Πέντε μεγάλα «στραβοπατήματα» της F1 2021

Lance Stroll aston Martin Mexico Accident

Από τον αγωνιστικό διευθυντή των GP Michael Masi μέχρι τη ραγδαία πτώση της Aston Martin, η φετινή χρονιά της Formula 1 είχε αρκετές περιπτώσεις που δεν αποδείχθηκαν αντάξιες των προσδοκιών.

Η μονομαχία του Lewis Hamilton με τον Max Verstappen για το φετινό τίτλο της Formula 1 μέχρι τον τελευταίο γύρο της χρονιάς επισκίασε σχεδόν οτιδήποτε άλλο στο φετινό πρωτάθλημα. Κυρίως τη ραγδαία άνοδο της Ferrari και τη μάχη της με τη McLaren για την 3η θέση των κατασκευαστών, αλλά και τις συναρπαστικές μάχες για τις θέσεις 5-7 μεταξύ των Alpine, Alpha Tauri, Αston Martin.

Μαζί «έκρυψε» και κάποιες ατέλειες και «στραβοπατήματα» ομάδων και οδηγών που δεν τα κατάφεραν τόσο καλά φέτος, αλλά αντίθετα έφερε στο επίκεντρο τις αποφάσεις των αγωνοδικών που εντέλει έκριναν το φετινό τίτλο. Ας δούμε πέντε περιπτώσεις για τις οποίες η σεζόν της F1 το 2021 ήταν από δύσκολη έως, ενδεχομένως, καταστροφική:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αμφιλεγόμενες αποφάσεις του Michael Masi

Η αλήθεια ότι στους ώμους του Αγωνιστικού Διευθυντή των GP έπεσε το πολύ δύσκολο φορτίο της αναπλήρωσης του Charlie Whiting, μετά την αιφνίδια απώλεια του τελευταίου. Έπειτα από δύο πλήρεις σεζόν εμπειρίας ο Michael Masi βρέθηκε φέτος στο μάτι του κυκλώνα - και όχι αδίκως, αν κρίνουμε από τις παρατυπίες με το όχημα ασφαλείας στο δραματικό φινάλε του Abu Dhabi, που γύρισαν τη ζυγαριά του τίτλου υπέρ του Max Verstappen.

Ο Masi γνώρισε έντονη κριτική, επίσης, για το γεγονός ότι δεν διερεύνησε την κίνηση του Verstappen να ωθήσει εκτός πίστας τον Hamilton στη Βραζιλία αμυνόμενος στην προσπέραση του Βρετανού, ούτε την επαφή των δύο στη Τζέντα, καθώς και για το ότι «διαπραγματεύθηκε» με την RBR την ποινή θέσεων στον Ολλανδό στον ίδιο αγώνα.

Μετά το τέλος της σεζόν, ο Masi κινδυνεύει να χάσει τη θέση του αν η έρευνα της FIA για τα γεγονότα στο Abu Dhabi καταλήξει σε εις βάρος του συμπέρασμα. Από την άλλη, όμως, ενδεχομένως η FIA θελήσει να τον προστατεύσει, διότι διακυβεύεται και η δική της αξιοπιστία - ή διότι η αναπλήρωση του σεβάσμιου Whiting χρειάζεται όχι ένα, αλλά πολλαπλά βαπτίσματα του πυρός. Ίσως, αν παραμείνει στη θέση το 2022, το έργο του να γίνει ευκολότερο αν εντέλει η FIA απαγορεύσει τις συζητήσεις με τους διευθυντές των ομάδων στη διάρκεια των αγώνων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αποτυχημένη χρονιά του Daniel Ricciardo

Σίγουρα θα σκέφτεστε πώς μπορεί να είναι αποτυχημένη η χρονιά ενός οδηγού που κέρδισε, απρόσμενα, μέσα στη Monza, την πρώτη νίκη της McLaren μετά από 9 χρόνια. Όμως, η αλήθεια είναι πως αυτή ήταν μια λαμπερή παρένθεση σε μια χρονιά που ποτέ δεν έδειξε να καταφέρνει να προσαρμόζεται στο νέο του μονοθέσιο και την καινούρια του ομάδα.

Ο Lando Norris είναι ένα εκθαμβωτικό ταλέντο, αλλά και ο Ricciardo είναι ένας από τους κορυφαίους οδηγούς της F1. Συνεπώς, η υστέρηση 63 βαθμών που είχε ο Αυστραλός από τον Βρετανό το καλοκαίρι, μάλλον αποδεικνύει τις δυσκολίες του Dani στην πρώτη του χρόνιά με την ομάδα του Woking. Μετά τη νίκη στη Monza, ο Ricciardo φάνηκε και πάλι χαμένος στα προβλήματά του με την κατανόηση και στο στήσιμο της MCL35 - αν και συγκέντρωσε περισσότερους βαθμούς από τον Norris.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απότομη πτώση της Aston Martin

Η ομάδα του Silverstone, γνωστή πέρσι ως Racing Point, βρισκόταν σταθερά στη μάχη της εξάδας και ακόμα και του βάθρου. Με τη φετινή της μετονομασία σε Aston Martin δεν ήταν πουθενά κοντά στα αυτά, και στα καλύτερά της έμπαινε στη δεκάδα (εκτός ορισμένων εξαιρέσεων). Όμως, η πτώση της απόδοσής της δεν οφείλεται στην αλλαγή του ονόματος, αλλά των κανονισμών.

Η περσινή Racing Point ήταν γνωστή ως «ροζ Mercedes», δεδομένης της ομοιότητάς της με την περσινή Mercedes W11. Όμως, φέτος συνέβησαν δύο σημαντικές αλλαγές: περιορίστηκε η δυνατότητα ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ των ομάδων, και οι αεροδυναμικοί κανονισμοί του 2021 επηρέασαν αρνητικά τη Mercedes (αλλάζοντας όλη την ισορροπία του πίσω μέρους του μονοθεσίου) - και, κατ' αντιστοιχία, και την Aston Martin, που βασιζόταν και φέτος στην ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία.

Με το κίνητρο του τίτλου, και το ενδεχομένως μεγαλύτερο μηχανολογικό της βάθος, η Mercedes κατάφερε να βρει λύσεις στις επιπτώσεις των νέων κανονισμών το Φθινόπωρο. Η Aston Martin δεν έδειξε να τα καταφέρνει ποτέ - παρά την εμπειρία και την ικανότητα του τετράκις πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ. Κατά συνέπεια, τελείωσε το πρωτάθλημα στη μακρινή 7η θέση - χάνοντας τη βασική της μάχη, με τις Alpine και Alpha Tauri.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το δύσκολο ντεμπούτο του Yuki Tsunoda

«Απορώ πώς ανανεώσαν το συμβόλαιό μου [για το 2022] με τόσα ατυχήματα» είπε ο Ιάπωνας μετά την επεισοδιακή πρώτη του χρονιά στη Formula 1. Ο Tsunoda έδειξε από νωρίς ότι έχει την πηγαία ταχύτητα, αλλά όλη τη χρονιά δεν κατάφερε να τη διαχειριστεί και να τη βγάζει σταθερά στην επιφάνεια. Έκανε πάρα πολλά λάθη απειρίας, τα οποία συχνά οδηγούσαν σε ατυχήματα.

Ίσως το χειρότερο ήταν πως έχασε κατά κράτος από τον Pierre Gasly, που έχει μεν εξελιχθεί σε έναν από τους καλύτερους οδηγούς της F1 - αλλά αυτό δεν δικαιολογεί τη μεγάλη υστέρηση ταχύτητας του Ιάπωνα από τον Γάλλο σε όλη σχεδόν τη διάρκεια της σεζόν. Και το γεγονός ότι δεν τον κέρδισε ούτε μια φορά στις δοκιμές κατάταξης, με εξαίρεση στο φινάλε του Abu Dbhabi, όντας κατά μέσο όρο έξι θέσεις πίσω του στην εκκίνηση. Η 4η θέση που τερμάτισε στον αγώνα του Περσικού Κόλπου διασκέδασε τις εντυπώσεις, αλλά αυτοί ήταν οι 12 από τους συνολικά 36 φετινούς του βαθμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απογηοτευτική πρώτη σεζόν του Νικίτα Μαζέπιν

Ο Nikita Mazepin δεν έτυχε καλής υποδοχής στη F1 πριν καν ξεκινήσει το πρώτο του GP. Πέραν της φήμης που -δικαίως ή αδίκως- βαραίνει όποιον οδηγό κερδίζει τη θέση του με μεγάλες χορηγίες, πριν μπει στο σπορ τον βάραινε και μια όχι κολακευτική ιστορία της δημοσιοποίησης προσωπικών στιγμών του.

Ο Ρώσος, όμως, δεν αντέστρεψε το κλίμα με τις αγωνιστικές του επιδόσεις. Ήταν μόλις δύο φορές στις 22 ταχύτερος του Mick Schumacher στις δοκιμές κατάταξης (και αυτές λόγω ατυχημάτων του Γερμανού), και όλες τις άλλες κατά μέσο όρο 0.912'' πιο αργός. Ειδικά στη βροχή της Ρωσίας και της Τουρκίας, ο Mazepin ήταν 3'' πιο αργός από τον Schumacher. Όσο κι αν βελτιωθεί του χρόνου η Haas, που έστρεψε πρώτη την προσοχή της στο 2022, το κυριότερο που έχει ανάγκη ο Mazepin το 2022 είναι να αποδεικνύεται ανταγωνιστικός του Schumacher.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ