Δοκιμάζουμε το νέο Lynk & Co 01

Lynk & CO 01 1

Η Lynk & Co ξεκινά την εμπορική της δραστηριότητα και στη χώρα μας, με μοντέλο «γνωριμίας» το plug-in hybrid SUV 01 των 262 ίππων.

Η Lynk & Co ανήκει στις Geely και Volvo, και με έδρα το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας αποτελεί μία ιδιαίτερη περίπτωση αυτοκινητοβιομηχανίας. Και αυτό γιατί τουλάχιστον όταν ξεκίνησε δεν ακολούθησε το κλασικό μοτίβο διάθεσης που έχουμε συνηθίσει εδώ και δεκαετίες, αλλά προτίμησε μια πρωτοποριακή online τακτική πωλήσεων ή μέσω συνδρομής στις χώρες όπου διατέθηκε το πρώτο της μοντέλο. Πλέον βέβαια υπάρχει η δυνατότητα αγοράς, όπως ακριβώς συμβαίνει και στη χώρα μας, όπου η Lynk & Co ξεκίνησε μόλις πριν λίγες ημέρες την εμπορική της πορεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο της μοντέλο είναι το 01 που πάτησε τους τροχούς του στην γηραιά ήπειρο πριν μερικά χρόνια, εν μέσω πανδημίας. Το νέο SUV έχει πολλά κοινά με το γνωστό σε όλους μας Volvo XC40, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν φέρει αλλαγές που να το διαφοροποιηθούν σημαντικά από το αδελφάκι του.

Lynk & CO 01 2

Ενημερωτικά, για την εισαγωγή και διάθεση των μοντέλων της Lynk & Co στη χώρα μας, υπεύθυνος είναι ο διεθνής Όμιλος SEEAG με την πολυετή εμπειρία στη χονδρική και λιανική πώληση αυτοκινήτων και αναλώσιμων. Προς το παρόν, διαθέτει ένα κατάστημα στην Αθήνα, αλλά σύντομα θα επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα.

Με οικογενειακό προσανατολισμό

Το νέο Lynk & Co 01 βασίζεται στην πλατφόρμα CMA (Common Modular Architecture) των Volvo και Geely, μόνο που σε σχέση με το XC40 διαθέτει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις και διαφοροποιημένο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ας τα πάρουμε όμως όλα από την αρχή. Το νέο premium SUV 01 της Lynk & Co έχει μήκος 4,54 μέτρα, πλάτος 1,86 μέτρα και ύψος 1,69 μέτρα, με το μεταξόνιο του να ακουμπά τα 2,73 μέτρα και να είναι 3 πόντους μακρύτερο από το αδερφάκι του. Ταυτόχρονα, διατίθεται σε μόνο δύο χρωματισμούς, μπλε πετρόλ όπως του αυτοκινήτου δοκιμής ή μαύρο, τόσο για το εξωτερικό όσο και για το εσωτερικό του.

Lynk & CO 01 3

Σχεδιαστικά, το νέο 01 ξεχωρίζει από τις έντονες ακμές και τα διπλά φώτα εμπρός, με τα LED ημέρας να είναι κάθετα και να βρίσκονται στην κορυφή. Τα κυρίως φώτα βρίσκονται «κρυμμένα» στη μάσκα και αποτελούν φυσική συνέχειά της.

Στο πλάι συναντάμε καμπύλες επιφάνειες και οι στάνταρ τροχοί αλουμινίου των 20 ιντσών με τις μπλε λεπτομέρειες γεμίζουν σωστά τους θόλους και του χαρίζουν μια macho στάση. Σε συνδυασμό μάλιστα και με την ελαφρώς οπισθοκλινή οροφή, το αποτέλεσμα παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lynk & CO 01 8

Στο πίσω μέρος, τα σχεδιαστικά του στοιχεία είναι πιο συμβατικά και ξεχωρίζουν τα μεγάλα φώτα σε σχήμα «Γ», η έντονη αεροτομή οροφής και ο προφυλακτήρας με τις δύο αληθινές απολήξεις της εξάτμισης και τον διαχύτη στο κέντρο.

Το εσωτερικό του νέου Lynk & Co 01 παρουσιάζει μια σύγχρονη εικόνα και όλα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι οικολογικού προσανατολισμού. Τα πλαστικά που την αποτελούν είναι πολύ καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά, με ακόμα καλύτερη μεταξύ τους συναρμογή.

Η συγγένεια με το XC40 δεν μπορεί να κρυφτεί σε ορισμένους διακόπτες, πράγμα βέβαια που δεν είναι κακό, ενώ και η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός «φωνάζει» Σουηδία από μακριά. Συνολικά, η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά καλή, πράγμα που δεν είναι συνηθισμένο για μια εντελώς καινούργια μάρκα που έρχεται στην αγορά και ζητά από το αγοραστικό κοινό να της δώσει μερίδιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lynk & CO 01 13

Ο οδηγός κάθεται σε ένα άνετο κάθισμα σπορ σχεδιασμού με καλή πλευρική στήριξη (του οδηγού διαθέτει και ηλεκτρικές ρυθμίσεις), και σε συνδυασμό με το μεγάλο εύρος ρύθμισης του τιμονιού, είναι σίγουρο ότι θα βολέψει όλους τους σωματότυπους.

Το ταμπλό χωρίζεται σε δύο επίπεδα από τους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού και ο οδηγός ενημερώνεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με τέσσερα διαφορετικά μοτίβα και δυνατότητα διαμόρφωσης της πληροφορίας που θα λαμβάνει.

Στο κέντρο δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη του συστήματος πολυμέσων με την διαγώνιο των 12,7 ιντσών, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου. Το λογισμικό του συστήματος είναι κατανοητό και εκτελεί γρήγορα τις εντολές που δέχεται, ενώ τα γραφικά του είναι σύγχρονα και τα «πλήκτρα» μεγάλα. Στη βάση της συναντάμε δύο πολύ χρηστικά περιστροφικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, καθώς και μια θήκη για την επαγωγική φόρτιση τηλεφώνου αντίστοιχης τεχνολογίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lynk & CO 01 10

Στην υπερυψωμένη κονσόλα δαπέδου εντοπίζουμε τον επιλογέα ταχυτήτων του αυτόματου σασμάν και μια σειρά από πλήκτρα για τις βασικές λειτουργίες του κλιματισμού και την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης (Pure, Normal και Power).

Πίσω, το ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο που προσφέρει σε σχέση με το XC40 κάνει διαφορά και παρά το γεγονός ότι δεν πρόκειται για κάποιο ογκώδες SUV, προσφέρει αρκετά καλούς χώρους για τέσσερις ψηλούς ενήλικους. Επιπλέον, η στάνταρ πανοραμική ηλιοροφή δεν θέτει κάποιο ζήτημα για το προσφερόμενο ύψος.

Lynk & CO 01 14
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πορτμπαγκάζ με τη σειρά του είναι και αυτό λίγο μεγαλύτερο από αυτό του αδελφού μοντέλου, με τα 466 λίτρα να κυμαίνονται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, μηδενικό κατώφλι φόρτωσης και γάντζους για χειραποσκευές, ενώ σε περίπτωση αναδίπλωσης της διαιρούμενης σε ποσοστό 60/40 πλάτης, θα δημιουργηθεί επίπεδος χώρος φόρτωσης 1.213 λίτρων.

Με σωστά γονίδια

Το νέο Lynk & Co 01 διατίθεται σε μία plug-in hybrid έκδοση με το σύστημα να «πηγάζει» από το XC40. Εκεί όμως που εντοπίζεται διαφορά είναι στην χωρητικότητα της μπαταρίας, όπου με 14,1 ωφέλιμες kWh απολαμβάνεις την ηρεμία και την οικονομία που εξασφαλίζει η ηλεκτρική αυτονομία των περίπου 70 χλμ.

Lynk & CO 01 4

Στο θερμικό κομμάτι του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος κίνησης βρίσκουμε τον 3κύλινδρο τούρμπο βενζίνης των 1,5 λίτρων που αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm, με το ηλεκτρομοτέρ που βρίσκεται μαζί με το αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, να στέλνουν όλη την ισχύ στους εμπρός τροχούς. Το ηλεκτρομοτέρ χαρίζει ακαριαία και γραμμική επιτάχυνση, με την εναλλαγή των κινητήρων να γίνεται σπάνια αντιληπτή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, η ποιότητα κύλισης είναι καλή χάρη και στα ηχομονωτικά παράθυρα εμπρός και το παρμπρίζ, αλλά πλήττεται ελαφρώς από το είδος του οδοστρώματος που πατούν οι μεγάλοι τροχοί των 20 ιντσών.

Ανάλογα με το Drive Mode που θα επιλέξει ο οδηγός, θα διαφοροποιηθεί η απόκριση στο γκάζι και το βάρος του τιμονιού, ενώ όπως είναι απολύτως φυσιολογικό θα δώσει έμφαση στην οικονομία.

Lynk & CO 01 12

Ως γνωστόν, για να επωφεληθείς πλήρως της επαναφορτιζόμενης υβριδικής τεχνολογίας, θα πρέπει να εκκινείς τις διαδρομές σου πάντα με την μπαταρία φορτισμένη και να αφήνεις του εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας να κάνει τα «μαγικά» του.

Σε μια κοινή πρίζα, μια πλήρης φόρτιση της μπαταρίας θα διαρκέσει περίπου 7 ώρες, ενώ σε περίπτωση που το κουμπώσετε σε ένα wallbox, θα χρειαστεί κάτι λιγότερο από 3 ώρες για μια πλήρη φόρτιση (7,2 kW OBC).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μπαταρία ιόντων λιθίου μπορεί να φορτιστεί εάν χρειαστεί και από τον θερμικό κινητήρα, ενώ υπάρχει δυνατότητα να επιλεγεί η λειτουργία Save που κρατά την μπαταρία φορτισμένη για να χρησιμοποιηθεί στην πόλη όπου η ενέργειά της μετράει περισσότερο.

Lynk & CO 01 11

Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου και με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η μέση κατανάλωση καυσίμου θα επωφεληθεί της ενέργειας που διαθέτει το πακέτο μπαταριών, εξασφαλίζοντας μέση κατανάλωση καυσίμου που δεν θα ξεπεράσει τα 3 λτ./100 χλμ. Σε αντίθετη περίπτωση, μια μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου κοντά στα 7,5 λτ./100 χλμ. κρίνεται λογική για τον χαρακτήρα και το βάρος του αυτοκινήτου (1.879 κιλά).

Όταν η «σωθεί» η μπαταρία, παραμένει όση ενέργεια χρειάζεται με σκοπό το ηλεκτρομοτέρ να υποβοηθά διαρκώς το θερμικό και να μην υποβαθμίζεται η μέγιστη ισχύς. Οι επιδόσεις που χαρίζει το PHEV σύστημα κίνησης στο 01 παραπέμπουν σε γρήγορη κατασκευή, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται από στάση σε 8,0 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 210 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέρα όμως από την πλούσια ισχύ και την ικανή ηλεκτρική αυτονομία που προσφέρει, το 01 έχει σωστά στημένη ανάρτηση και δυνατά φρένα. Η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή και ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος. Σε κάθε περίπτωση δεν υποβαθμίζεται η άνεση, ενώ δεν θα δυσανασχετήσει όταν έρχονται αντιμέτωποι με τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων οι τροχοί των 20 ιντσών.

Lynk & CO 01 16

Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους και στους τέσσερις τροχούς, δείχνουν να μην κουράζονται από το παραπανίσιο βάρος, αλλά η αίσθηση που προσφέρει το πλατύ πεντάλ είναι τεχνητή και ξύλινη, και χρειάζεται συνήθεια.

Ένα και καλό

Το Lynk & Co 01 διατίθεται στην ελληνική αγορά σε μία υπερπλήρη έκδοση εξοπλισμού που περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεση, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, αποκλειστικά με το plug-in hybrid σύστημα κίνησης των 262 ίππων και των 70 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lynk & CO 01 15

Η τιμή του έχει καθοριστεί στα 49.950 ευρώ και κυμαίνεται στα χαμηλά «στρώματα» της κατηγορίας, με τον υποψήφιο αγοραστή να μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο χρωμάτων εσωτερικού και αμαξώματος (μπλε ή μαύρο) και την τοποθέτηση ή μη κοτσαδόρου. Το τελευταίο είναι και το μόνο αξεσουάρ που μπορεί να δεχθεί. Όλα τα άλλα είναι στάνταρ.

Επιπλέον, χάρη στο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης εξασφαλίζεται χαμηλό κόστος χρήσης και περιβαλλοντικό αποτύπωμα, δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του με ετήσια τέλη κυκλοφορίας, ενώ ενδείκνυται για εταιρική χρήση, αφού προσφέρει μια σειρά από φορολογικά πλεονεκτήματα χρήσης.

Lynk & CO 01 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συμπερασματικά, το νέο 01 της Lynk & Co δεν κρύβει τα premium γονίδιά του και σε συνδυασμό με τον υπερπλήρη εξοπλισμό, τους ικανούς χώρους και το προσεγμένο οικονομοτεχνικό προφίλ, αποτελεί μια ουσιαστική εναλλακτική πρόταση απέναντι στον καθιερωμένο ανταγωνισμό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.477 κ.εκ., 180 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ., 265 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 82 ίπποι/160 Nm (εμπρός)
Συνδυαστική απόδοση: 262 ίπποι, 425 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 8,0 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 210 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 1,2 λτ./100 χλμ., 24 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.541/1.857/1.694 χλστ., 2.734 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.879 κιλά
Χώρος αποσκευών: 466 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 49.950 ευρώ - 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ