Το επίσημο πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων της FIA παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο, GEN4, που με τα χαρακτριστικά του ελάχιστα έχει να ζηλέψει από τα υβριδικά πρωτότυπα της Formula 1.
Με πάνω από 800 ίππους, τετρακίνηση, μεταβαλλόμενη αεροδυναμική και ανάκτηση ενέργειας που αλλάζει τα δεδομένα, τα νέα ηλεκτρικά μονοθέσια της Formula E δεν έχουν καμία σχέση με ό,τι γνωρίζαμε μέχρι τώρα.
Η νέα γενιά του ηλεκτρικού μονοθεσίου, που θα χρησιμοποιηθεί στη σεζόν 2026/’27 από όλες τις ομάδες της FE, εξελίχθηκε από τη Spark Racing Technology. Σε Race Mode αποδίδει 450 kW, ενώ σε Attack Mode εκτοξεύεται στα 600 kW - δηλαδή περισσότερους από 815 ίππους. Με την τετρακίνηση να εξασφαλίζει κορυφαία πρόσφυση, η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε περίπου 2 δευτερόλεπτα.
BUY NOW
Η αεροδυναμική έχει δύο διαφορετικές διαμορφώσεις, υψηλής κάθετης δύναμης για κατατακτήριες και χαμηλής για τον αγώνα, ενώ τα πιο φαρδιά ελαστικά προσφέρουν αναβαθμισμένη πρόσφυση. Η ανάκτηση ενέργειας φτάνει τα 700 kW, με μπαταρία 55 kWh, επιτρέποντας πιο επιθετικές στρατηγικές.
Την ίδια στιγμή, η F1 του 2026 επίσης θα αλλάξει. Με μικρότερα και ελαφρύτερα μονοθέσια, αεροδυναμική με χαμηλότερη αντίσταση και ενεργά στοιχεία που προσαρμόζονται ανάλογα με τις συνθήκες, ο στόχος είναι η βελτίωση της ικανότητας προσπεράσεων στους αγώνες. Η υβριδική μονάδα παραμένει, αλλά η ηλεκτρική της διάσταση μεγαλώνει στο 50% παρότι ο ένας εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων (MGU-H) καταργείται. Επίσης, τα καύσιμα γίνονται 100% βιώσιμα.
Σε απόλυτους αριθμούς, η F1 εξακολουθεί να έχει το προβάδισμα σε συνολική ισχύ και αεροδυναμική ακρίβεια. Όμως η GEN4 παίζει σε άλλο «γήπεδο»: τετρακίνηση, μέγιστη ηλεκτρική ισχύς, αστραπιαία εκκίνηση και ανάκτηση που ξεπερνά ό,τι έχουμε δει σε αγώνες. Η πρόκληση θα είναι μία: να διατηρηθούν οι μάχες τροχό με τροχό που αποτελούν το DNA της Formula E.
Με βάση τα παραπάνω, για την ανώτερη βαθμίδα του παγκόσμιου motorsport το 2026 θα αποτελέσει σημείο καμπής. Από τη μία με την ηλεκτρική επανάσταση του νέου μονοθεσίου GEN4 της Formula E, και από την άλλη η υβριδική εξέλιξη της F1. Δύο διαφορετικές φιλοσοφίες, που θα καθορίσουν το πώς θα αντιλαμβανόμαστε τους αγώνες την επόμενη δεκαετία.