Γυναίκες στη Formula 1 -Πότε θα μπουν πίσω από το τιμόνι των μονοθεσίων

Susie Wolff Williams F1

Η πιθανότητα να δούμε ξανά μια γυναίκα σε ένα κόκπιτ της Formula 1 απαιτεί τουλάχιστον μια δεκαετία για να γίνει πραγματικότητα, σύμφωνα με τη διευθύντρια της F1 Academy Susie Wolff.

Από το ξεκίνημα της επαγγελματικής F1 το 1950, σε αγωνιστικά τριήμερα της Formula 1 έχουν συμμετάσχει συνολικά πέντε γυναίκες, αλλά μόνο δύο εξ αυτών έχουν πάρει εκκίνηση σε Grand Prix. Πρόκειται για τις Ιταλίδες Maria Teresa de Filippis -που συμμετείχε σε 3 GP το 1958-'59 με τις ομάδες Maserati και Behra- και Lella Lombardi - που εκκίνησε 12 αγώνες την περίοδο 1974-'76 με τις March, RAM και Williams.

Η Lella Lombardi ήταν η τελευταία γυναίκα που εκκίνησε GP της F1, το 1976 στην Αυστρία
Η Lella Lombardi ήταν η τελευταία γυναίκα που εκκίνησε GP της F1, το 1976 στην Αυστρία
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι άλλες τρεις -η Αμερικανή Divina Galicia το 1976-'78, η Νοτιοαφρικανή Desire Wilson το 1980 και η Ιταλίδα Giovanna Amati- συμμετείχαν σε δοκιμές κατάταξης των GP αλλά χωρίς να καταφέρουν να προκριθούν, σε μια εποχή που η πληθώρα συμμετοχών στο σπορ καθιστούσε απαραίτητο τον αποκλεισμό αρκετών οδηγών από τις δοκιμές κατάταξης του Σαββάτου.

Κατά συνέπεια, έχει περάσει σχεδόν μισός αιώνας από την τελευταία φορά που μια γυναίκα, η Lombardi, πήρε εκκίνηση σε GP - στην Αυστρία το 1976. Τώρα η Formula 1 προωθεί με αξιώσεις τον νέο θεσμό F1 Academy, στον οποίο συμμετέχουν αποκλειστικά γυναίκες, με σκοπό να αναπτύξει την επόμενη γυναίκα που αγωνιστεί στο σπορ - ένα από τα λίγα αθλήματα του πλανήτη που βάσει κανονισμών επιτρέπεται να είναι μεικτό.

Η Ιταλίδα Giovanna Amati ήταν η τελευταία γυναίκα που έλανε μέρος σε κατατακτήριες δοκιμές της F1, το 1992
Η Ιταλίδα Giovanna Amati ήταν η τελευταία γυναίκα που έλανε μέρος σε κατατακτήριες δοκιμές της F1, το 1992

Ωστόσο, η προσπάθεια αυτή χρειάζεται τουλάχιστον οκτώ με δέκα χρόνια για να αποδώσει καρπούς, σύμφωνα με τη διευθύντρια της F1 Academy Susie Wolff. Η Βρετανή αγωνίστηκε με αξιώσεις στη Formula Renault, στη Βρετανική F3 και στο γερμανικό πρωτάθλημα τουρισμού DTM, ενώ έκανε και δοκιμές με τη Williams το 2014-'15 με άκρως ανταγωνιστική απόδοση - πλησιάζοντας στα 0,2'' τους χρόνους του τότε οδηγού της ομάδας Felipe Massa.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι προσπάθειες ανάπτυξης της F1 Academy από την ίδια τη Formula 1 έχουν γίνει δεκτές με ικανοποίηση για την προσπάθεια προώθησης των γυναικών στο motorsport, αλλά η Βρετανή υποστηρίζει ότι αυτή είναι μια προσπάθεια με μακροχρόνια πνοή.

Στις δοκιμές της με την ομάδα της Williams το 2014-'15 η Susie Wolff σημείωσε εξαιρετικούς χρόνους
Στις δοκιμές της με την ομάδα της Williams το 2014-'15 η Susie Wolff σημείωσε εξαιρετικούς χρόνους

«Πιστεύω ότι απέχουμε 8 με 10 χρόνια για να συμβεί αυτό» είπε η Susie Wolff στη βρετανική εφημερίδα The Guardian. «Αυτό δεν συμβαίνει όχι μόνο επειδή έχουμε ελλείψεις γυναικών στη δεξαμενή νέων ταλέντων και ελλείψεις σε όσες γυναίκες προχωρούν στις βαθμίσες, αλλά και διότι η ανέλιξη προς τη Formula 1 είναι ασύλληπτα δύσκολη. Είναι πολύ δύσκολη και για τους άντρες.

»Υπάρχουν μόνο 20 θέσεις στην εκκίνηση, και αυτοί είναι οι λόγοι που θα χρειαστεί χρονος. Πιστεύω όντως ότι σε 8 με 10 χρόνια, όταν θα έχουμε περαιτέρω ανάπτυξη των ταλέντων και περισσότερες γυναίκες στο motorsport, θα είναι πιο ρεαλιστικό» συμπλήρωσε η σύζυγος του διευθυντή της Mercedes F1, Toto Wolff.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα νέα πλάνα της F1 για την ανάπτυξη της F1 Academy προβλέπουν από φέτος τη διεξαγωγή αγώνων στα αγωνιστικά τριήμερα της Formula 1. Η αρχή θα γίνει στο GP της Αυστρίας, συμπτωματικά στη χώρα του τελευταίου αγώνα της Lombardi, όπου 15 γυναίκες θα λάβουν μέρος σε πέντε αγωνιστικές ομάδες της F2 και της F3.

«Δεν θα εμφανιστεί από τη μια μέρα στην άλλη μια γυναίκα στη F1, πρέπει να κρατήσουμε υπό έλεγχο τις προσδοκίες», συμπλήρωσε η Wolff. «Όμως όλα όσα μπορούμε να πετύχουμε με τη F1 Academy μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μπορούν να φέρουν μια αληθινή αλλαγή στο σπορ».

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ