Αποστολή στη Βαρκελώνη: Οδηγούμε το BYD ATTO 2 DM-i με την αυτονομία των 1.000 χιλιομέτρων
Θέλοντας να προσφέρει ρεαλιστικές λύσεις σε πραγματικές ανάγκες, η BYD επεκτείνει την γκάμα του μέχρι σήμερα γνωστού ATTO 2 με δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις και μία ηλεκτροκίνητης εκτεταμένης αυτονομίας.
Η BYD συστήθηκε στο ελληνικό κοινό το 2023 ως ένας από τους κύριους εκφραστές του σαρωτικού κύματος της ηλεκτροκίνησης, με τη νεόκοπη αυτοκινητοβιομηχανία από τη μακρινή Σεντσέν της Κίνας να αποκτά ευθύς εξαρχής μια πολύ συγκεκριμένη «ειδίκευση», εκείνη της εξέλιξης και της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.
Η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή, καθώς η BYD βάλθηκε να διαψεύσει ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, κατακτώντας την κορυφή στην ευρύτερη κατηγορία των εξηλεκτρισμένων οχημάτων (New Energy Vehicles) και απειλώντας την πρωτοκαθεδρία πραγματικών κολοσσών του παγκόσμιου αυτοκινητικού χάρτη.
BUY NOW
Σήμερα, η θέση της απέναντι στον όποιον ανταγωνισμό ενισχύεται περαιτέρω, όχι με την προσθήκη ενός ακόμη high-end ηλεκτρικού οχήματος αλλά με τον εκδημοκρατισμό της plug-in υβριδικής τεχνολογίας.
Μιας τεχνολογίας που καλείται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια που καταβάλλει η αυτοκίνηση να αλλάξει σελίδα και να επανασυνδεθεί με ένα κοινό από το οποίο σβήνει το όνειρο της απόκτησης ενός τετράτροχου.
Αυτό ακριβώς το όνειρο επιχειρεί να κρατήσει ζωντανό το BYD ATTO 2 DM-i, ένα plug-in υβριδικό SUV πόλης με μήκος που υπερβαίνει, έστω και οριακά, τα 4,3 μέτρα και προδιαγραφές ικανές να στρέψουν τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του.
Το BYD ATTO 2 DM-i γίνεται η πρώτη plug-in υβριδική πρόταση στην Ευρώπη που τοποθετείται στο B-Segment και ταυτόχρονα η πιο προσιτή, έχοντας να παρουσιάσει δύο διαμορφώσεις. Η πρώτη έρχεται με ένα υβριδικό σύνολο 166 ίππων και 300 Νm ροπής, προσφέροντας χάρη στις LFP μπαταρίες των 7,8 kWh ηλεκτρική αυτονομία 40 χιλιομέτρων.
Η δεύτερη είναι σαφώς πιο ανταγωνιστική, καθώς η συνδυαστική ισχύς από το ίδιο υβριδικό σύνολο ανέρχεται στους 212 ίππους αλλά και η ενεργειακή χωρητικότητας των συσσωρευτών αυξάνεται στις 18 kWh, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 90 χιλιομέτρων.
Ας δούμε τώρα ποιες είναι οι ακριβείς προδιαγραφές του υβριδικού συνόλου που εφοδιάζει τις DM-i εκδόσεις του ATTO 2. Στην καρδιά του εξηλεκτρισμένου συστήματος βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και διασφαλίζει ενεργειακή αποδοτικότητα άνω του 43%.
Στο πλευρό του έχει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με το πρώτο να αναλαμβάνει τη φόρτιση των συσσωρευτών του αυτοκινήτου και το δεύτερο να συμμετέχει στην κίνηση του οχήματος αποδίδοντας ούτε λίγο ούτε πολύ 197 ίππους.
Βέβαια οι LFP μπαταρίες του ATTΟ 2 DM-i μπορούν να φορτιστούν και από εξωτερική πηγή ενέργειας και μάλιστα με τη μέγιστη ισχύ των 150 kW αν μιλάμε για την έκδοση των 212 ίππων.
Από εκεί και πέρα, ο λόγος περνά στην ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης του υβριδικού συνόλου, η οποία επιλέγει το «ενεργειακό μείγμα» που θα αξιοποιηθεί για την κίνηση του αυτοκινήτου ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα.
Στην πράξη αυτό μεταφράζεται σε περίπου 4 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, διατηρώντας μάλιστα σταθερό το ενεργειακό φορτίο των μπαταριών. Σε περίπτωση πάντως που ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, τότε δεν έχει από το να επιλέξει τη λειτουργία EV και να εξαντλήσει, στο βαθμό που το ίδιο το σύστημα τού επιτρέπει τα ενεργειακά αποθέματα των μπαταριών.
Σημειώστε ότι η συνδυαστική αυτονομία του BYD ATTO 2 DM-i υπερβαίνει στην έκδοση με τους συσσωρευτές των 18 kWh τα 1.000 χιλιόμετρα, αριθμός ενδεικτικός των ικανοτήτων του στην άσφαλτο.
Κατά τα λοιπά, το BYD ATTO 2 παραμένει μια πρόταση ικανή να αντεπεξέλθει σε κάθε απαίτηση, διαθέτοντας τους χώρους και την εξοπλιστική πληρότητα ώστε να υποστηρίξει ακόμα και τον ρόλο του βασικού-μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 425 λίτρα, η πλάτη της πίσω σειράς καθισμάτων ρυθμίζεται ως προς την κλίση της, η πανοραμική ηλιοροφή παραμένει κομμάτι του βασικού εξοπλισμού και η απολύτως πειστική ποιότητα κατασκευής ένα από τα χαρίσματα που δεν συναντά εύκολα κανείς στις προτάσεις του ανταγωνισμού.
Όχι τουλάχιστον σε αυτό το επίπεδο τιμών, καθώς το BYD ATTO 2 γίνεται το μοναδικό B-SUV plug-in υβριδικό αλλά και το πλέον προσιτό τετράτροχο που μπαίνει στην πρίζα.
Μιλώντας για… πρίζες, το σύντομα ταξίδι μας στην πόλη της Βαρκελώνης μάς επιφύλασσε μία ακόμα έκπληξη, καθώς οι άνθρωποι της BYD, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες του ευρωπαϊκού κοινού, θέλησαν να ενισχύσουν περαιτέρω την παρουσία του αμιγώς ηλεκτρικού ATTO 2 με μια έκδοση εκτεταμένης αυτονομίας.
Στην έκδοση Comfort, λοιπόν, το αμιγώς ηλεκτρικό BYD ATTO 2 των 204 ίππων εφοδιάζεται με μπαταρίες χωρητικότητας 64,8 kWh, γεγονός που αυτομάτως εκτοξεύει την αυτονομία του «μικρού» SUV πάνω από τα 430 χιλιόμετρα.
Παράλληλα, για τον πίσω άξονα επιλέχθηκε η «ακριβή» και κατά γενική ομολογία αποτελεσματικότερη λύση των πολλαπλών συνδέσμων, ενώ εκτός των όποιων άλλων χειρουργικών παρεμβάσεων στον θάλαμο επιβατών -ο αριθμός των προσκέφαλων αυξήθηκε από τέσσερα σε πέντε ενώ αυτά των μπροστινών καθισμάτων είναι πλέον ανεξάρτητα- το ATTO 2 Comfort θα γίνει και το πρώτο μοντέλο της BYD που θα εφοδιαστεί με έναν AI ψηφιακό βοηθό.
Με μοναδικό μελανό σημείο την ισχνή ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση -ούτε λόγος φυσικά για λειτουργία One Pedal- και το «άοσμο» μεν, εύπεπτο δε οδηγικό ταμπεραμέντο, το ATTO 2 οδηγεί την BYD προς τη σωστή κατεύθυνση, απαντώντας χωρίς κορώνες και φρούδες υποσχέσεις στις ανάγκες του σήμερα.
Οι νέες εκδόσεις του BYD ATTO 2 αναμένεται να διατεθούν στην ελληνική αγορά στις αρχές της επόμενης χρονιάς, γεγονός που καθιστά μάλλον παρακινδυνευμένη την όποια πρόβλεψη για τις τιμές τους στη χώρα μας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας βενζίνης: 1.498 κ.εκ. 98 ίπποι/6.000 σ.α.λ., 122 Nm/4.000-4.500 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 198 ίπποι (145 kW)/300 Nm
Συνδυαστική απόδοση: 212 ίπποι, 300 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο E-CVT, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 7,5 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,1 λτ./100 χλμ., 45 γρ./χλμ.
Ηλεκτρική αυτονομία: 90 χιλιόμετρα
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.330/1.830/1.675 χλστ., 2.620 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.620 κιλά
Χώρος αποσκευών: 425 λτ.