρότινος είχε να παρουσιάσει μία και μοναδική, αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κλείνοντας, λοιπόν, το μάτι σε εκείνους που δεν είναι διατεθειμένοι να καταθέσουν τα… όπλα, αποχαιρετώντας μια για πάντα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, το Jeep Avenger δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε να βρεθεί ψηλά στις λίστες των charts, διεκδικώντας θέση στην καρδιά της κατηγορίας των μικρών SUVs.

H τιμή των 25.990 ευρώ δεν είναι αναντίστοιχη της προικισμένης εξοπλιστικά έκδοσης Altitude, τοποθετώντας Avenger λίγο πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας του. Εκεί δηλαδή που οφείλει να βρίσκεται κάθε πρόταση της Jeep.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: βενζίνης, 100 ίπποι, 205 Nm / 2.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,6 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 184χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,1 λιτρα/100 χλμ., 125 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.084/1.776/1.528 χλστ., 2.562 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.182 κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 25.990 ευρώ/ 81 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ