Η Pirelli διέθεσε 7 χιλιάδες σετ ελαστικών στη F1 το 2023

Ferrari GP Belgium 2023

Με συνολικά 6.847 τετράδες ελαστικών που χρησιμοποίησαν τη σεζόν του 2023 στη Formula 1, οι πιλότοι του σπορ κάλυψαν απόσταση ίση με οκτώ κύκλους της Γης. Δείτε όλους τους αριθμούς της Pirelli για τη F1 2023.

Η περσινή σεζόν της Formula 1 αποτελούνταν από 22 αγώνες, και στη μεγάλη τους πλειοψηφία τα μονοθέσια χρησιμοποιούσαν ελαστικά για στεγνό. Θυμίζουμε ότι η Pirelli διέθετε πέντε διαφορετικούς τύπος “στεγνών” ελαστικών αναλόγως της σκληρότητάς τους, C1 μέχρι C5, και δύο τύπους ελαστικών για βρεγμένο (ενδιάμεσα και πλήρως βρόχινα). Σε κάθε GP διέτεθε τρεις από τους πέντε τύπους ελαστικών για στεγνό, και τους δύο “βρόχινους” σε περίπτωση κακοκαιρίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα περισσότερα συνολικά χιλιόμετρα στη διάρκεια της σεζόν έγιναν από τα μονοθέσια με τη γόμα C3 φυσικά, που χρησιμοποιήθηκε και στα 22 GP. Με αυτή κάλυψαν 105.499 χιλιόμετρα όλοι οι οδηγοί, όλη τη χρονιά, από τα συνολικά 307.925 χιλιόμετρα (οκτώ φορές ο γύρους του πλανήτη) με όλους τους τύπους στεγνής γόμας. Μόνο το 6,31% των συνολικών γύρων έγιναν με “βρόχινα” ελαστικά.

Οσον αφορά στο μεγαλύτερο stint, δηλαδή στη μεγαλύτερη απόσταση που κάλυψε ένας οδηγός με ένα και μόνο σετ ελαστικών σε αγώνα της F1, το ρεκόρ κατέχει ο Oscar Piastri της McLaren που έβγαλε 302,5 km με τη γόμα C2 στο GP Σαουδικής Αραβίας 2023. Στον μόλις δεύτερο αγώνα του στο σπορ, ο Αυστραλός αναγκάστηκε να μπει στα πιτς μόλις στο δεύτερο γύρο για να αντικαταστήσει τη σπασμένη του εμπρός πτέρυγα μετά από επαφή με την Alpine του Pierre Gasly, και με την ευκαιρία έκανε και αλλαγή ελαστικών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τη δεύτερη μεγαλύτερη απόσταση, 300,1 χιλιόμετρα, κάλυψε ο Esteban Ocon της Alpine με τη C3 στο GP του Αζερμπαϊτζάν, ενώ ακολουθούν ο Guyanou Zhou της Alfa Romeo με 212,7 km της C4 στη Σιγκαπούρη, και ο Valtteri Bottas της ίδιας ομάδας με 188,4 km της C1 στη Βρετανία και 102 km της C5 στο Μπακού.

Το GP Ολλανδίας ήταν ο αγώνας με τα περισσότερα pit-stops για αλλαγή ελαστικών το 2023, συνολικά 82, ενώ στο Μαϊάμι οι οδηγοί έκαναν μόλις 20 στάσεις στα pits -δηλαδή μόνο μία ο καθένας- σε όλο τον αγώνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημαντικό ρόλο στις αλλαγές ελαστικών φυσικά παίζουν και οι θερμοκρασίες: ο πιο ζεστός αγώνας της χρονιάς ήταν το GP ΗΠΑ στο Austin του Texas, με 34,7° Κελσίου στο Sprint του Σαββάτου και 32,8° C στο GP της Κυριακής, ενώ ο πιο κρύος ήταν στο Zandvoort της Ολλανδίας με μέση θερμοκρασία 15,1 βαθμούς Κελσίου. Την πιο ζεστή άσφαλτο είχε το Hongaroring στον αγώνα της Βουδαπέστης, 53,6° C, ενώ την πιο κρύα το Λας Βέγκας (18,5° C).

Σε όλα τα GP η Pirelli έφερε 13 σετ ελαστικών για κάθε μονοθέσιο, με εξαίρεση δύο αγώνες που εφαρμόστηκε στις δοκιμές κατάταξης το πιλοτικό σύστημα χρήσης της σκληρής γόμας στο Q1, της μέσης γόμας στο Q2 και της μαλακής στο Q3. Σε αυτούς τα διαθέσιμα σετ περιορίστηκαν σε 11 για κάθε οδηγό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίπου 1.000 σετ σλικς ελαστικών στους 22 αγώνες δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ, και άλλα 732 σετ δεν έκαναν πάνω από 3 γύρους. Παράλληλα, 1.304 σετ «βρόχινων» ελαστικών που μεταφέρονταν από αγώνα σε αγώνα δεν πάτησαν ποτέ στην πίστα το 2023.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ