Η επόμενη αγωνιστική σεζόν θα είναι κομβική για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς θα υποστεί τις μεγαλύτερες αλλαγές στην ιστορία της.
Θα αλλάξουν/αναβαθμιστούν οι μονάδες ισχύος αλλά θα αλλάξει άρδην και το σασί των μονοθεσίων της Formula 1. Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να ανατρέψουν τις ισορροπίες και να δημιουργήσουν νέο ενθουσιασμό, προσφέροντας εντυπωσιακότερες μάχες στην πίστα. Ή τουλάχιστον αυτός είναι ο στόχος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Πάμε όμως να δούμε ακριβώς τι αλλάζει, διά χειρός της ομάδας του Νικόλα Τομπάζη, επικεφαλής Formula 1 στην FIA.
BUY NOW
Σασί και αεροδυναμική
Τα μονοθέσια θα είναι μικρότερα σε διαστάσεις και ελαφρύτερα. Το μεταξόνιο μειώνεται κατά 200 χλστ. (στα 3.400 χλστ.), το πλάτος κατά 100 χλστ. (στα 1.900 χλστ.), το πλάτος του δαπέδου κατά 150 χλστ., ενώ το ελάχιστο βάρος μειώνεται κατά 30 κιλά (στα 770 κιλά). Όλες αυτές οι αλλαγές έχουν στόχο να κάνουν τα μονοθέσια πιο ευέλικτα και άμεσα στην απόκριση.
Παράλληλα, έχουμε σημαντικά μειωμένη παραγωγή κάθετης δύναμης. Η μείωση αυτή υπολογίζεται περίπου στο 15–30%, λόγω της κατάργησης των καναλιών venturi στο πάτωμα των μονοθεσίων και της αεροδυναμικής λειτουργίας ground effect. Μειωμένες θα είναι και οι αεροδυναμικές αντιστάσεις – έως και κατά 40%.
Το DRS (Drug Reduction System) αποτελεί παρελθόν και αντί αυτού, θα έχουμε ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα. Δηλαδή κινούμενες εμπρός και πίσω πτέρυγες που θα προσφέρουν ρυθμίσεις άλλοτε υψηλής και άλλοτε χαμηλής κάθετης δύναμης, εξασφαλίζοντας επιπλέον πρόσφυση ή ταχύτητα εκεί όπου τη χρειάζεται περισσότερο ο οδηγός.
Σε ό,τι αφορά στα ελαστικά, οι τροχοί 18 ιντσών παραμένουν, όμως τα εμπρός ελαστικά στενεύουν κατά 25 χλστ. και τα πίσω κατά 30 χλστ., μειώνοντας την αντίσταση και το βάρος.
Μονάδα ισχύος
Η κατανομή ισχύος είναι πλέον στο 50/50, μοιρασμένη δηλαδή ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και τον ηλεκτροκινητήρα.
Παράλληλα, το υβριδικό σύστημα απλοποιείται. Καταργείται η MGU-H, ενώ έχουμε σημαντική αύξηση της ισχύος της MGU-K (από 120 kW σε 350 kW), για ευκολότερες προσπεράσεις και αυξημένη τελική ταχύτητα στις ευθείες.
Τα μονοθέσια θα χρησιμοποιούν πλέον 100% προηγμένα βιώσιμα καύσιμα, αλλαγή που αναμένεται να έρθει χωρίς επίπτωση στις επιδόσεις. Είναι μάλιστα ένας τομέας στον οποίο υπάρχει έντονος ανταγωνισμός ανάμεσα στους διαφορετικούς προμηθευτές.
Ο οδηγός στο επίκεντρο
Σε αυτή τη νέα γενιά μονοθεσίων, οι οδηγοί έχουν περισσότερη ισχύ στα χέρια τους από ποτέ. Οι κρίσιμες αποφάσεις σχετικά με τη διάθεση, την ανάκτηση και τη διαχείριση της ενέργειας τους φορτώνουν με ακόμη μεγαλύτερη ευθύνη.
Η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο θα αξιοποιούν αυτά τα νέα τακτικά εργαλεία θα είναι καθοριστική για την πλήρη εκτίμηση των ικανοτήτων και της αγωνιστικής τους δεξιοτεχνίας. Όσο για την… κατανόηση της λειτουργίας όλων των συστημάτων, η F1 ανακοίνωσε συγκεκριμένη ορολογία, την οποία μπορείτε να βρείτε πατώντας εδώ.
Όλα αυτά αφορούν κύκλο κανονισμών που αφορά τουλάχιστον τετραετία, με όποια σημαντική αλλαγή, να έρχεται από το 2030 και μετά.