
Μπορεί η διαδικασία εισόδου στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού να είναι μία περίπλοκη υπόθεση, υπάρχουν όμως πολλοί ενδιαφερόμενοι.
Ανάμεσά τους είναι και ο Saad Kassis-Mohamed. Ποιος είναι αυτός; Ο νεότερος σε ηλικία εκατομμυριούχος του Κουβέιτ, αλλά και ένα από τα πιο επιδραστικά πρόσωπα στην Μέση Ανατολή. Ο 24χρονος, μέσω της εταιρείας του SKM Capital, διαπραγματεύεται την εξαγορά του ονόματος Caterham F1 ως μέρος του μεγάλου του στόχου, που δεν είναι άλλος από την εμπλοκή στον μαγικό κόσμο της Formula 1!
O Kassis-Mohamed έχει θέσει το φιλόδοξο στόχο να δει την Caterham στις πίστες το 2027 και ακολουθεί την ίδια οδό που είχε ακολουθήσει πριν από μερικά χρόνια ο Μαλαισιανός εκατομμυριούχος, Tony Fernandes: να αγοράσει μόνο το όνομα της ομάδας, όχι να αναλάβει το εμπορικό σήμα της Caterham.
BUY NOW

«Η Caterham έχει μια μεγάλη φήμη και σήμερα δεν έχει παρουσία στο grid. Μια άδεια μάρκας συντομεύει τη διαδικασία εμπορικής εκμετάλλευσης χωρίς να συνδέεται με την ανύπαρκτη πλέον εταιρική οντότητα ούτε με τα χρέη της. Η Formula 1 πλέον λειτουργεί με πιο καθαρά χρηματοοικονομικά και σταθερά τεχνικά πλαίσια, κάτι που την καθιστά πιο ελκυστική για επενδύσεις. Μας αρέσει ο συνδυασμός ελίτ μηχανικής, μιας παγκόσμιας πλατφόρμας και προβλέψιμης διαχείρισης κόστους», είπε ο επιχειρηματίας από το Κουβέιτ, το όνομα του οποίου κοσμεί τη λίστα του Forbes για τους 30 πιο επιδραστικούς επιχειρηματίες στην Αφρική, κάτω των 30 ετών.
Το αρχικό επενδυτικό πλάνο αφορά πακέτο 280 εκατομμυρίων ευρώ για τα τρία πρώτα χρόνια. Στρατολόγηση αρχικά 230 μελών που θα αυξάνονται σταδιακά, έναρξη εργασιών σε εγκαταστάσεις στο Σίλβερστον στις αρχές του 2026 και πρώτες δοκιμές στο τέλος του έτους.

Βέβαια ακόμα κι αν εξασφαλίσει το όνομα και αποφασίσει να προχωρήσει στην τεράστια επένδυση που αναφέραμε, στοιχειοθετώντας μία υποψηφιότητα που θα συμμετάσχει σε πιθανό άνοιγμα κύκλου αιτήσεων συμμετοχής στην F1 και τελικά λάβει το πράσινο φως από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, θα υπάρχει ένα ακόμα εμπόδιο. Σχεδόν ανυπέρβλητο.
Αυτό αφορά τις υπόλοιπες ομάδες, που όπως αποδείχθηκε στην περίπτωση της Andretti/Cadillac, δεν είναι διατεθειμένες να μοιραστούν μέρος της πίτας από τα εμπορικά δικαιώματα της Formula 1.