Πέντε πράγματα που μάθαμε από τις δοκιμές της F1 στο Μπαχρέιν

Bahrain Testing 2022 Ferrari

Το δεύτερο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών των νέων μονοθεσίων της Formula 1 τελείωσε στο Μπαχρέιν, και αυτά ειναι τα πέντε βασικά συμπεράσματα από αυτό ενόψει του πρώτου GP της χρονιάς την προσεχή Κυριακή (20/3).

Οι Red Bull και Ferrari δείχνουν να έχουν το πάνω χέρι
Καθώς ο Max Verstappen με τη Red Bull RB18 σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του τριημέρου στα τελευταία λεπτά της τρίτης μέρας, η Ferrari F1-75 ήταν σταθερά μέσα στις πρώτες δύο θέσεις τόσο στο Μπαχρέιν όσο και στο πρώτο τριήμερο, στη Βαρκελώνη - και μάλιστα συμπληρώνοντας εκατοντάδες γύρους χωρίς το παραμικρό πρόβλημα αξιοπιστίας.

O Carlos Sainz με τη Ferrari F1-75 στις δοκιμές του Μπαχρέιν
O Carlos Sainz με τη Ferrari F1-75 στις δοκιμές του Μπαχρέιν
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσο για τη Red Bull Racing, ξεκίνησε στη Βαρκελώνη και τις πρώτες δύο μέρες στο Μπαχρέιν συντηρητικά, και την τρίτη και τελευταία μέρα έφερε στο Σακίρ όλες τις αναβαθμίσεις της RB18, για να πετύχει τον πρώτο χρόνο με τον Verstappen - ο οποίος, παράλληλα, δήλωσε ότι η RBR έχει αρκετή ακόμη ταχύτητα να βγάλει στην επιφάνεια. Πάντως, πρέπει να σημειωθεί ότι ο ταχύτερος χρόνος του Ολλανδού έγινε με την πολύ μαλακή γόμα C5, ενώ ο δεύτερος της Ferrari με τη λιγότερο μαλακή C4.

Ο Max Verstappen στο κόκπιτ της νέας RB18
Ο Max Verstappen στο κόκπιτ της νέας RB18

Κοινό στοιχείο και των δύο ομάδων: αφιέρωσαν και τα δύο τριήμερα δοκιμών στην προσπάθεια να κατανοήσουν τα μονοθέσιά τους, και να αντλήσουν την ταχύτητά τους, σε αντίθεση με τη Mercedes που έφερε εξαρχής στο Μπαχρέιν μια W13 με ευρύτατες σχεδιαστικές αλλαγές. Προς το παρόν, η τακτική των δύο πρώτων δείχνει πιο αποτελεσματική - και ειδικά για τη Ferrari, που έδειξε να είναι εξίσου ανταγωνιστική στα πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά και των δύο σιρκουί.

Η ανησυχία της Mercedes δείχνει να είναι βάσιμη
Είναι προσφιλής η τακτική της Μercedes να υποτιμά στις δημόσιες δηλώσεις των ανθρώπων της κάθε χειμώνα την απόδοση του κάθε μονοθεσίου, και έπειτα να διαλύουν στον ανταγωνισμό στον πρώτο αγώνα. Όμως, αυτή τη φορά τα πράγματα δείχνουν να είναι διαφορετικά, και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η πρωταθλήτρια μοιάζουν να είναι σοβαρές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
H Mercedes W13 με τον Lewis Hamilton στο κόκπιτ, δοκιμές Μπαχρέιν 2022
H Mercedes W13 με τον Lewis Hamilton στο κόκπιτ, δοκιμές Μπαχρέιν 2022

Η Mercedes W13 εμφανίστηκε την πρώτη μέρα στο Μπαχρέιν με τους πιο ακραίους -πιο λεπτούς και στενούς- πλευρικούς αεραγωγούς που έχουμε δει στο σπορ τις τελευταίες δεκαετίες, αλλά όλο το τριήμερο το «ασημένιο βέλος» έδειχνε να έχει -ειδικά με βαρύ φορτίο καυσίμου και σκληρά ελαστικά- πολύ έντονα προβλήματα υποστροφής, καθώς και αναπηδήσεων στις ευθείες («porpoising») που η ομάδα δεν κατάφερνε να λύσει.

Ο Lewis Hamilton δήλωσε πως «δεν είμαστε σε θέση ακόμα να κερδίζουμε αγώνες», και ο George Russell πως «η Red Bull και η Ferrari είναι ένα βήμα μπροστά από εμάς». Από την άλλη πλευρά, τόσο ο Max Verstappen της RBR όσο και ο Carlos Sainz της Scuderia δήλωσαν ξεκάθαρα πως δεν πιστεύουν λέξη από όσα λένε οι άνθρωποι της Mercedes. Το πιθανότερο είναι πως η W13 δεν είναι τόσο καλή, αλλά ούτε και τόσο κακή. Ίσως απλώς να μην είναι το κορυφαίο μονοθέσιο - τουλάχιστον προς το παρόν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα μονοθέσια έχουν σημαντικές σχεδιαστικές διαφορές
Παρότι υπήρχαν αρχικά ανησυχίες ότι οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του 2022 θα κάνουν πανομοιότυπα στο σχεδιασμό όλα τα μονοθέσια των ομάδων, κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώθηκε. Τα δέκα φετινά μονοθέσια έχουν μεγάλο εύρος διαφορετικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας - ειδικά στους πλευρικούς αεραγωγούς, αν δούμε τους πολύ λεπτούς της Mercedes και τους πολύ μεγάλους -με βαθιά κυρτή επιφάνεια στο εσωτερικό τους- της Ferrari.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα είναι μία από τις πολύ ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις της χρονιάς, ποιά από τις σχεδιαστικές φιλοσοφίες θα αποφέρει τα καλύτερα αποτελέσματα καθώς οι ομάδες θα κατανοούν τα μονοθέσιά τους στο πέρασμα των αγώνων. Θυμίζουμε ότι για τις υβριδικές μονάδες ισχύος δεν έχουν αλλάξει οι κανονισμοί - με εξαίρεση τη χρήση βιοκαυσίμων, με ποσοστό 10% αιθανόλης.

Η νέα Aston Martin AMR22 με τον Sebastian Vettel στην πίστα του Σακίρ
Η νέα Aston Martin AMR22 με τον Sebastian Vettel στην πίστα του Σακίρ

Η αντιδιαμετρική τύχη των McLaren και Alpine
Οι ομάδες του Ουόκινγκ και του Ένστοουν είχαν αντιδιαμετρικά βιώματα στις δοκιμές της Βαρκελώνης και του Μπαχρέιν. Η McLaren έδειξε πολύ ανταγωνιστική στην Ισπανία αλλά αντιμετώπισε πολλά προβλήματα στο Μπαχρέιν, ενώ η Alpine βίωσε το ακριβώς αντίθετο.

O Lando Norris με τη νέα McLaren MCL36 στην πίστα της Βαρκελώνης
O Lando Norris με τη νέα McLaren MCL36 στην πίστα της Βαρκελώνης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η McLaren στο Μπαχρέιν δεν έχασε μόνο τις υπηρεσίες του Daniel Ricciardo, που απομονώθηκε για να αναρρώσει από τον Covid19, αλλά και υπερβολικό και πολύτιμο χρόνο στην πίστα λόγω σοβαρών προβλημάτων του εμπρός άξονα και του συστήματος πέδησης της MCL36. Η αγγλική ομάδα έχει πολλή δουλειά ενόψει του GP του Μπαχρέιν, όμως το μονοθέσιο τουλάχιστον απέδειξε στη Βαρκελώνη ότι διαθέτει έμφυτη ταχύτητα.

Ο Fernando Alonso με την Alpine Α522 την πρώτη μέρα των δοκιμών στο Μπαχρέιν
Ο Fernando Alonso με την Alpine Α522 την πρώτη μέρα των δοκιμών στο Μπαχρέιν

Αντίθετα, η Alpine ξεκίνησε με αρκετά προβλήματα στην καταλανική πίστα αλλά στο Μπαχρέιν είχαν μια ιδιαίτερα αποτελεσματική δεύτερη ημέρα - ενώ την επόμενη ο Fernando Alonso σημείωσε τον τρίτο χρόνο, πίσω από τις Red Bull και Ferrari (που έγινε τέταρτος μετά την επίδοση του Mick Schumacher, καθώς η Haas παρέμεινε στην πίστα για τρεις ώρες παραπάνω).

Ο Esteban Ocon με τον ροζ χρωματισμό της Alpine A522 τη δεύτερη μέρα στις δοκιμές της Μέσης Ανατολής
Ο Esteban Ocon με τον ροζ χρωματισμό της Alpine A522 τη δεύτερη μέρα στις δοκιμές της Μέσης Ανατολής
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο δις πρωταθλητής Alonso αφοσιώθηκε στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας στις συστοιχίες γύρων με βαρύ φορτίο καυσίμου, πριν μειώσει τα καύσιμα και βάλει πιο μαλακά ελαστικά στο τέλος. Ο Ισπανός είπε ότι τότε η Α522 παρουσίασε μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς ο αγωνιστικός διευθυντής Alan Permane δήλωσε αισιόδοξος ότι η ομάδα είναι μέσα στη μάχη μέσης δυναμικής.

Η ταχύτητα της Haas και η «παραμυθένια» ιστορία του Magnussen
Μετά από δύο θυελλώδεις εβδομάδες, όπου διέκοψε κάθε σχέση με τον βασικό της χορηγό Uralkali και τον Nikita Mazepin, η Haas πέτυχε τη δεύτερη μέρα στο Μπαχρέιν τον πρώτο χρόνο με τον -αντικαταστάτη του Ρώσου- Kevin Magnussen, και την τελευταία μέρα το δεύτερο χρόνο με τον Mick Schumacher.

Κατά συνέπεια, είτε οι άλλες ομάδες κρύβουν σε μεγάλο βαθμό την αληθινή τους ταχύτητα, είτε η Haas, η τελευταία σε απόδοση ομάδα του 2021, έχει κάνει ένα τεράστιο άλμα. Το δεύτερο δεν αποκλείεται, καθώς ο λόγος για τον οποίο ήταν τελευταία πέρσι ήταν ακριβώς η απόφαση της ομάδας θα διαγράψει πλήρως την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2021, ώστε να αφιερώσει όλους τους πόρους και τις υποδομές της στην εν λευκώ σχεδιασμένη φετινή VF-22.

Ο Mick Schumacher στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης του Μπαχρέιν με τη Haas VF-22
Ο Mick Schumacher στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης του Μπαχρέιν με τη Haas VF-22
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξάλλου, με τον Kevin Magnussen η ομάδα του Carl Haas διαθέτει και πάλι έναν έμπειρο και αποδεδειγμένα εξαιρετικά ταχύ οδηγό - που πιθανότατα, όταν δέχθηκε αυτή την εντελώς απρόσμενη πρόταση να γυρίσει στη Haas ενώ η καριέρα του στη F1 έδειχνε τελειωμένη, δεν θα έσπαγε τα συμβόλαιά του με τη Ganassi στην Αμερική και με την Peugeot για το LeMans αν δεν πίστευε ότι θα έχει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο στη F1 το 2022.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ