Formula 1: To πρωτάθλημα ξεκινά - Πέντε λόγοι για να μην χάσεις ούτε λεπτό

Formula 1 2022

Φαντάζει δύσκολο να ξεπεραστεί η σεζόν του 2021 σε ενδιαφέρον και θέαμα, όμως η νέα σεζόν της Formula 1 που ξεκινά αυτό το διήμερο (19-20/3) στο Μπαχρέιν υπόσχεται ακριβώς αυτό - για πέντε λόγους.

Η Ferrari γίνεται και πάλι πρωταγωνίστρια

Η διαχρονική υπερδύναμη της F1 και η αρχαιότερη ομάδα του σπορ ήταν έναν κοιμώμενος γίγαντας από το 2008, περίοδος στην οποία οι περιστασιακές νίκες των Fernando Alonso και Sebastian Vettel ήταν μόνο αναλαμπές, παρά ενδεικτικές ότι η Scuderia ήταν αληθινά ανταγωνιστική. Το 2020, όμως, ήταν η χειρότερη σεζόν των 20 τελευταίων ετών για την ομάδα του Μαρανέλο, καθώς τερμάτισε στην 6η θέση και χωρίς νίκη – όμως αυτή η φαινομενικά παταγώδης αποτυχία έκρυβε και ένα μεγάλο πλεονέκτημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεδομένου ότι -για λόγους κόστους- ο χρόνος που δικαιούται κάθε ομάδα στην αεροσήραγγα καθορίζεται με βάση την κατάταξη του πρωταθλήματος της προηγούμενης χρονιάς, με το λιγότερο χρόνο για την πρωταθλήτρια και αναλογικά τον περισσότερο για την τελευταία, η Scuderia είχε το 2021 πολύ περισσότερο χρόνο διαθέσιμο από τις δύο αντιπάλους της, Mercedes και RBR.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι αυτό είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα ειδικά όταν αλλάζουν ριζικά οι κανονισμοί, και τα νέα μονοθέσια σχεδιάζονται εν λευκώ. Το αεροδυναμικό πλεονέκτημα, μαζί με το άλμα εξέλιξης της υβριδικής μονάδας ισχύος, την αναδόμηση του τρόπου λειτουργίας στο Maranello, τις ικανότητες των Charles Leclerc και Carlos Sainz και την εξαιρετική απόδοση της ομάδας στις δοκιμές του χειμώνα, αφήνει τους tifosi ιδιαίτερα αισιόδοξους ότι η Scuderia θα γίνει φέτος ξανά πρωταγωνίστρια.

Συχνότερες και πιο στενές μάχες στην πίστα

Ο στόχος της ριζικής φετινής αλλαγής των τεχνικών κανονιμών και του σχεδιασμού των αυτοκινήτων, από τον τεχνικό διευθυντή μονοθεσίων της FIA Νικόλα Τομπάζη, ήταν ακριβώς αυτός: να βελτιωθεί το θέαμα και να αυξηθούν οι κατά μέτωπον μάχες στην πίστα, μέσω της διεύρυνσης της ικανότητας των μονοθεσίων και ακολουθούν το προπορευόμενό τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι πέρσι, ο οδηγός ενός μονοθεσίου που ακολουθούσε το μπροστινό του αντιμετώπιζε πολλά και σοβαρά προβλήματα: στον «βρώμικο» αέρα που εξέρρεε από το μπροστινό, το πίσω έχανε την αεροδυναμική του στήριξη, με τη απώλεια αυτή βασιζόταν περισσότερο στη μηχανική πρόσφυση κι έτσι έφθειρε περισσότερο τα ελαστικά, ενώ ο θερμός αέρας του μπροστινού προκαλούσε υπερθέρμανση των ελαστικών, του κινητήρα και των φρένων του πίσω.


Το πρόβλημα αυτό λύθηκε φέτος με την επιστροφή -σε μεγάλο βαθμό- του παλιού καλού ground effect, με το οποίο η άντωση παράγεται περισσότερο από το δάπεδο παρά από τις πτέρυγες και την επιφάνεια των αμαξωμάτων. Τώρα, ο αέρας που εκρέει ένα μονοθέσιο κατευθύνεται άμεσα προς τα πάνω, κι έτσι δεν επηρεάζει το μονοθέσιο που ακολουθεί. Στις δοκιμές του χειμώνα πολλοί οδηγοί φάνηκαν αισιόδοξοι ότι η νέα φιλοσοφία του σχεδιασμού των μονοθεσίων θα αποφέρει καρπούς και καλύτερες προδιαγραφές για να επιχειρούν προσπεράσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Χάμιλτον έχει έναν νέο αντίπαλο - εκ των έσω

Στο σενάριο που η Mercedes θα επιλύσει τα προβλήματα του χειμώνα της W13 και θα βγάλει την επιφάνεια την ταχύτητά της, ο Lewis Hamilton δεν θα έχει να αντιμετωπίσει μόνο τον περσινό του μεγάλο αντίπαλο Max Verstappen -και πιθανώς και τους Leclerc και Sainz της Ferrari- αλλά και τον οδηγό στο διπλανό του γκαράζ, το συμπατριώτη του George Russell.

Ο Russell δεν είναι μόνο μέλος της ακαδημίας οδηγών της Mercedes, δεν ήταν μόνο διαδοχικός πρωταθλητής της F2 και F3, αλλά και ένας από τους πιο εκθαμβωτικούς οδηγούς του 2021 - σημειώνοντας με την ουδόλως ανταγωνιστική Williams FW43 ασύλληπτες επιδόσεις, όπως τη δεύτερη θέση στις βροχερές κατατακτήριες του GP Βελγίου, εμπρός από τις Mercedes.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι γνώρισμα των πιο σπουδαίων οδηγών να αντλούν από το μονοθέσιό τους περισσσότερα από όσα αυτό έχει να δώσει, κι έτσι ο Russell εκτόπισε στη Mercedes τον Valtteri Bottas, και κέρδισε το προνόμιο να θεωρείται ο διάδοχος του Hamilton στην πρωταθλήτρια των επτά τελευταίων ετών. Αν ο Russell καταφέρει να είναι φέτος εξίσου εκθαμβωτικός, πώς θα χειριστεί ο Hamilton τον εκ των έσω αντίπαλό του; Και πώς θα χειριστεί o Toto Wolff τη λεπτή αυτή ισορροπία; Αυτό θα είναι ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα, σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο.

Η FIA άλλαξε τον αγωνιστικό διευθυντή Michael Masi

Μετά το σκανδαλώδες φινάλε της μάχης του τίτλου του 2021 στο GP Abu Dhabi, με τις αποφάσεις του τότε αγωνιστικού διευθυντή της FIA Michael Masi, η Διεθνής Ομοσπονδία έκανε μια σειρά από βήματα φέτος που ευελπιστεί ότι θα διασφαλίσουν -σε τουλάχιστον μεγαλύτερο βαθμό- τη δικαιοσύνη στις αποφάσεις που επηρεάζουν τα αποτελέσματα στην πίστα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ρόλος του Masi μοιράστηκε στους Eduardo Freitas και Niels Wittich, που θα εναλλάσσονται στο ρόλο του αγωνιστικού διευθυντή και θα έχουν τη βοήθεια από μια απομακρυσμένη ομάδα ανθρώπων σε ένα «εικονικό κέντρο του αγώνα». Η ομάδα αυτή θα χρησιμοποιεί προηγμένο εξοπλισμό για την ανάλυση των εικόνων και δεδομένων στη διάρκεια των GP. Μαζί με το δραστικό περιορισμό της ραδιοεπικοινωνίας μεταξύ του αγωνιστικού διευθυντή και των ομάδων, υπάρχει η ελπίδα να δούμε φέτος πιο καθαρές και δίκαιες μάχες για τις νίκες και τον τίτλο.

Το μεγαλύτερο πρόγραμμα της ιστορίας - και η προσθήκη του Miami

Η Formula 1 αφήνει πίσω της οριστικά την κρίση της πανδημίας και επιστρέφει στο αρχικό πλάνο των ιδιοκτητών της, της αμερικανικής Liberty Media, για ένα εκτενέστατο καλεντάρι 23 αγώνων. Είναι το μεγαλύτερο της ιστορίας, και περιλαμβάνει για πρώτη φορά μετά το 1984 και δεύτερο αγώνα στις ΗΠΑ - και συγκεκριμένα στο Miami, και στο Hard Rock Stadium της πόλης της Florida.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, επιστρέφουν στο πρόγραμμα βασικοί αγώνες που δεν διεξήχθησαν τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω των περιορισμών του Covid19: τα GP Αυστραλίας, Ιαπωνίας και Σιγκαπούρης. Τη θέση τους είχαν πάρει τα GP στο Mugello της Ιταλίας, στο Portimao της Πορτογαλίας και στην Κωνσταντινούπολη - και θεωρητικά ένα από αυτά θα πάρει τη θέση του GP Ρωσίας στο φετινό πρόγραμμα. H F1 έσπασε το συμβόλαιό της με τους promoters του αγώνα του Σότσι μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ