Formula 1 - Η πίστα της Monza εκσυγχρονίζεται

Monza Ferrari Italian GP 2023

Στη γενναία νέα εποχή της F1, ούτε καν οι εμβληματικές πίστες σαν της Monza έχουν εγγυημένο μέλλον. Κι έτσι οι Ιταλοί ξεκίνησαν τα έργα για τον εκσυγχρονισμό της, έπειτα από τελεσίγραφο του σπορ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, ο Ιταλός πρώην διοικητής της Scuderia Ferrari Stefano Domenicali, προειδοποίησε τους συμπατριώτες του ότι το Autodromo di Monza πρέπει να έρθει στα στάνταρ των σύγχρονων αυτοκινητοδρομίων του σπορ για να κρατήσει μακροχρόνια τη θέση του στο ετήσιο πρόγραμμα.

Το συμβόλαιο της πίστας με τη Liberty Media, κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, λήγει στο τέλος του 2025, και η ανακαίνιση της πίστας και των εγκαταστάσεών της φαίνεται πως είναι ένα από τα προαπαιτούμενα για να επεκταθεί και στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Κι αυτό παρότι η Monza είναι ένα από τα πιο εμβληματικά σιρκουί της ιστορίας του σπορ, και η «καρδιά» της πιο δημοφιλούς του ομάδας, της Ferrari, με εκατομμύρια τιφόζι στο πλευρό της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε η πρώτη φάση της ανακαίνισης της πίστας, η αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα. Οι πρώτες εργασίες θα συνεχιστούν για τους επόμενους πέντε μήνες, με προϋπολογισμό 21 εκατομμυρίων δολαρίων. Θα ολοκληρωθούν έγκαιρα για το Ιταλικό GP του Σεπτεμβρίου του 2024, και στόχος είναι να γίνει ο “Ναός της Ταχύτητας” μια πιο σύγχρονη, ασφαλής και βιώσιμη πίστα.

Η τοποθέτηση της νέας ασφάλτου είναι κρίσιμη, διότι θα αφαιρέσει τα όποια μικρά “σαμαράκια” από την επιφάνεια, θα βελτιώσει τις κλίσεις, τη στατικότητα και τη γεωμετρία της παλιάς ασφάλτου και θα αναβαθμίσει την απορροή των υδάτων. Επίσης, τα κερμπς σε όλες τις στροφές θα αντικατασταθούν με νέα, πιο σύγχρονων προδιαγραφών, ενώ στα δύο πρώτα σικέιν (Rettifilo και della Roggia) θα επιτρέψουν οι παλιές αμμοπαγίδες, στη θέση των τωρινών ασφάλτινων εξόδων διαφυγής. Όλα αυτά θα γίνουν με τη χρήση περισσότερο βιώσιμων υλικών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, θα βελτιωθούν τα τρία υπόγεια περάσματα που οδηγούν στο εσωτερικό της πίστας, και θα προστεθεί και ένα τέταρτο που θα περνά κάτω από την εμβληματική τελευταία στροφή της πίστας, την Parabolica-Alboreto.

Η Angela Sticchi Damiani, πρόεδρος της Λέσχης Automobile Club d’Italia, είπε ότι “θέλουμε να συνδυάσουμε τη μοναδική ιστορία αυτής της εγκατάστασης, που φιλοξένησε διαχρονικά τις περιπέτειες των πρωταθλητών του παγκόσμιου motorsport, με την τεχνολογική έρευνα και τις πιο προηγμένες αρχιτεκτονικές λύσεις.

Φυσικά, με τον απόλυτο σεβασμό στο εμβληματικό μέρος που βρισκόμαστε. Είμαστε μέσα στο δεύτερο μεγαλύτερο περιφραγμένο πάρκο της Ευρώπης, ένα προστατευόμενο πάρκο, έναν θησαυρό που πρέπει να διαφυλάξουμε για τις μελλοντικές γενιές. Έτσι, σχεδιάσαμε και από σήμερα εργαζόμαστε σε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα που στοχεύει στα επόμενα τρία χρόνια να ολοκληρώσει μια σημαντική ανακαίνιση του Autodromo.

Σκοπός μας είναι να το ευθυγραμμίσουμε με τα καλύτερα σιρκουί του κόσμου από πλευράς ποιότητας των υπηρεσιών του, προστατεύοντας τα 100 και πλέον χρόνια της μοναδικής κληρονομιάς της Monza”, κατέληξε η Angela Sticchi Damiani.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ