Δοκιμάζουμε τo plug-in υβριδικό Volvo XC90 των 391 ίππων

Volvo XC90 Plug-In

Πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό των προτάσεών της, η Volvo χαρίζει ένα εξαιρετικά αποδοτικό plug-in υβριδικό σύνολο στο κορυφαίο SUV της γκάμας της.

Το Volvo XC90 δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις έχοντας καταφέρει μετά από σχεδόν 20 χρόνια παρουσίας στην ευρωπαϊκή αγορά να καταξιωθεί απέναντι στα ιερά τέρατα της κορυφαίας λίγκας των SUV. Το έργο του ποτέ δεν υπήρξε εύκολο και οι πιθανότητες ποτέ δεν ήταν με το μέρος του, παρ’ όλα αυτά το πληθωρικό σε διαστάσεις Volvo όχι μόνον κατάφερε να επιβιώσει αλλά και να σταθεί αντάξιο των υψηλών προσδοκιών που δημιούργησαν οι ίδιες οι προδιαγραφές του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας για προδιαγραφές, αν έπρεπε να ξεχωρίσουμε ένα κινητήριο σύνολο από τη σημερινή γκάμα του αυτοκινήτου τότε αυτό θα ήταν εκείνο των 391 ίππων, το οποίο διαμορφώνεται από την υβριδική συνύπαρξη του δίλιτρου κινητήρα βενζίνης με το ηλεκτρικό μοτέρ των 65 kW.

Τα ούτως ή άλλως εντυπωσιακά νούμερα του κορυφαίου στις ημέρες μας Volvo αποκαλύπτουν μόνον τη μισή αλήθεια, καθώς η άλλη μισή κρύβεται στην ικανότητα του XC90 T8 Recharge να κινείται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 11,3 kWh με τις οποίες εφοδιάζεται.

Διπλή φύση

Το Volvo XC90 T8 Recharge έχει δύο πρόσωπα. Εκείνο του επιβλητικού SUV με την premium αύρα, την αδιαπραγμάτευτη ποιότητα και την εκλεπτυσμένη πολυτέλεια  και αυτό ενός plug-in υβριδικού τετράτροχου το οποίο δείχνει έτοιμο να προσαρμοστεί στη νέα ηλεκτροκίνητη πραγματικότητα, λειτουργώντας ως τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στο παρόν και το πολλά υποσχόμενο μέλλον της αυτοκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν ψάχνετε στοιχεία στο σχεδόν… ατελείωτο αμάξωμα των πέντε μέτρων τα οποία να μαρτυρούν την τεχνολογική ιδιαιτερότητα της σουηδικής πρότασης, τότε θα χρειαστεί να επιστρατεύσετε την παρατηρητικότητά σας, εστιάζοντας σε πολύ συγκεκριμένα σημεία, όπως στην πέμπτη πόρτα, η οποία φιλοξενεί το μοναδικό λογότυπο της έκδοσης και στη θύρα φόρτισης στο εμπρός αριστερό φτερό.

Κατά τα λοιπά, οι τροχοί των 20 ιντσών και τα γνωστά για το μοναδικό σχεδιαστικό αποτύπωμά τους φωτιστικά σώματα, ενισχύουν την αρχική εντύπωση ότι οι Σουηδοί έχουν τον δικό τους τρόπο να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό τους και να επιδεικνύουν τη φυσική ανωτερότητα των προτάσεών τους.

Χώρος να ζεις

Ένας ασφαλής τρόπος για να εκτιμήσεις τι μπορεί πραγματικά να σου προσφέρει η περίφημη σουηδική πολυτέλεια είναι να “ζήσεις” έστω και για λίγα εικοσιτετράωρα στο εσωτερικό του Volvo XC90. Δεν είναι μόνον οι… αχανείς χώροι για επιβάτες και αποσκευές αλλά κυρίως η προσοχή στη λεπτομέρεια, η οποία ενισχύει ακόμα περισσότερο την αίσθηση της ποιότητας. Στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση “Inscription” τις απαραίτητες συστάσεις αναλαμβάνουν τα καλοσχηματισμένα δερμάτινα καθίσματα και ο… κρυστάλλινος επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων.       

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μερικά εκατοστά ψηλότερα, τον πρώτο λόγο έχει η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής, η κάθετη διάταξη της οποίας παραπέμπει σε tablet. Μέσα από την επιφάνεια των 12,3 ιντσών καλείσαι να χειριστείς τα περισσότερα από τα υποσυστήματα άνεσης και ασφάλειας του αυτοκινήτου κάτι που στην πράξη αποδεικνύεται πολύ πιο εύκολο και πολύ πιο απλό απ’ ότι θα μπορούσε να φανταστεί κανείς βλέποντας τους μετρημένους στα δάχτυλα τους ενός χεριού φυσικούς διακόπτες της κεντρικής κονσόλας προσαρμοστείς στις ιδιαιτερότητες του συστήματος χειρισμού του Volvo XC90 αποδεικνύει με τον πλέον πειστικό τρόπο ότι οι Σουηδοί δεν έχουν αφήσει τίποτα στην τύχη του. Άλλωστε η συνεργασία με την Google για την ανάπτυξη του infotainment αποσκοπούσε στη μεταφορά της εμπειρίας χρήσης ενός smartphone στο cockpit των προτάσεων της Volvo.

Ο ήχος της σιωπής

Ένα ακόμα στοιχείο άνεσης -ίσως και το σημαντικότερο- προκύπτει από την ικανότητα του Volvo XC90 T8 Recharge να κινείται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, μηδενίζοντας όχι μόνο τους εκλυόμενους ρύπους αλλά και τον θόρυβο-κραδασμό που υπό άλλες συνθήκες θα αμφισβητούσε τις “ποιότητες” της σουηδικής πρότασης. Η ούτως ή άλλως μοναδική εμπειρία της ηλεκτροκίνησης διαρκεί για περίπου 40 χιλιόμετρα, κατά τη διάρκεια των οποίων το βάρους 2,3 τόνων SUV αντλεί ισχύ από τον τοποθετημένο στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρα των 65 kW και των 240 Nm ροπής. Αν φυσικά απαιτηθεί επιπλέον δύναμη, τότε χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση εμπλέκεται και ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης, η μέγιστη απόδοση του οποίου αγγίζει τους 303 ίππους και τα 400 Nm ροπής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τους Σουηδούς η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συνόλου σταματά στους 391 ίππους και τα 640 Nm ροπής, αριθμοί ικανοί να πείσουν ακόμα και τους πιο δύσπιστους για τις πραγματικές δυνατότητες του αυτοκινήτου. Στην ψυχρή αλήθεια των αριθμών, οφείλει κανείς να “αθροίσει” και τις ικανότητες του πλαισίου, το οποίο με την προαιρετικά διαθέσιμη αερανάρτηση στο οπλοστάσιό του, έχει έναν πραγματικό μαγικό τρόπο να προσαρμόζεται είτε στις εκάστοτε συνθήκες κίνησης είτε στις διαθέσεις του οδηγού.

Ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, κάθε ένα από τα οποία μεταβάλλει όχι μόνον την απόκριση του κινητήρα ή τα χαρακτηριστικά λειτουργίας της ανάρτησης αλλά και την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Επιλέγοντας, παραδείγματος χάριν, το πρόγραμμα οδήγησης Power, τότε το plug-in υβριδικό XC90 πλησιάζει τα 21,2 εκατοστά από το έδαφος, ενώ ενεργοποιώντας τη διαμόρφωση Off Road η απόσταση αυτή αυξάνεται κατά 4 εκατοστά φτάνοντας τα 25,2.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε κάθε περίπτωση το μέγεθος και ακόμα περισσότερο το βάρος του σουηδικού SUV δεν ευνοούν τους εντός ή εκτός δρόμου πειραματισμούς, παρά το γεγονός ότι τόσο το σύστημα πέδησης όσο και η αυτόματη εμπλοκή του πίσω άξονα λειτουργούν πυροσβεστικά στην περίπτωση που υπερβεί κανείς τα εσκαμμένα στο αριστερό κάθισμα του ισχυρότερου και ταχύτερου XC90 των ημερών μας.

Σε ένα πολύ διαφορετικό σενάριο οδήγησης, εκείνο της… φιλήσυχης περιπλάνησης σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον, οφείλεις να δηλώσεις εξίσου εντυπωσιασμένος από την αποδοτικότητα του αγαθού γίγαντα των πέντε μέτρων, το οποίο χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια περιορίζει τις ενεργειακές ανάγκες του στα επίπεδα των 11-12 λίτρων καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα.

Υβριδική υπεροχή

Το Volvo XC90 T8 Recharge επιχειρεί να συνδυάσει τα καλύτερα από δύο πολύ διαφορετικούς κόσμους, προσφέροντας την ελευθερία κινήσεων που προσφέρει η παρουσία ενός θερμικού κινητήρα ανάμεσα στις προδιαγραφές του με το αέρινο “πάτημα” ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος αλλά και τις επιδόσεις μια αυθεντικά σπορ κατασκευής. Δύσκολα, λοιπόν, θα καταφέρεις να βρεις ένα πραγματικό ψεγάδι σε μια κατασκευή, η οποία για τους προφανείς λόγους σε εκείνους που θα θελήσουν να δαπανήσουν ένα σεβαστό ποσό και να γίνουν κοινωνοί της σουηδικής υπεροχής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Υβριδικό σύνολο 391 PS, 640 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 5,9 sec. 0-100 km/h, 180 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 2,7 l/100 χλμ., 60 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.953/1.923/1.771 χλστ., 2.984 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.323 κιλά
Χώρος αποσκευών: 262-1.816 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 89.447 ευρώ- 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ