
Το SUV της MG στη νέα του γενιά προσφέρει περισσότερη ισχύ και διπλάσια ηλεκτρική αυτονομία, καθώς και πιο μοντέρνα σχεδίαση, αναβαθμισμένη ποιότητα και οδική συμπεριφορά, συνεχίζοντας να διατηρεί μια ανταγωνιστική τιμή.
Η οξυδέρκεια της MG να μπει πρώτη στα αχαρτογράφητα νερά της Ευρώπης και της Ελλάδας, πριν από κάθε άλλη κινεζική μάρκα, αρχίζει πλέον να αποδίδει καρπούς. Αυτό αποτυπώνεται και στις πωλήσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όπου έχει πλέον ξεπεράσει αρκετούς καθιερωμένους κατασκευαστές.
Έχοντας προλάβει τον υπόλοιπο κινεζικό ανταγωνισμό σε timing και σε αναγνωρισιμότητα ονόματος, αλλά και έχοντας δεχτεί την πρώτη «σφαλιάρα» από τα υψηλά στάνταρ της αγοράς, η μάρκα φέρνει κάθε νέο της μοντέλο πιο ώριμο και απαλλαγμένο από τις «βρεφικές ασθένειες». Η λογική είναι πλέον πιο εξευρωπαϊσμένη, η αίσθηση των υλικών σαφώς βελτιωμένη και το οδηγικό στοιχείο πιο προσεγμένο.
BUY NOW

Μετά το νέο ZS Max, τη σκυτάλη παίρνει το νέο HS στην plug-in hybrid έκδοση των 272 ίππων, με τιμή που κοιτάζει στα μάτια τα καθιερωμένα SUV και υπόσχεση για καθημερινή χρήση γεμάτη σιωπή και ελάχιστες επισκέψεις στο βενζινάδικο.
Το αμάξωμα του νέου MG HS έχει μεγαλώσει ώστε να καλύψει καλύτερα τις σύγχρονες ανάγκες, χωρίς να γίνεται υπερβολικό. Με μήκος 4,67 μέτρα και μεταξόνιο 2,76 μέτρα αποπνέει δυναμισμό και κομψότητα, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο οικογενειακό SUV.
Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της MG φαίνεται καθαρά στη φαρδιά μάσκα που συνδυάζεται με αιχμηρά φωτιστικά σώματα LED, ενώ η οριζόντια γραμμή των πλευρών χαρίζει στιβαρότητα που δένει αρμονικά με τη ρέουσα σπορ οροφή. Στο πίσω μέρος η ενιαία φωτεινή υπογραφή LED χαρίζει ξεχωριστή ταυτότητα σε κάθε πάτημα του φρένου, ολοκληρώνοντας ένα δυναμικό και καλοζυγισμένο σύνολο.

Οι ζάντες 19 ιντσών ταιριάζουν απόλυτα στο ύφος του αυτοκινήτου, ενισχύοντας τον σπορ χαρακτήρα χωρίς να θυσιάζουν την άνεση. Πλευρικά σκαλοπάτια τονίζουν τον περιπετειώδη τόνο του μοντέλου και διευκολύνουν την πρόσβαση, ενώ τα περιμετρικά προστατευτικά προσθέτουν πρακτικότητα και στιλ.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό σε κερδίζει ο καθαρός και σύγχρονος διάκοσμος με τις δύο οθόνες 12,3 ιντσών σε ενιαίο πλαίσιο. Το ανασχεδιασμένο ταμπλό με πιο προσεγμένα υλικά και τα καθίσματα που πετυχαίνουν ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε στήριξη και άνεση δημιουργούν αίσθηση που συναντάς σε ακριβότερα μοντέλα, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα είναι σαφώς αναβαθμισμένα σε σχέση με τον προκάτοχο του.

Το infotainment υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto καθώς και εργοστασιακή πλοήγηση, λειτουργεί γενικά ομαλά αλλά σε βαριά χρήση ζητά μισό κλικ παραπάνω ταχύτητα και θα θέλαμε μερικά ακόμη φυσικά πλήκτρα για συχνές ρυθμίσεις. Ακόμη και η βασική έκδοση Exclusive είναι πλήρης, ενώ η Luxury προσθέτει ό,τι μπορεί να ζητήσει ο απαιτητικός οικογενειάρχης, από ηλεκτρική πόρτα πορτμπαγκάζ έως κάμερα 360 μοιρών, τη στιγμή που η σουίτα MG Pilot περιλαμβάνει δεκατρία συστήματα υποβοήθησης που ενισχύουν την ασφάλεια.
Η πρακτικότητα είναι από τα δυνατά χαρτιά του HS. Οι θήκες είναι πολλές και σωστά τοποθετημένες, με μεγάλα μπουκάλια να χωρούν στις πόρτες και βαθύ κεντρικό ντουλαπάκι. Υπάρχουν δύο θύρες USB εμπρός και δύο πίσω, ενώ το επίπεδο πάτωμα αφήνει άνετο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Στη θέση οδήγησης, το εύρος ρυθμίσεων τιμονιού και καθίσματος καλύπτει άνετα οδηγούς κάθε ύψους, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει καθαρές ενδείξεις ροής ισχύος που σε βοηθούν να οδηγείς πιο ηλεκτρικά χωρίς προσπάθεια.

Με μεταξόνιο 2,76 μέτρων η δεύτερη σειρά είναι πραγματικά ευρύχωρη, με ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης ώστε ακόμη και μακρινά ταξίδια να γίνονται ξεκούραστα. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 441 λίτρα, αριθμός που δεν εντυπωσιάζει για το μήκος του αμαξώματος, αλλά το κανονικό σχήμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης τον καθιστούν απολύτως λειτουργικό.
Υπεύθυνο για την κίνηση και βασικό κομμάτι της συνολικής αναβάθμισης του νέου HS είναι το plug-in υβριδικό σύστημα. Αποτελείται από έναν εξελιγμένο 1.5 turbo βενζινοκινητήρα 143 ίππων με θερμική απόδοση 43%, έναν ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων και μια γεννήτρια 110 kW. Τα τρία αυτά μέρη συνεργάζονται σαν καλοκουρδισμένη ορχήστρα, με το λογισμικό να αποφασίζει κάθε στιγμή ποιο κομμάτι θα δουλέψει.

Το αυτόματο κιβώτιο δύο σχέσεων φροντίζει ο βενζινοκινητήρας να λειτουργεί πάντα στο πιο αποδοτικό εύρος στροφών, είτε κινεί το αυτοκίνητο είτε φορτίζει τη μπαταρία. Η γεννήτρια στέλνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα ή φορτίζει τη μπαταρία όποτε χρειάζεται, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας κινεί το αυτοκίνητο μόνος του σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία ή προσθέτει την απαραίτητη επιπλέον δύναμη στις εκκινήσεις και στις προσπεράσεις.
Το σύστημα επιλέγει αυτόματα αν θα δουλέψει σε σειριακή λειτουργία, όπου ο βενζινοκινητήρας δίνει ρεύμα στη γεννήτρια για να κινείται ηλεκτρικά το αυτοκίνητο, ή σε παράλληλη, όπου θερμικός και ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται ταυτόχρονα. Το αποτέλεσμα είναι συνδυαστική ισχύς 272 ίππων και 350 Nm ροπής με χαμηλή κατανάλωση και δυνατές επιδόσεις.

Η μπαταρία 21,4 kWh τεχνολογίας LFP, από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία, προσφέρει υψηλή αντοχή και θερμική σταθερότητα, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία έως περίπου 100 χλμ. Η φόρτιση γίνεται σε AC έως 7 kW, γεμίζοντας σε λίγο πάνω από τρεις ώρες σε wallbox ή σε ένα βράδυ από οικιακή πρίζα.
Δεν υπάρχει ταχυφόρτιση DC, ένα κενό που φαίνεται, αφού αρκετοί ανταγωνιστές ακόμη και πιο προσιτοί την προσφέρουν για γρήγορη αναπλήρωση ενέργειας σε ταξίδι. Στην καθημερινότητα όμως, όπου η φόρτιση γίνεται συνήθως στο σπίτι, η απουσία της δεν περιορίζει ουσιαστικά τη χρήση.

Με πλήρη φόρτιση τα καθημερινά δρομολόγια εκτελούνται αθόρυβα και οικονομικά, με ηλεκτρική κατανάλωση λίγο πάνω από 17 kWh/100 χλμ. Σε μεικτή χρήση, όταν η μπαταρία συνεισφέρει συχνά, η κατανάλωση βενζίνης κυμαίνεται γύρω στα 4,8 λτ./100 χλμ., ενώ με άδεια μπαταρία σε αστικές και περιαστικές διαδρομές βρίσκεται κοντά στα 7 λτ./100 χλμ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο συνδυασμός ρεζερβουάρ 55 λίτρων και μεγάλης μπαταρίας χαρίζει πραγματική, άνετη αυτονομία ταξιδιού που μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 χλμ.
Βελτιωμένο και στον δρόμο
Στην πόλη το HS PHEV+ παίζει στο φυσικό του γήπεδο. Η εκκίνηση γίνεται πάντα ηλεκτρικά, χωρίς απότομες αντιδράσεις, και η ησυχία σε κάνει να ξεχνάς ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο 1,8 τόνων. Το τιμόνι κόβει ικανοποιητικά για το μέγεθός του και ανάλογα με το επιλεγμένο οδηγικό πρόγραμμα αποκτά περισσότερη ή λιγότερη βαρύτητα, συνοδευόμενη από την αντίστοιχη αίσθηση και πληροφόρηση.
Η ανάρτηση, παρότι έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες, αφήνοντας μόνο τις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες να περάσουν, έστ και διακριτικά στην καμπίνα. Σε ανοιχτούς δρόμους και στον αυτοκινητόδρομο το HS αναδεικνύει τη βρετανική πινελιά της MG, ταξιδεύοντας ήσυχα και ευθύβολα.

Τα καθίσματα στηρίζουν σωστά πλάτη και μηρούς, ενώ η συνολική ποιότητα κύλισης ενισχύεται από πολύ καλή ηχομόνωση. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι στα 120–130 χλμ./ώρα μένουν στο φόντο και ο βενζινοκινητήρας ακούγεται μόνο όταν ζητήσεις έντονη επιτάχυνση. Αν χρειαστείς προσπέραση, η ώθηση είναι άμεση. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ οι ρεπρίζ, ειδικά στo sport mode όπου η χαρτογράφηση στο γκάζι είναι πιο επιθετική, εντυπωσιάζουν χάρη στη συνεργασία θερμικού και ηλεκτρικού συστήματος.
Σε πιο απαιτητικές στροφές το βάρος δεν κρύβεται, αλλά το σύστημα αναρτήσεων συγκρατεί αποτελεσματικά τις κλίσεις και η υποστροφή εμφανίζεται μόνο αν το πιέσεις υπερβολικά, οπότε τα ηλεκτρονικά βοηθήματα επεμβαίνουν προοδευτικά. Το φρένο έχει φυσική αίσθηση για plug-in υβριδικό, ενώ η ανάκτηση ενέργειας διαθέτει δύο επίπεδα που συμβάλλουν στην αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας, χωρίς ωστόσο να φτάνουν σε one-pedal αίσθηση.

Τα συστήματα υποβοήθησης είναι λίγο πιο παρεμβατικά από όσο θα θέλαμε, κι απαιτούν μερικά κλικ απενεργοποίησης σε κάθε εκκίνηση για να βρεις την ησυχία σου, ωστόσο το ενεργό cruise control και η διατήρηση λωρίδας λειτουργούν υποδειγματικά σε καθαρά διαγραμμισμένους αυτοκινητόδρομους, μειώνοντας την κόπωση σε μεγάλες αποστάσεις.
Στο διά ταύτα
Το νέο MG HS PHEV αποπνέει μια ευρωπαϊκή ωριμότητα, όντας ταχύτερο, πιο αθόρυβο, με καλύτερη ποιότητα κύλισης και σαφώς πιο ικανό ηλεκτρικά από πριν, διατηρώντας ταυτόχρονα στη φαρέτρα του το κομμάτι της τιμής. Δεν επιδιώκει να κερδίσει στέμμα οδηγικής απόλαυσης όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλους της κατηγορίας του, αλλά εστιάζει στο να μετακινεί μια οικογένεια με άνεση, χαμηλό κόστος, premium διάθεση και πάνω απ’ όλα ασφάλεια.

Με τιμή εκκίνησης 37.900 ευρώ για την έκδοση Exclusive και 39.900 ευρώ για την πλούσια Luxury τοποθετείται χαμηλότερα από πολλούς ανταγωνιστές ίσης ισχύος, ενώ η εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών ή 150.000 χλμ. προσθέτει σημαντικό πλεονέκτημα ηρεμίας. Στη ζώνη τιμής που κινείται ο εξοπλισμός του HS καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μιας οικογένειας και η απόδοση με την κατανάλωση του plug-in συστήματος προσφέρουν χειροπιαστό οικονομικό όφελος, με το δεδομένο ότι ο οδηγός φορτίζει την μπαταρία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά MS HS PHEV
Κινητήρας: 1.496κ.εκ. βενζίνη, 142 ίπποι, 230Nm
Ηλεκτροκινητήρας: 183 PS, 340 Νm
Γεννήτρια: 150 PS, 120 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 272 PS, 350 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο 2 σχέσεων, εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα 6,8 δλ., 200 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Χωρητικότητα μπαταρίας-Αυτονομία: 24,7 kWh, 103 χιλιόμετρα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 0,54 λτ./100 χλμ., 14 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.670/1.890/1.663 χλστ., 2.765 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.830 κιλά
Χώρος αποσκευών: 441 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 37.900 ευρώ / 0 ευρώ