Ποια είναι τα πιο δημοφιλή SUV στην Ευρώπη τη φετινή χρονιά;

Peugeot 2008 1

Τα υπερυψωμένα SUV και Crossovers κατέκτησαν για πρώτη φορά μερίδιο άνω του 50 τοις εκατό της ευρωπαϊκής αγοράς το 2023 - σημειώνοντας όσες πωλήσεις έχουν μαζί όλες οι άλλες κατηγορίες αμαξώματος.

Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο αυτής της χρονιάς το 51% των νέων αυτοκινήτων ήταν SUV ή Crossover. Το ίδιο διάστημα πέρσι το μερίδιο αυτό ήταν 48%. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε η εταιρεία ερευνών αγοράς Dataforce, οι ταξινομήσεις των SUV/Crossovers ήταν 3,37 εκατομμύρια.

To πρώτο σε πωλήσεις SUV της Ευρώπης για το 2023, Tesla Model Y
To πρώτο σε πωλήσεις SUV της Ευρώπης για το 2023, Tesla Model Y
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην πρώτη θέση τους φιγουράρει ένα ηλεκτρικό SUV, το Tesla Model Y, με 138.152 πωλήσεις - που είναι κατά 207% περισσότερες σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρσι. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί το Volkswagen T-Roc με 104.465 πωλήσεις (+32%) και στην τρίτη του Toyota Yaris Cross με 96.849 (+49%).

Η πρώτη δεκάδα συνεχίζεται με τα Volkswagen Tiguan, Dacia Duster, Hyundai Tucson, Peugeot 2008, Kia Sportage, Renault Captur και Ford Puma. Γενικώς, μεταξύ των μοντέλων της κατηγορίας αυτής τα B-SUV ήταν τα πιο δημοφιλή, με συνολικά 1.133.822 πωλήσεις.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc

Η κατάληψη της πλειοψηφίας της αγοράς από τα SUV/Crossover, πάντως, δεν σημαίνει ότι οι πιο παραδοσιακές κατηγορίες τα πάνε άσχημα - ειδικά η κατηγορία των συμπαγών αυτοκινήτων πόλης. Σε αυτήν, το Dacia Sandero άγγιξε τις 124.190 πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2023, ενώ εξαψήφιο αριθμό ταξινομήσεων είχαν επίσης και τα Opel Corsa, Peugeot 208 και Renault Clio.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλά και σε μεγαλύτερες κατηγορίες, το Skoda Octavia για παράδειγμα αύξησε τις πωλήσεις του κατά 77,3%, σε 83.073 μονάδες, χάρη και στην επιτυχία του ομίλου VW να επιλύσει ορισμένα προβλήματα της παραγωγής του.

Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross

Πάντως, πολλοί υποστηρίζουν ότι αυτή η τάση της αύξησης των πωλήσεων των συμπαγών αυτοκινήτων -είτε πρόκειται για SUV είτε για κλασικών κατηγοριών- σύντομα θα κοπεί, καθώς οι νέες προδιαγραφές ρύπων Euro7 που θα εφαρμοστούν σε δύο χρόνια στην Ευρώπη θα αυξήσουν κατακόρυφα τις τιμές τους.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ