Ποιο πρόβλημα των νέων μονοθεσίων της Formula 1 φοβίζει τους πιλότους; (Video)

Formula 1

Η F1 βρέθηκε στις πρώτες χειμερινές δοκιμές μπροστά στο αναπάντεχο πρόβλημα της αναπήδησης των μονοθεσίων στις ευθείες, και ο George Russell της Mercedes προειδοποίησε ότι οι κίνδυνοι από αυτό δεν πρέπει να υποτιμηθούν.

Τα εν λευκώ ανασχεδιασμένα μονοθέσια του 2022 παρουσίασαν στη συντριπτική πλειοψηφία τους στις πρώτες δοκιμές του χειμώνα ένα πρόβλημα που οι ομάδες δεν είχαν εντοπίσει στην αεροσήραγγα: τις αναπηδήσεις του αυτοκινήτου σε πολύ υψηλές ταχύτητες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρόβλημα αυτό ήταν γνωστό ως «porpoising» τη δεκαετία του 1980 - όταν χρησιμοποιήθηκε σε τόσο μεγάλο βαθμό το ground effect, όσο φέτος.

Προκύπτει όταν διαταράσσεται η ροή του αέρα που περνά κάτω από το μονοθέσιο, κυκλώνει το δάπεδο και επιφέρει στιγμιαίες απώλειες άντωσης.

Ως αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο αναπηδά στις ευθείες, με τρόπο που ο Charles Leclerc της Ferrari παρομοίασε με τις αναταράξεις κατά τη διάρκεια της πτήσης με αεροπλάνο.

Οι ομάδες προσπάθησαν -ή και προσπαθούν ακόμα- να επιλύσουν το πρόβλημα μετά τις δοκιμές της Βαρκελώνης.

Αλλά ενώ αυτό είναι σχετικά εύκολο στην επιδιόρθωσή του, η δυσκολία του εγχειρήματος κρύβεται στην προσπάθεια των ομάδων να το επιτύχουν χωρίς να κάνουν συμβιβασμούς στην ευαίσθητη αεροδυναμική ισορροπία των μονοθεσίων τους.

Ο George Russell, που πήρε φέτος τη θέση του Valtteri Bottas στη Mercedes F1, είπε ότι το πρόβλημα αυτό κρύβει σοβαρούς κινδύνους: «Νομίζω ότι έχει τη δυναμική να αποτελέσει σημαντική έγνοια για την ασφάλεια, αν ξεφύγει από τον έλεγχο», είπε ο Βρετανός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και συνέχισε: «Προφανώς, αν είσαι με τέρμα γκάζι στην ευθεία και αρχίσει να συμβαίνει, σε αγωνιστικές συνθήκες δεν αφήνεις το πόδι σου από το γκάζι. Είδαμε στο video του Charles [Leclerc της Ferrari, το οποίο πρόσφατα δημοσίευσε η F1] πόσο έντονο ήταν το πρόβλημα για εκείνους, οπότε πιστεύω πως όλοι πρέπει να βρούμε μια λύση».

Μια τέτοια λύση, όπως είπε ο Russell -αλλά γενικώς δεν έτυχε ιδιαίτερα ένθερμης υποδοχής- είναι η επιστροφή στις ενεργητικές (δηλαδή ηλεκτρονικά ελεγχόμενες) αναρτήσεις: «Φαντάζομαι πως αν είχαμε τις ενεργητικές αναρτήσεις το πρόβλημα θα μπορούσε να λυνόταν με το ένα δάχτυλο. Και τα αυτοκίνητα θα γίνονταν φοβερά ταχύτερα. Είμαι σίγουρος ότι όλες οι ομάδες μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο. Ίσως αυτή να είναι μια σκέψη για το μέλλον», κατέληξε.

Αρκετοί άλλοι οδηγοί -όπως οι Carlos Sainz και Valtteri Bottas- χαρακτήρισαν το πρόβλημα «ενοχλητικό», ενώ ο διευθυντής της Scuderia Ferrari, Mattia Binotto, παραδέχθηκε ότι οι περισσότερες ομάδες υποτίμησαν το «porpoising» και ότι δεν είναι εύκολο να επιλυθεί. Αντίθετα, ο Bottas υποστήριξε πως όσο προχωρά η σεζόν, οι ομάδες θα κατανοούν και θα επιλύουν όλο και περισσότερο το «porpoising».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ