Δοκιμάζουμε το νέο Audi Q3

Audi Q3

Με ανανεωμένη premium αύρα, φρέσκια σχεδίαση, ακόμα περισσότερη τεχνολογία και αποδοτικό ήπια υβριδικό σύνολο, το νέο Audi Q3 μπαίνει πιο δυναμικά από ποτέ στη μάχη των premium C-SUV.

Η Audi επιστρέφει με την τρίτη γενιά του Q3, αποφασισμένη να μπει ξανά δυναμικά σε μια κατηγορία με πολύ έντονο ανταγωνισμό. Πλέον όμως το νέο μοντέλο έρχεται με μια πιο ξεκάθαρη αποστολή, να υπενθυμίσει ότι δεν αρκεί να «φωνάζεις» ότι είσαι premium, αλλά να το αποδεικνύεις στις λεπτομέρειες, στην ποιότητα και στην καθημερινή εμπειρία.

Στη νέα του εποχή, το γερμανικό SUV ακολουθεί τη σχεδιαστική και τεχνολογική γλώσσα των μεγαλύτερων «αδελφών» του, υιοθετώντας ωριμότητα, περισσότερη τεχνολογία και σαφώς πιο ολοκληρωμένη υπόσταση, κλείνοντας το μάτι σε όσους θέλουν να ζήσουν την ουσία της Audi χωρίς να χρειαστεί να ανέβουν κατηγορία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi Q3

Είναι ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε για να καλύπτει κάθε πτυχή της καθημερινότητας με premium τρόπο, από το κέντρο της πόλης μέχρι τα μεγάλα ταξίδια, βάζοντας και πάλι το Q3 εκεί που παραδοσιακά ανήκε, ανάμεσα στους πιο σοβαρούς και ολοκληρωμένους παίκτες των κατηγορία τους.

Premium φρεσκάδα

Με την πρώτη ματιά, το νέο Audi Q3 δείχνει πως μεγάλωσε, όχι στις διαστάσεις απλά, αλλά στην παρουσία του. Το εμπρός μέρος υιοθετεί μια όψη που παραπέμπει ευθέως σε μεγαλύτερα SUV της εταιρείας, με τη νέα ενιαία Singleframe μάσκα να κυριαρχεί.

Το πλέγμα γεμίζει οπτικά το σύνολο, ενώ τα φώτα Matrix LED πλαισιώνουν το πρόσωπο με αυτή την «ψυχρή» premium υπογραφή που έχει γίνει το DNA της Audi. Οι λεπτές οριζόντιες γραμμές στο άνω μέρος των φαναριών δίνουν πλάτος και δυναμισμό, ενώ τα κάθετα φωτιστικά στοιχεία χαμηλότερα προσθέτουν μια πιο τεχνική, σχεδόν αρχιτεκτονική ακρίβεια στο βλέμμα του Q3.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi Q3

Το προφίλ είναι καθαρό, μυώδες και στιβαρό, με τονισμένους νευρώνες κατά μήκος του αμαξώματος και αναλογίες που δείχνουν καλοζυγισμένες. Το νέο Q3 πατάει ξανά στην εξελιγμένη πλατφόρμα MQB Evo, φτάνοντας σε μήκος τα 4.531 χλστ., μεταξόνιο τα 2.681 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη στα 199 χλστ.

Παρά το γεγονός ότι το συνολικό μήκος είναι αυξημένο μόλις κατά 4 χλστ. σε σχέση με πριν, η νέα γενιά δείχνει πιο «γεμάτη», κυρίως χάρη στις αναλογίες και στη σχεδιαστική καθαρότητα που αποπνέει. Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι τροχοί, που εκτείνονται πλέον από 17 έως και 20 ίντσες ανάλογα με την έκδοση. Στις μεγάλες διαμέτρους, το Q3 αποκτά πιο επιβλητική εμφάνιση, γεμίζοντας τα φτερά και αναδεικνύοντας καλύτερα το αυξημένο ύψος και τους μυώδεις θόλους.

Audi Q3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περνώντας στο πίσω μέρος, τα OLED φωτιστικά σώματα με τα χαρακτηριστικά φωτιζόμενα rings της Audi κλέβουν την παράσταση. Η φωτεινή υπογραφή είναι καθαρή, μοντέρνα και χωρίς ίχνος υπερβολής. Η συνολική εικόνα δίνει ένα premium, σίγουρο και στιβαρό SUV, με εμφάνιση που δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει φωναχτά αλλά κερδίζει με την ποιότητα, τις λεπτομέρειες και τη γεωμετρία της.

Τεχνολογία και προσεγμένη πολυτέλεια

Το εσωτερικό του νέου Q3 σε κερδίζει χωρίς πολλά λόγια. Η εικόνα που αντικρίζεις ανοίγοντας την πόρτα είναι κομψή, μίνιμαλ και premium, με υλικά που αποπνέουν στιβαρότητα, προσεγμένη συναρμολόγηση και σε κερδίζουν σε αίσθηση, αν και σε κάποια σημεία έχουν γίνει μικρόπαραχωρήσεις, όπως στα σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος.

Ξεχωρίζει η διακοσμητική «αλουμινένια» επένδυση που τρέχει οριζόντια το ταμπλό και καταφέρει να δώσει ένα σπορτίφ τόνο χωρίς να μειώνει την αίσθηση πολυτέλειας που αναβλύζει στο σύνολο του.

Audi Q3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τιμόνι τραβά την προσοχή από την πρώτη στιγμή που ο οδηγός θα κάτσει στην υπερυψωμένη θέση του, αφού εισάγει μια νέα αρχιτεκτονική για την Audi. Πίσω του βρίσκεται μια λεπτή ράβδος με δύο ξεχωριστές λειτουργίες. Στα δεξιά ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου και στα αριστερά ο περιστροφικός χειρισμός υαλοκαθαριστήρων και φώτων, μια διάταξη που απελευθερώνει χώρο στην κεντρική κονσόλα και κάνει την εμπειρία οδήγησης πιο καθαρή αισθητικά. Τα νέα κουμπιά επάνω στο τιμόνι είναι εύχρηστα στη χρήση και σε σωστή θέση για εύκολη πρόσβαση, συμβάλλοντας στην αίσθηση προσεγμένου premium προϊόντος.

Την εντυπωσιακή εικόνα έρχεται να συμπληρώσει το στάνταρ πλήρως ψηφιακό περιβάλλον που αποτελείται από τον πίνακα οργάνων Virtual Cockpit Plus στις 11,9 ίντσες και το MMI των 12,8 ιντσών, ένα τεχνολογικό δίδυμο που συνεργάζεται άψογα. Τα γραφικά είναι καθαρά, η απόκριση γρήγορη και η συνδεσιμότητα ολοκληρωμένη, με όλα να λειτουργούν χωρίς καθυστερήσεις ή δυσνόητα μενού.

Audi Q3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέσα στο σκοτάδι, το προαιρετικό Ambient Lighting Pack ανεβάζει την ατμόσφαιρα, φωτίζοντας την καμπίνα με χρώματα που δημιουργούν ένα πιο ζεστό και πολυτελές περιβάλλον, ενισχύοντας την premium ταυτότητα του αυτοκινήτου, ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτελούν οι φυσικοί διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες, ένα σημείο όπου η Audi δείχνει πως ακούει τους οδηγούς της. Η ένταση του ηχοσυστήματος, τα οδηγικά προγράμματα, τα συστήματα υποβοήθησης και η απενεργοποίηση του ESP βρίσκονται όλα σε άμεση πρόσβαση, καθιστώντας τη χρήση τους απλή ακόμη και εν κινήσει.

Γενικά η εργονομία είναι σε υψηλό επίπεδο, με λογική διάταξη χειριστηρίων και εύκολη εξοικείωση από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, ενώ και σε επίπεδο πρακτικότητας, το Q3 αποδεικνύεται ευέλικτο στην καθημερινότητα.

Audi Q3

Η καμπίνα θα χωρέσει άνετα μία τετραμελή οικογένεια, ενώ οι θήκες και οι έξυπνες λύσεις αποθήκευσης διευκολύνουν μικροαντικείμενα, φορτιστές, μπουκάλια και προσωπικά αντικείμενα. Το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 575 λίτρα όταν χρησιμοποιηθεί το συρόμενο πίσω κάθισμα, προσφέροντας χώρο για ταξίδια χωρίς συμβιβασμούς, ενώ σε 2θέση διάταξη φτάνει τα 1.386 λίτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως υπάρχει ένα σημείο που θα θέλαμε διαφορετικό. Το ντουλαπάκι στην κεντρική κονσόλα ανοίγει προς τα πάνω και μονοκόμματα, κάνοντας την πρόσβαση κάπως λιγότερη πρακτική. Σε ένα premium εσωτερικό σαν αυτό, ένα σύστημα διπλής θύρας ή ένα πιο εργονομικό άνοιγμα θα ταίριαζε καλύτερα με την εικόνα της ποιότητας που χτίζει η Audi σε όλα τα υπόλοιπα σημεία.

Audi Q3

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιαζόταν με ένα κινητήρα 1.5 TFSI 150 ίππων και 250 Nm ροπής με ήπια υβριδική υποβοήθηση, το οποίο λογικά θα επιλέξει η πλειονότητα των αγοραστών και όχι άδικα. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και ήρεμη, με προοδευτικό ανέβασμα στροφών και ροπή διαθέσιμη από χαμηλά, ώστε το αυτοκίνητο να επιταχύνει ομαλά χωρίς νευρικότητα. Δεν είναι φτιαγμένος για να «κυνηγά χρόνους» και δεν διεκδικεί ρόλο GTI, αλλά για την καθημερινότητα και για το ταξίδι είναι πλήρως επαρκές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταυτόχρονα η τεχνολογία Cylinder on Demand συμβάλλει σημαντικά στην αποδοτικότητα, καθώς ο κινητήρας απενεργοποιεί αυτόματα κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, μειώνοντας κατανάλωση και θόρυβο χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται τη μετάβαση. Επιπλέον το αυτόματο 7άρι σασμάν S tronic συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα.

Audi Q3

Είναι εμφανώς πιο καλορυθμισμένο από το παρελθόν, αφήνοντας πίσω τα μικρά «κομπιάσματα» που χαλούσαν τη ροή στην αστική μετακίνηση, λειτουργώντας πλέον πιο ομαλά. Διαβάζει καλύτερα τις προθέσεις του οδηγού και εκμεταλλεύεται ιδανικά την ήπια υβριδική βοήθεια, κρατώντας το μοτέρ πάντα στο σωστό φάσμα στροφών, επιτρέποντας στο μοντέλο να ολοκληρώσει το 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ και να έχει τελική ταχύτητα 209 χλμ./ώρα.

Σε πραγματικές συνθήκες η κατανάλωση κινείται γύρω στα 7 λίτρα /100 χιλιόμετρα, αριθμός απολύτως λογικός για τη φύση του μοντέλου και επιτεύξιμος ακόμη και χωρίς ιδιαίτερη εγκράτεια στο δεξί πεντάλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Premium σε κάθε συνθήκη

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα, το Q3 βγάζει μια αίσθηση συνοχής, δείχνοντας δεμένο, στιβαρό και συμπαγές. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με πιο σφιχτό προσανατολισμό, ειδικά στην έκδοση S-line, όπου εφοδιάζεται με σπορ αμορτισέρ, έχοντας σαν πρωταρχικό στόχο την αίσθηση ελέγχου και σταθερότητας αλλά όχι όμως με τρόπο που κουράζει.

Audi Q3

Στην πόλη, το SUV της Audi δεν δείχνει έξω από τα νερά του. Παρά τις διαστάσεις του, κινείται με ευελιξία και συνεργάζεται ιδανικά με το S tronic στις χαμηλές ταχύτητες. Οι εγκάρσιες ανωμαλίες απορροφώνται γρήγορα και αποτελεσματικά, ενώ το σύστημα υπιοβοήθησης παρκαρίσματος πραγματικά λύνει τα χέρια στην καθημερινότητα, αφού εντοπίζει κενά με ακρίβεια και εκτελεί ελιγμούς με ήρεμες κινήσεις, χωρίς «σπασμωδικά» τιμονίσματα όπως συμβαίνει σε άλλα συστήματα της κατηγορίας.

Σε επαρχιακές διαδρομές, το Q3 αποδεικνύεται τη δουλεία που έχει γίνει στην εξέλιξη του στο πέρασμα των χρόνων. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος, προβλέψιμη απόκριση και καλή αίσθηση δίνοντας σιγουριά σε διαδοχικές καμπές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Audi Q3

Το πλαίσιο στηρίζει πραγματικά το αυτοκίνητο, με περιορισμένες κλίσεις και προοδευτικές αντιδράσεις ακόμα κια στο όριο. Σίγουρα με τον κινητήρα των 150 ίππων δεν είναι φτιαγμένο για «κυνηγητό», αν και θα κινηθεί σβέλτα αν του ζητηθεί, όμως όσο το πιέζεις, ειδικά στο dynamic mode, όπου τιμόνι και ανταπόκριση πεταλιού οξύνεται, τόσο δείχνει πως ξέρει να κρατά γραμμή χωρίς δράματα, πλεύσεις και απότομες μεταφορές βάρους.

Mάλιστα στον εξοπλισμό υπάρχει διαθέσιμο σύστημα ανάρτησης με έλεγχο απόσβεσης, όπου ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την σκληρότητα μέσα από το μενού των οδηγικών προφίλ, αναβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την οδική συμπεριφορά του γερμανικού μοντέλου. Σε κάθε πάντως περίπτωση είναι ένα SUV που μπορεί να οδηγηθεί με γρήγορο ρυθμό και δεν σε αγχώνει σε γρήγορες εναλλαγές πορείας.

Audi Q3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον αυτοκινητόδρομο, το Q3 παίζει εντός έδρας. Η ποιότητα κύλισης είναι σε εξαιρετικό επίπεδο, το τιμόνι βαραίνει όσο πρέπει και η αίσθηση σταθερότητας είναι αντίστοιχη μεγαλύτερης κατηγορίας. Το αυτοκίνητο ταξιδεύει ευθύβολο και ατάραχο, επιτρέποντας άνετες και ξεκούραστες διαδρομές.

Σε πιο υψηλές ταχύτητες η αίσθηση ασφάλειας είναι από τα δυνατότερα χαρτιά του Q3 και εδώ η Audi δείχνει γιατί θεωρείται σημείο αναφοράς στο ταξίδι. Το μόνο που θα θέλαμε είναι λίγο περισσότερο ησυχία, αφού αν και η ηχομόνωση είναι σε υψηλό επίπεδο, θα ήταν ιδανικό λίγο παραπάνω φιλτράρισμα, ώστε να εναρμονίζεται πλήρως με τις απαιτήσεις που συνοδεύουν το όνομα Audi.

Audi Q3

Το σύστημα πέδησης έχει δύναμη, όμως η αίσθηση στο πρώτο μέρος της διαδρομής του πεντάλ απαιτεί εξοικείωση. Στις χαμηλές ταχύτητες μοιάζει κάπως αφηρημένο, χωρίς σαφές αρχικό δάγκωμα, όμως μετά από μερικά πατήμα ο οδηγός προσαρμόζεται και μαθαίνει πού ακριβώς βρίσκεται το «σωστό σημείο». Μόλις το εμπιστευτείς, το φρένο κάνει πολύ καλά τη δουλειά του, με γραμμική ισχύ και σωστή κατανομή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα ένα σημείο που το Q3 ξεχωρίζει πραγματικά είναι στη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης. Είναι καλορυθμισμένα, διακριτικά και επεμβαίνουν μόνο όταν χρειάζεται, αφού δεν τρομάζουν, δεν υπερδραματοποιούν το παραμικρό και δεν προσπαθούν να γίνουν πρωταγωνιστές όποτε συμβαίνει με άλλα μοντέλα της κατηγορίας. Απλώς προσθέτουν ένα επίπεδο ασφάλειας που νιώθεις, χωρίς ποτέ να σε εκνευρίζει και αυτό το στοιχείο ενισχύει ακόμα περισσότερο την premium οδική συμπεριφορά του Q3.

Στο δια ταύτα

Το νέο Audi Q3 βελτιώθηκε εκεί όπου απαιτεί η κατηγορία. Έγινε ποιοτικότερο στην κύλιση και στο εσωτερικό, πιο στιβαρό στον δρόμο, πιο πρακτικό στην καθημερινότητα και τεχνολογικά πληρέστερο, διατηρώντας τον premium χαρακτήρα που περιμένει κανείς από ένα Audi.

Το πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός πως όλα αυτά συνοδεύονται από πλούσιο εξοπλισμό ήδη από την εισαγωγική έκδοση Advanced, η οποία μεταξύ άλλων προσφέρει αυτόματο κιβώτιο S tronic, πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας, δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες, ηλεκτρικό πορτμπαγκάζ, LED φωτιστικά σώματα και ζάντες αλουμινίου, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη βάση εξοπλισμού χωρίς να απαιτείται άμεση αναβάθμιση, με την τιμή εκκίνησης να βρίσκεται στις 41.980 ευρώ. 

Audi Q3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για όσους θέλουν κάτι παραπάνω, η Audi προσφέρει επιπλέον πακέτα που εξατομικεύουν το Q3 ακόμη περισσότερο. Συγκεκριμένα, το πακέτο Premium ενισχύει την πολυτέλεια συνολικά προσφέροντας μεταλλικό χρώμα, ζάντες 18 ιντσών αναβαθμισμένο κλιματισμό τριζωνικής διαχείρισης, θερμαινόμενα καθίσματα, sport καθίσματα σε μαύρο ύφασμα, αλλά και μαζί το πακέτο Ambient Lighting Plus.

Aπό την άλλη το S line δίνει πιο δυναμική και σπορ εμφάνιση, με σπορτίφ προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος, όπως και τα μαρσπιέ και οι θόλοι, ενώ τα πακέτο Black Exterior, όπως φανερώνει το όνομα του ξεχωρίζει για τις μαύρες λεπτομέρειες και τις ράγες οροφής. Τέλος το πακέτο Dynamic ενσωματώνει στο μοντέλο sport ανάρτηση, μεγαλύτερα δισκόφρενα πίσω, κόκκινες δαγκάνες και προσομοίωση ήχου κινητήρα μέσα στην καμπίνα.

Audi Q3

Ο 1.5 TFSI των 150 ίππων αποτελεί την πιο λογική και ισορροπημένη επιλογή της γκάμας για τον μέσο οδηγό και για την ελληνική πραγματικότητα, προσφέροντας λογική κατανάλωση, ομαλή λειτουργία και ικανοποιητική δύναμη για κάθε σενάριο. Για όσους δίνουν προτεραιότητα στο χαμηλό κόστος χρήσης σε μεγάλες αποστάσεις, υπάρχει ο δίλιτρος diesel κινητήρας επίσης 150 ίππων, ενώ στην κορυφή της γκάμας η plug-in hybrid έκδοση με τα 119 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας απευθύνεται σε οδηγούς που θέλουν μέγιστη εξηλεκτρισμένη καθημερινότητα χωρίς περιορισμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνολικά, το νέο Q3 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας. Δεν ποντάρει σε εντυπωσιασμούς, αλλά σε ουσία και σίγουρα θα πρέπει να βρίσκεται στην λίστα όποιου αναζητά ένα σύγχρονο, άνετο και τεχνολογικά πλήρες SUV.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ: Audi Q3 TFSI S tronic Hybrid

  • Κινητήρας βενζίνης: 1.498 κ.εκ., 150 PS/5.000-6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.50-3.500 σ.α.λ.
  • Μετάδοση: Αυτόματο 7 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
  • Επιδόσεις: 9,1 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 209 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
  • Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,0 λτ./100 χλμ., 137 γρ./χλμ.
  • Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.531/1.859/1.588 χλστ., 2.681 χλστ. Μεταξόνιο
  • Βάρος: 1.646 κιλά
  • Χώρος αποσκευών: 488 λτ. – 575 λτ. (με τα στάνταρ συρόμενα καθίσματα)
  • Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 41.980 ευρώ - 88 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ