Δοκιμάζουμε το νέο Opel Mokka 1.5 Diesel 110 PS

Opel Mokka 1.5 Diesel 110 PS MY 2022 1

Το νέο Mokka αποτελεί την βιτρίνα της νέας γενιάς μοντέλων της Opel και παράλληλα την έμπνευση της νέας εποχής της εταιρείας.

Η Opel πραγματοποιεί τα τελευταία χρόνια μία νέα αρχή και μάλιστα με αρκετά επιθετική προσέγγιση. Τη μαρτυρά η ιδιαίτερα δυναμική εικόνα του νέου Mokka, που πλέον δεν το παίζει SUV, αλλά ένα επίκαιρο crossover με αστικό προσανατολισμό και ξεχωριστά χαρακτηριστικά.

Πιστό στην παράδοση

Opel Mokka 1.5 Diesel 110 PS MY 2022 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόλο που το μήκος του είναι μαζεμένο (4,15 μέτρα), το νέο Mokka κεντρίζει το ενδιαφέρον με τις αναλογίες και τις επιθετικές λεπτομέρειες του αμαξώματος. Κύριο χαρακτηριστικό της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Opel είναι το Vizor που περιλαμβάνει την κλειστή εμπρός μάσκα με τον καινούριο λογότυπο (μαύρου χρώματος στις εκδόσεις GS Line), τα λεπτά εμπρός LED φώτα και τις έντονες ακμές. Κάτω από την σκούρα μάσκα συναντάμε τις εισαγωγές αέρα με τις ενεργές γρίλιες, ενώ το ανάγλυφο καπό διατρέχεται από μια έντονη ακμή στο μέσο που αντλεί έμπνευση από την ράχη του σαλαχιού. Από το πλάι, τα έντονα χαρακτηριστικά χαρίζουν μυώδες παρουσιαστικό και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά την απαραίτητη crossover διάθεση. Ακόμα, η χαμηλή γραμμή των παραθύρων και η διακοσμητική λωρίδα που χωρίζει νοητά την οροφή από το υπόλοιπο αμάξωμα, εξασφαλίζουν σπορ αύρα. Πίσω, τα λεπτά LED φώτα έχουν όμοιο σχήμα με τα εμπρός και τονίζουν την οριζόντια γραμμή στο κέντρο της πίσω πόρτας. Την εικόνα συμπληρώνουν η μεγάλη πίσω αεροτομή και η νέα γραμματοσειρά του λογότυπου.

Opel Mokka 1.5 Diesel 110 PS MY 2022 3

Η αλλαγή σχεδιαστικής πορείας της Opel δεν ακούμπησε μόνο την εξωτερική εμφάνιση του Mokka αλλά και το εσωτερικό. Τα υλικά είναι αρκετά καλής ποιότητας, με μαλακό πλαστικό να καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό. Η συναρμογή βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο και η αίσθηση που σου δίνει το μοντάρισμα είναι προσεγμένη. Η σύγχρονη λογική του Pure Panel με τις δύο ψηφιακές οθόνες για το σύστημα πολυμέσων και τον πίνακα οργάνων, καθώς και η οδηγοκεντρικά σχεδιασμένη κεντρική κονσόλα ξεχωρίζουν. Επιπλέον, η έγχρωμη φάσα που το περικλείει ενισχύει την αίσθηση πλάτους. Οι οθόνες του ξεκινούν από τις 7 ίντσες, και φτάνουν τις 10 ίντσες για το σύστημα πολυμέσων και τις 12 ίντσες για τον πίνακα οργάνων. Το δικό μας GS Line είχε 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων και 10 ιντσών στο infotainment. Παρά το γεγονός ότι ζούμε για τα καλά στην ψηφιακή εποχή, οι σχεδιαστές της Opel προτίμησαν να διατηρήσουν φυσικά χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού, κάτι ιδιαίτερα εργονομικό. Στην κονσόλα δαπέδου συναντάμε δύο ποτηροθήκες και μια μεγάλη θήκη για μικροαντικείμενα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Opel Mokka 1.5 Diesel 110 PS MY 2022 6

Το νέο Mokka έχει καλή χωροταξική μελέτη για το μέγεθός του. Πίσω θα βολευτούν δύο ενήλικοι και μόνο σε περίπτωση που είναι ψηλοί θα χρειαστούν περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους. Επιπλέον, θα θέλαμε μεγαλύτερο άνοιγμα των πίσω θυρών για ευκολότερο μπες βγες. Ο οδηγός και ο συνοδηγός όμως δεν έχουν κανέναν περιορισμό, με τα εμπρός καθίσματα να προσφέρουν ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Η ορατότητα του οδηγού περιορίζεται μόνο προς τα πίσω διαγώνια, λόγω της φαρδιάς κολόνας και της οπισθοκλινούς οροφής. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 350 λίτρων και δείχνει μεγαλύτερος στο μάτι. Επιπλέον, είναι πρακτικός με ορθογώνιο σχήμα και γάντζους χειραποσκευών. Απουσιάζει όμως ένα διπλό πάτωμα που θα δημιουργούσε και επίπεδο χώρο φόρτωσης σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος.

Νέα δεδομένα

Opel Mokka 1.5 Diesel 110 PS MY 2022 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Opel Mokka βασίζεται στην πλατφόρμα CMP του Ομίλου Stellantis και προσφέρεται σε εκδόσεις που καταναλώνουν βενζίνη, πετρέλαιο ή ρεύμα, εκ των οποίων όλες κινούν τους εμπρός τροχούς. Η χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας επέτρεψε μείωση του συνολικού βάρους, ανάλογα με την έκδοση, έως και 120 κιλών σε σχέση με το παρελθόν, ενώ είναι και 15% πιο άκαμπτο. Επιπλέον, η νέα σχεδίαση και οι σύγχρονες τεχνολογίες ευνόησαν και την αεροδυναμική, ενώ σύμφωνα με τους μηχανικούς της Opel μικροαλλαγές στο μπροστινό σύστημα δίνουν περισσότερη αμεσότητα από τα αδέρφια του.

Opel Mokka 1.5 Diesel 110 PS MY 2022 12

Η έκδοση της δοκιμής αποτελεί την μοναδική πετρελαιοκίνητη της γκάμας, με τον 4κύλινδρο 1.5 με την τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας να αποδίδει 110 ίππους και 250 Nm, δείχνοντας αρκετά ψυχωμένος και ταιριαστός. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με επιλογέα που έχει λογικές διαδρομές αλλά δεν διακρίνεται σε αίσθηση. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1.295 κιλών πετρελαιοκίνητο Mokka είναι καλές για το είδος και σύμφωνα με την εταιρεία τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε 10,8 δλ. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός κατά την επιτάχυνση είναι γεμάτη, με τη χροιά του πετρελαιοκινητήρα να κυμαίνεται σε αποδεκτά επίπεδα και το καλύτερο πεδίο δράσης του να είναι οι χαμηλομεσαίες σ.α.λ.. Οι εκδόσεις GS Line και Ultimate διαθέτουν επιπλέον Sport πρόγραμμα λειτουργίας που επεμβαίνει ελαφρώς στην αμεσότητα του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Opel Mokka 1.5 Diesel 110 PS MY 2022 10

Το Mokka GS Line που δοκιμάζουμε διαθέτει στάνταρ μαύρους τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά διάστασης 215/60, πετυχαίνοντας ουσιαστικά την χρυσή τομή μεταξύ εμφάνισης και ικανού προφίλ για την αντιμετώπιση των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων. Η ρύθμιση της ανάρτησης γέρνει περισσότερο προς το σφιχτό, προσφέροντας σωστό έλεγχο χωρίς να υποβαθμίζεται η άνεση. Η κλίση στις στροφές είναι λογική και σε καμία περίπτωση δεν θα επηρεάσει την τροχιά που έχετε χαράξει μέσα στην στροφή. Το ESP που δεν απενεργοποιείται έχει ομαλή επέμβαση όταν το παρακάνετε και δεν θα νοιώσετε να φρενάρει έντονα το αυτοκίνητο, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο και ελαφρύ, χωρίς να ξεχωρίζει για την πληροφορία που μεταφέρει.

Opel Mokka 1.5 Diesel 110 PS MY 2022 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα φρένα ξενίζουν αρχικά με την σπογγώδη αίσθηση του πεντάλ, έχουν όμως σωστή αναλογικότητα στο πάτημα και επιβραδύνουν αποτελεσματικά το αυτοκίνητο. Στον ανοιχτό δρόμο το Mokka είναι ευθύβολο και με λογικό αεροδυναμικό θόρυβο, ενώ στην πόλη το μόνο που θα ακουστεί ελαφρώς είναι η λειτουργία της ανάρτησης και ο πετρελαιοκινητήρας.

Opel Mokka 1.5 Diesel 110 PS MY 2022 9

Η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 5,5 λίτρα/100 χλμ., αλλά είναι σίγουρο ότι μόλις στρωθεί πλήρως θα πέσει ελαφρώς. Επιπλέον, σε συνθήκες ταξιδιού ή επαρχιακού δρόμου, ο 1.5 Diesel μπορεί να αρκεστεί σε ακόμα μικρότερη ποσότητα καυσίμου που θα “καίει” γύρω από το 5. Ακόμα, οι εκπομπές CO2 των 118 γρ./χλμ. μεταφράζονται σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη πρόσβαση στον Δακτύλιο.

Εν κατακλείδι

Το νέο Mokka έφερε έναν νεανικό και high tech αέρα στην γκάμα της Opel, και κρίνοντας από τις αντιδράσεις στην θέα του, είναι βέβαιο ότι θα προσελκύσει νέους πελάτες στις εκθέσεις της γερμανικής εταιρείας. Η ξεχωριστή εμφάνιση μέσα και έξω συνδύαζεται με καλούς χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και ταιριαστή επικαιροποιημένη γκάμα κινητήρων. Με αυτό τον τρόπο, τοποθετείται δικαιολογημένα ψηλά στην λίστα επιθυμιών του υποψήφιου αγοραστικού κοινού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Opel Mokka 1.5 Diesel 110 PS MY 2022 5

Η πετρελαιοκίνητη γκάμα έχει τιμή εκκίνησης τα 26.600 ευρώ (Elegance) και η έκδοση GS Line της δοκιμής 27.200 ευρώ, “παίζοντας” με τα μεσαία προς υψηλά κλιμάκια της κατηγορίας. Έχει όμως αρκετά προσεγμένο οικονομοτεχνικό προφίλ με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και προσιτά ετήσια πάγια έξοδα, ενώ καλύπτεται από πέντε χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ. πετρέλαιο, 110 ίπποι/3.500 σ.α.λ., 250 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση: χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 190 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,5-4,3 λτ./100 χλμ., 118-114 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.151/1.791/1.534 χλστ., 2.557 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.295 κιλά
Χώρος αποσκευών: 350 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 26.600 ευρώ/0 ευρώ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ