Η Peugeot επιστρέφει στο LeMans με το 9X8 Hypercar

Peugeot 9X8 Hypercar

Το γαλλικό αγωνιστικό πρωτότυπο για την καινούρια κατηγορία Le Mans Hypercar (LMH) του παγκοσμίου πρωταθλήματος αντοχής WEC, φιλοδοξεί να γίνει ο συνεχιστής της ένδοξης ιστορίας των Peugeot 905 και 908 - νικητών των 24 Ωρών του LeMans το 1992-'93 και 2009 αντίστοιχα.

Το νέο γαλλικό αγωνιστικό δημιούργημα -στο οποίο «λάμπει» διά της απουσίας της η πίσω πτέρυγα- θα κάνει το ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (FIA World Endurance Championship) το 2022 στο πλαίσιο της στρατηγικής 'Neo-Performance' της γαλλικής εταιρείας, που προβλέπει την μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας του καυσίμου για «περιβαλλοντικά υπεύθυνη» απόδοση τόσο των αγωνιστικών όσο και των εμπορικών της αυτοκινήτων.

Για το σκοπό αυτό το 9X8 Hypercar χρησιμοποιεί υβριδική μονάδα ισχύος, η οποία κινεί και τους τέσσερις τροχούς, μεταξύ του πλήθους των τεχνολογικών καινοτομιών που εφαρμόζει κάτω από τον άκρως αντιπροσωπευτικό σχεδιασμό της νέας ταυτότητας της Peugeot. Σύμφωνα με τη στρατηγική 'Neo-Performance', οι τεχνολογίες αυτές θα βρουν το δρόμο τους και προς τα Peugeot παραγωγής, για την περαιτέρω αποδοτικότητα του καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αεροδυναμική μελέτη του νέου αγωνιστικού Peugeot έγινε με πρωτοφανώς στενή συνεργασία του σχεδιαστικού και τεχνικού τμήματος της γαλλικής εταιρείας με την Peugeot Sport. Το 9X8 Hypercar βασίζεται στους κανονισμούς της FIA και του ACO (Automobile Club de l’Ouest) για την ολοκαίνουρια κατηγορία Le Mans Hypercar (LMH), που θα αντικαταστήσει του χρόνου στο WEC και στις 24 Ώρες του LeMans την κορυφαία κατηγορία LMP1.

Οι ευρύτερες σχεδιαστικές και αεροδυναμικές ελευθερίες που επιτρέπει η νέα κατηγορία έδωσαν τη δυνατότητα στους σχεδιαστές της Peugeot να κάνουν τολμηρούς πειμαρατισμούς - όπως την πλήρη απαλειφή της πίσω πτέρυγας. «Δεδομένου ότι το 9Χ8 είναι ένα Peugeot, το αρχικό σκίτσο που μας έδωσε τις πρώτες κατευθύνσεις ήταν ενός μεγάλου αιλουροειδούς έτοιμου να τρέξει - είναι μια στάση που υπαινισσόμαστε με την ελαφριά κλίση του κόκπιτ προς τα εμπρός», είπε ο διευθυντής σχεδιασμού της Peugeot, Matthias Hossann.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Είναι το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο που δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στο στιλ» δήλωσε ένας από τους οδηγούς της ομάδας, ο Kevin Magnussen. Κομβικό ρόλο στο στιλ αυτό έχουν τα εμπρός φωτιστικά σώματα, με τρεις «νυχιές αιλουροειδούς» στο πρότυπο και των Peugeot δρόμου, το φωτιζόμενο φόντο του εμβλήματος της Peugeot στο ρύγχος και στις πλευρές του 9X8, οι περίτεχνες πτέρυγες που καλύπτουν τα εμπρός ελαστικά και οι πλήρως αφομοιωμένοι καθρέπτες.

Επιπλέον, ο συνδυασμός χρωμάτων -γκρι με πράσινο του κρυπτονίτη και κίτρινες λεπτομέρειες- αντηχεί το χρωματισμό που θα έχουν και οι εκδόσεις επιδόσεων των Peugeot παραγωγής με τα διακριτικά PSE (Peugeot Sport Engineered), που εγκαινιάστηκαν με τα 508 και 508 SW PSE. Ακόμα και το εσωτερικό του 9Χ8 θα διαθέτει το iCockpit, αλλάζοντας τη φιλοσοφία που ήθελε τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να έχουν απέριττο διάκοσμο με σκοπό μόνο τη βέλτιστη οδηγική λειτουργικότητα.

Η πιο επαναστατική, όμως, σχεδιαστική πτυχή του 9Χ8 αποτυπώνεται από τη φράση που η Peugeot έχει γράψει στο πάνω χείλος του διαχύτη: «δεν θέλαμε πίσω πτέρυγα». Η απουσία την πίσω αεροτομής είναι μια επαναστατική κίνηση των Γάλλων, που αμφισβητούν ίσως το βασικότερο αεροδυναμικό στοιχείο του τελευταίου μισού αιώνα, μετά την εμφάνιση των πρώτων πτερυγών στα αγωνιστικά πρωτότυπα της Chaparral το 1967.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο τεχνικός διευθυντής του προγράμματος της Peugeot στο WEC, Olivier Jansonnie, εξήγησε: «Οι κανονισμοί προβλέπουν ότι επιτρέπεται μόνο μία ρυθμιζόμενη αεροδυναμική συσκευή, χωρίς να καθορίζει ότι αυτή πρέπει να είναι την πίσω πτέρυγα. Οι υπολογισμοί και οι προσομοιώσεις που κάναμε απέδειξαν ότι η επίτευξη υψηλής απόδοσης είναι εφικτή χωρίς την πτέρυγα».

Και ο αγωνιστικός διευθυντής της Stellantis, Jean-Marc Finot, συμπλήρωσε: «Η απουσία της πίσω πτέρυγας είναι μια τεράστια καινοτομία. Πετύχαμε έναν βαθμό αεροδυναμικής απόδοσης που μας επέτρεψε να εξαλείψουμε την πίσω αεροτομή. Αλλά μην ρωτήσετε πώς! Σκοπεύουμε να το κρατήσουμε μυστικό όσο περισσότερο μπορούμε». Ο Kevin Magnussen συμπλήρωσε λέγοντας πως «αισθανόμαστε ότι είμαστε στο ξεκίνημα μιας νέας εποχής».

Το 9Χ8 εξελίσσεται από το Σεπτέμβριο του 2020, οπότε η Peugeot ανακοίνωσε την είσοδό της στη νέα κατηγορία LMH το 2022 - και το ίδιο ισχύει και για την υβριδική μονάδα ισχύος του, με την ονομασία Peugeot Hybrid4 που έχει και στα αυτοκίνητα δρόμου. Στο 9Χ8 θα συνδυάζει τον θερμικό κινητήρα V6 90 μοιρών, χωρητικότητας 2.6 λίτρων και ισχύος 680 ίππων (500 kW) με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 200 kW τοποθετημένο στο ρύγχος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο τελευταίος θα παίρνει την ενέργειά του από μια προηγμένη μπαταρία 900 V που εξελίσσει η Peugeot σε συνεργασία με την Saft, παράρτημα της TotalEnergies. Η μετάδοση όλης αυτής της ισχύος θα γίνεται μέσω σειριακού κιβωτίου 7 σχέσεων.

Με αυτό τον τρόπο, το Peugeot 9X8 γίνεται ένας από τους γεννήτορες της νέας εποχής της υβριδικής τεχνολογίας και του σχεδιασμού των αγωνιστικών πρωτοτύπων του WEC και του LeMans, θέλοντας να εξελίξει και τις δύο αυτές πτυχές στην πίστα για τα αυτοκίνητα παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε, στην ονομασία του 9Χ8 το '9' παραπέμπει στα θρυλικά αγωνιστικά 905 και 908, το 'Χ' αφορά στην τεχνολογία τετρακίνησης (και στην στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Peugeot στον κόσμο του motorsport), και το '8' που είναι ο αριθμός στον οποίο καταλήγει κάθε εμπορικό αυτοκίνητο του γαλλικού «λέοντα».

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ