Δοκιμάζουμε το περιπετειώδες KIA XCeed 1.6 Diesel

KIA XCeed Diesel

Η εποχή που το KIA Ceed αποτελούσε τον κορεατικό Δούρειο Ίππο, το μέσο κατάκτησης μιας αγοράς η οποία εξακολουθούσε να κοιτά με καχυποψία την εξ ανατολών απειλή και την πολλά υποσχόμενη πραμάτεια της, ανήκει δίχως αμφιβολία στο παρελθόν.

Οι Κορεάτες πέτυχαν μέσα σε αυτά τα 15 χρόνια να θεμελιώσουν την παρουσία τους στη γηραιά ήπειρο και να χτίσουν πάνω σε αυτή μια πλήρη γκάμα αυτοκινήτων, η οποία ανταποκρίνεται στα ούτως ή άλλως υψηλά ευρωπαϊκά στάνταρ.

Το XCeed, η περιπετειώδης εκδοχή του μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback της KIA, αποτελεί το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα, της εξέλιξης που γνώρισε όλα αυτά τα χρόνια το… κορεατικό είδος ή αν προτιμάτε της προσπάθειας ενός αυτοκινήτου να μετεξελιχθεί σε κάτι νέο και να αποστασιοποιηθεί από το ίδιο του το παρελθόν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
KIA XCeed Diesel

Σε απόσταση ασφαλείας

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δεν είναι το μοναδικό στοιχείο που καθιστά το KIA XCeed ξεχωριστό. Κι αυτό το αντιλαμβάνεσαι παρατηρώντας την αφοπλιστική φυσικότητα με την οποία το πεντάθυρο αμάξωμα υιοθετεί μια… liftback αρχιτεκτονική.

Στη σχεδιαστική ιδιαιτερότητα του πίσω τμήματος έρχονται να προστεθούν τα απαραίτητα -για ένα crossover- σκουρόχρωμα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος, οι διακοσμητικές ποδιές των ανασχεδιασμένων προφυλακτήρων και οι μεγαλύτερες σε μέγεθος εισαγωγές αέρα στο επιθετικότερο ρύγχος του αμαξώματος.

Οι τροχοί των 18 ιντσών με το 45άρι προφίλ ίσως να μην συνάδουν με την εκδρομική λογική της έκδοσης, είναι παρ’ όλα αυτά ενδεικτικοί της εξοπλιστικής πληρότητας της κορεατικής κατασκευής, συμπληρώνοντας το αστραφτερό περιτύλιγμα του μικρομεσαίων διαστάσεων crossover.

KIA XCeed Diesel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μιλώντας για τον εξοπλισμό, η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 10,2 ιντσών αποτελεί προνόμιο των κορυφαίων διαμορφώσεων του αυτοκινήτου και τη βιτρίνα μιας πλούσιας παλέτας εφαρμογών ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζει το build in σύστημα δορυφορικής πλοήγησης και οι εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας του infotainment.

Το ηχοσύστημα της JBL ίσως αποτελέσει το extra κίνητρο για τους φίλους του high end ήχου και μια καλή αφορμή για να προσπεράσεις το μέτριο φινίρισμα των υλικών που καλύπτουν τις επιφάνειες του ταμπλό.

Περισσότερο… συνθετική απ’ όσο ενδεχομένως θα περίμενες είναι και η αίσθηση την οποία αποκομίζεις από τις επενδύσεις των καθισμάτων, την ίδια στιγμή που η απομίμηση χρωμίου στις διακοσμητικές επενδύσεις του πιλοτηρίου δεν πείθουν για την αντοχή τους στον χρόνο.

KIA XCeed Diesel

Κρίνοντας από το μέγεθος και πολύ περισσότερο από τον προσανατολισμό του KIA XCeed, θα αποτελούσε παράλειψη η μη αναφορά στους διαθέσιμους χώρους που προσφέρει για επιβάτες και αποσκευές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά την… καμπυλότητα της οροφής, οι πίσω επιβάτες δεν πρόκειται να αισθανθούν μειονεκτικά, ενώ τα 380 λίτρα του διαμερίσματος των αποσκευών συνιστούν μια ικανοποιητική επίδοση, η οποία μάλιστα θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερη αν έλειπαν τα επιπλέον μέρη του ήπια υβριδικού συστήματος.

KIA XCeed Diesel

Ανάμεσα σε δύο κόσμους

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος είναι τις περισσότερες φορές από μόνη της αρκετή ώστε να επεκτείνει το πεδίο δραστηριοτήτων ενός αυτοκινήτου και να το κατατάξει στην ευρύτερη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου.

Η KIA XCeed βέβαια είναι διαφορετική, καθώς δεν μιλάμε για ένα… καθαρόαιμο SUV αλλά για ένα δικίνητο crossover που γεννήθηκε ευθύς εξαρχής για να υπηρετήσει έναν διαφορετικό σκοπό.

Εκδρομικό θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς, βλέποντας τον συνδυασμό του πετρελαιοκινητήρα με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να προσφέρει τη δέουσα αποδοτικότητα και ως εκ τούτου την άνεση να γράφεις χιλιόμετρα χωρίς να έχεις μονίμως καρφωμένο το βλέμμα σου στον δείκτη της στάθμης καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
KIA XCeed Diesel

Με ασφάλτινο setup και την κατά τα φαινόμενα αυξημένη διαδρομή της ανάρτησης, το KIA XCeed έχει την ικανότητα να προσαρμόζεται με μεγαλύτερη ευκολία στις απαιτήσεις της ελληνικής ασφάλτου και να ισορροπεί ανάμεσα σε δύο διαφορετικούς κόσμους.

Σε αυτό φυσικά βοηθά και το πληθωρικό αποτύπωμα του πετρελαιοκινητήρα του 1,6 λίτρου, καθώς οι 136 ίπποι και πολύ περισσότερο τα 320 Nm ροπής δημιουργούν τις προϋποθέσεις ώστε το κορεατικό crossover να ανταποκριθεί σε όλες ανεξαιρέτως τις συνθήκες κίνησης.

Μπορεί η παρουσία του ήπια υβριδικού συστήματος να μην έχει προσδώσει τον απαραίτητο… πολιτισμό στη λειτουργία του τετρακύλινδρου κινητήρα diesel, το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να αφήνει συχνά-πυκνά την... επίγευση του εύθραυστου και το σύστημα διεύθυνσης να υπολείπεται σε αίσθηση και πληροφορία του ανταγωνισμού (βλέπε Ford Focus Active), ωστόσο, με την ακριβή λύση των πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα και το δεκτικό στις… κακουχίες πλαίσιο, είναι σχεδόν σίγουρο ότι τα όποια ψεγάδια θα περάσουν σε δεύτερη μοίρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
KIA XCeed Diesel

Το σημαντικότερο είναι ότι η συμβίωση με το XCeed δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις, τουναντίον είναι αρκετές εκείνες οι στιγμές που το crossover των Κορεατών δημιουργεί τη βεβαιότητα ότι πρόκειται για την πιο συγκροτημένη πρόταση της KIA στη ευρύτερη κατηγορία των μικρομεσαίων hatchbacks. Μια πρόταση που δεν θα σε προδώσει στην άσφαλτο, αφήνοντας ταυτόχρονα ανοιχτό το περιθώριο της κίνησης σε πιο απαιτητικά τερέν.

Εν κατακλείδι

Αν τα σχεδόν 26.000 ευρώ δεν αποτελούν εμπόδιο και μάλιστα απροσπέλαστο για την απόκτηση μιας έκδοσης, η οποία συνδυάζει την αποδοτικότητα ενός ήπια υβριδικού κινητήρα diesel με τα αποδεδειγμένα χαρίσματα ενός ημιαυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, τότε το KIA XCeed θα μπορούσε να αποτελέσει μια εξαιρετική επιλογή για εκείνον που θέλει να αποφύγει τις κλασικές σχεδιαστικές φόρμες αλλά και την ημίψηλη αρχιτεκτονική ενός SUV.

Σε διαφορετική περίπτωση, σε αυτό το επίπεδο χρημάτων οι λύσεις στις οποίες μπορεί καταφύγει κανείς είναι πολλές και εξίσου… ανταποδοτικές, κρίνοντας από το κύρος, παραδείγματος χάριν, που μπορεί να σου προσδώσει η επιλογή μιας αυθεντικής premium κατασκευής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.598 κ.εκ. diesel, 136 PS/4.000 σ.α.λ., 320 Nm/2.000-2.250 σ.α.λ.
Μετάδοση: 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 198 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,1 λτ./100 χλμ., 134 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.395/1.826/1.495 χλστ., 2.650 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.484 κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 25.890 ευρώ / 85,76 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ